Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av Lisa - 29 oktober 2013 22:17

Efter en härlig ledig dag med grabbarna har jag bäddat ner mej!

I morron fortsätter vi med ledighet i ännu en dag.
Underbart måste jag säga. :)

Sov gott så hörs vi då! :)

Av Lisa - 29 oktober 2013 18:09

Svindålig bild där det mesta som syns är servetter, men jag kan upplysa om att vi åt jul-köttbullar, prinskorv, gravad lax å griljerad skinka. :)

Å supergoda marinerade brysselkål. :)
För att göra dem behöver man, förutom kokt brysselkål, olivolja, dijonsenap, honung å rödlök som blandas till själva marinaden tillsammans med salt å peppar.
När kålen blandas ner tillägger man även smulade valnötter å smulad feta ost. :)

Det hela ska serveras medan kålen är ljummen å är ett ypperligt grönsakstillbehör till just ett julbord! :)

Av Lisa - 29 oktober 2013 16:23

Tur det bara är halloween en gång om året! :P
Pilliga pyssel är då sannerligen inte min grej, men klar blev den! :)

Å barnen är nöjda, det är huvudsaken! :)

Av Lisa - 29 oktober 2013 14:07

[Bild]

 

Viggo har bestämt att vi har halloween-fest i kväll.
Orangea servetter, pumpor å spindlar ska pryda huset här.

Vad det gäller middags-mat siktar vi dock mer in oss på en annan högtid! :P

Mini-julbord it is.
Skinka, köttbullar, prinskorv, omelett å gravad lax.
Sitter fint en helt vanlig tisdag i oktober! :)

Av Lisa - 29 oktober 2013 10:27

 

Viggo, som vilken snart-sexåring som helst.

Känns lite bättre å veta att det "ska" vara såhär.

Men jag sliter snart håret i förtvivlan ändå.

Så fort jag känner att jag lyckats bryter h*lvetet löst igen.

Jag fortsätter strida å bemöta så som känns rätt för mej.

Nån gång ska vi väl ha ridit ut även denna stormen..? :D


I dag är vi som sagt ledig, å förrutom att försöka undvika energikrävande bråk med Mr sexårstrots, ska vi bara klara av några små måsten mellan varven.

Samla in alla krukor som fastnat i häcken mot grannen, handla å bocka av någon liten punkt på listan.

I övrigt ska jag försöka ha lite mysig kvalitéstid med mina barn. :D

Å i kväll ska jag äntligen träna igen(var inte så sugen på å göra det i ljuslågornas sken, eller slösa mobilbatteri heller för den delen! :P).

 

Det blir en helt vanlig, eller kanske ovanligt lugn hemmadag för vår del alltså.

Kan behövas det också, om inte annat för å försöka bli huvudvärksfri... :)

Av Lisa - 29 oktober 2013 08:26

 

Jojjomensan.

I går kväll kom stormen även till oss.

Klockan sju släktes hela vår lilla stad å strömavbrottet varade till halv elva.

Då hade jag redan somnat, men vaknade av att hela sovrummet tändes upp. :D


Vi klarade oss bra med alla vår ljus å ficklampor, men Viggo var jätte-jätterädd å grät å oroade sej både över ljudet från vinden å över mörkret.   

Själv oroade jag mej mest för kaninen, trots stomskyddad bur å alla nere på jobbet.

Stömavbrott på ett äldreboende... Huhhh! Jag var på vippen att köra ner dit, men vågade inte ge mej ut. Men jag kan säga som så att alla uskor som jobbade i går kväll runt om i kommunen, ni är mina hjältar i allafall!     



Har synat trädgården här å det det enda som gått sönder är en plastspaljé å i övrigt ligger platskrukor all over, men i det stora hela är det kav lugnt.

Det verkar som allt i kyl å frys också överlevt.

Skönt det.

Man är verkligen el(å internet)beroende, å det är bara till konstatera att när väl naturen slår till är vi rätt små i världen ändå.


Nu ska jag äntligen laga frukost, ska bli så härligt med två hemmadagar nu. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards