Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2013

Av Lisa - 18 oktober 2013 10:06

Undrar lite grann om jag är gift med en tonåring? :)

Av Lisa - 18 oktober 2013 07:06

Film i sängen. Obligatoriskt en ledig morron! :)

Vår lediga fredag är här.
Vi har fina planer om en tur till nytorpet under dagen.
Å helst ska jag klämma in lite träning å en tur till Ica innan jag ska träffa ett gäng kollegor vid halv fyra. :)


Nu ska jag slänga in nattens kisstvätt(så går det när man somnar på mammans arm! :() i maskinen sen ska jag krypa ner hos barnen en stund till! :)

Ha en trevlig fredag!,;)

Av Lisa - 17 oktober 2013 21:36

En liten Leo-gos som somnade på ena armen framför kvällsfilmen å en söt-Viggo på den andra! <3

Nu blir det lite Dexter-mys(gånger två! :P) innan jag lägger mej å njuter av ledigheten.
Det är dags att ladda upp den tomma energireserven! :)
Sa jag att jag ska njuta..?! :)

Av Lisa - 17 oktober 2013 18:46

Kvällsgoset! <3

Ice age 2 å keliga pojkar som varvar ner efter dagen!
Å bäst av allt, vi har tre lediga dagar framför oss!
Hurra för familjetid(å lite aw-tid i morronkväll!) fylld av skojigheter! :)
Å hurra för avkoppling tillsammans med mina bästa! <3

Av Lisa - 17 oktober 2013 06:42

 

Gjorde ett försök att fota höstlöven i morronsolen i går.

Inte så lätt med mobilkameran ståendes på uppfarten dock. :P

Löven syns i allafall.

:D

 

Här sitter vi å väntar.

Ska va på mötet i stan först klockan åtta, men barnen tjatar sej halvt försärvade så vi kör nog snart.

Få gå en morronpromenad på stadsgatorna om jag bli för tidig helt enkelt. :D

 

Sista morronen vi behöver stiga upp tidigt.(eller ja, barnen är alltid uppe, men jag slipper i allafall. :P)

Skulle egentligen på vinlotteri i kväll, men Linda stackarn har blivit sjuk så det är inställt å framskjutet.

Får bli en helt vanlig vardagskväll i stället, middagslagning, filmmys med barn, träning å Dexter. :D

Inte fy skam det heller precis. :P

 

Ha en bra dag!

Vi hörs senare! :)

 

Av Lisa - 16 oktober 2013 23:05

Har avslutat dagen med två Dexter-avsnitt å ligger nu nerbäddad.
Märkligt nog har jag inte varit alls lika trött i eftermiddag å kväll trots den långa utb-dagen.
Jag tål inte att jobba på riktigt helt enkelt...?! :(

I morron blir det ännu mer utbildning sen en stund på jobbet innan jag å barnen tar helg! :)
Tre hela dagar ska vi va lediga, å det ska bli så härligt! :)

Nu ska jag släcka ner här!
Sov så gott! ;)

Av Lisa - 16 oktober 2013 20:45

I dag har jag ju då varit på inspirationsdag, med förläsningar å övningar å lärdomar om förbättringsarbete å dess processer.

Det var inspirerande, verkligen, bra föreläsare å tankeställare.


Känslan jag får när jag sitter sådär, å lyssnar på kompetenta å drivna människor är faktiskt ren å skär avundsjuka.

Jag vill med stå där på en scen å inspirera andra.

Inte om förbättringsarbete kanske, men nått annat.

Det är nog ta mej tusan min dröm det, att få föreläsa, lära ut å va värd att lyssna på.

Va så bra på något att jag kan lära andra vad jag kan.

Då hade jag trivts. :D

Nån gång kanske det blir min tur? :D

Av Lisa - 16 oktober 2013 18:51

Ibland bli det liksom övermäktigt å otroligt.
Att vi har två egna barn.
En Viggo som nyss var bebis men nu läser bokstäver, cyklar å simmar å är så klok.
En Leo som är ännu nyare men ändå hunnit fylla tre år, pratar som ett rinnande vatten å har personlighet stark som få.
Det är helt galet.
Har än i dag svårt å tro att det är sant.
Att de verkligen är våra barn.
;)

Våra fina ungar alltså.
De slutar aldrig å fascinera mej!
<3


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards