Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2013

Av Lisa - 12 oktober 2013 16:53

Familjen. <3

Å gooood mat! :)

Toastskagen till förrätt. :P

Det gäller å njuta när tillfälle ges! :D

Av Lisa - 12 oktober 2013 11:36

Jojjomensan.
I dag har vi jobb-lördag.
Skulle egentligen inte jobbat förrän i kväll men har bytt för å göra ett gästspel på min gamla arbetsplats.
Mycket skoj måste jag säga! :)

Det känns inte helt dumt att få lördagskvällen tillsammans med familjen.
Just i dag ska kvällen spenderas i hop med Stina å Daniel.
Vi ska grilla å äta gott är tanken. ;)

Men först ska jag rasta en stund å sen jobba ett par timmar till. :)

Hoppas ni har en bra lördag ni med! ;)

Av Lisa - 11 oktober 2013 20:29

Pepparbiff på oxfilé, hemmaslagen bea å rättikagratäng! :)



Rättikagratäng visade sej vara en tiptopp ersättare för potatisgratäng, som funkar utmärkt att äta nån gång i bland när man äter kolhydratssnålt.

Enkelt å göra var det också. :)

Rättikagratäng.

Koka skivad rättika mjuk i ca 20 minuter. Lägg i en form å häll över grädde som är kryddad med pressad vitllök, salt(för övrigt är det allt som oftast ÖRTsalt jag använder, till all mat) å vitpeppar, klicka över lite smör å toppa med riven ost.

Ställ in formen i 225-gradig ugn i ca 20 minuter.



Av Lisa - 11 oktober 2013 18:31

Passade på å ta en 7 min workout i köket medan jag väntar på att rättikorna ska koka upp! :)

Att jag skulle gilla det så, att träna liksom? :)
Har aldrig tränat så mycket i hela mitt liv som jag gör nu.
Å jag älskar det!? :)
Fantastiskt.

(Lovar att det var dagens sista skryt...
Eller ja, kanske bjuder på en sås-bild sen med för å visa min egna bea! :))

Av Lisa - 11 oktober 2013 17:44

Räkcoctail Maxim.

Sitter fint innan middagen såhär på fredagskvällen. :) 

Av Lisa - 11 oktober 2013 14:42

Vi ska har oxfilé, hemmaslagen bea å gratäng(potatis/rättika) till middag.

Men räkor får man aldrig för mycket av..? :)

Av Lisa - 11 oktober 2013 13:28

Handla lite var det ja...
Något jag uppenbarligen är oförmögen att göra... :)

Nu har vi mat i helgen.
Om säger så.. :P

Av Lisa - 11 oktober 2013 11:01

 

2 månader (liberal) LCHF plus regelbunden träning.

Sammanlagt minus 9 centimeter runt höfterna

å

13 centimeter runt midjan.

 

Är ganska nöjd med mej själv måste jag erkänna. :)

 

#lchf

#sworkit

 

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards