Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av Lisa - 1 oktober 2013 22:32

Är precis lika ynklig å klen som jag ser ut.
Har sett klart på SoA säsong 5, som inte alls höll måttet med tidigare säsonger om ni frågar mej.
Ska försöka sova å hoppas på en god natts läkande sömn å att jag vaknar som mitt vanliga friska jag.
Om inte annat ska morgondagen inte användas till så mycket annat än just vila...!
En dag med pausknappen intryckt som vi får göra det bästa av, trots dåligt jobb-samvete!

Sov gott alla.
Vi hörs i morron!

Av Lisa - 1 oktober 2013 19:12

Det är nästan skrattretande att jag i morse trodde jag skulle bli piggare under dagen å att jag skulle va så pass pigg att jag kunde träna...

Jag mår sannerligen uselt, kli i öronen, ont i halsen, snörvel å feber.

Det sistnämda är jag inte ensam om i familjen, då Viggo var varm som en kamin när han kröp nära mej framför filmen.

De löste snabbt mina funderingar på hurvida jag klarar jobba i morron då det bli vab för min del.

Viggo är dock inte i närheten av förkyld så det finns en lite misstanke, om än en långsökt sådan, om att febern beror på sprutan han fick i går.

Får hoppas vi är bättre å feberfria i morron bägge två. :)


Just nu är jag mest sur över min uteblivna träning, men finner ingen annan råd än att koka mej i kopp varmt te å krypa ner under filten för å fortsätta kureringen.

Har två SoA-avsnitt kvar på denna säsongen, å har jag lite flyt hinner vi se dem innan det är CL som ska ockupera tv:n. :D


Kram på er! :)

Av Lisa - 1 oktober 2013 14:55

Eftermiddagsfilm i form av Trassel(mitt val! :P) med gosiga ungar å en nästintill utslagen morsa.
Jag vill inte ha några sabla sjukor! :(

Ska försöka vila mej piggare, å fortsätta min behandling med Ipren, kortison-nässpray, strepsils å naturläkemedel innan middagen ska lagas. :)

Får hoppas det hjälper! :)

Det blir soffkurering i kväll, det är ett som är säkert!

Vi hörs alltså igen minst ett par gånger till i dag...! ;)

Av Lisa - 1 oktober 2013 11:32

Lyssnar på barnen som leker med lego på Viggos rum.

"

Viggo. Mn bil blev ful"

"Nä Leo, det tycker jag verkligen inte, den var ju jättefin..!"

 

 

Tänk att de haft varandra i hela tre år? :D

Av Lisa - 1 oktober 2013 11:05

Bästa hemma-outfiten,
Munkjacka från me&i å pyjamasbyxor från H&M! :)

Jag borde ligga nerbäddad å mota bort den ruggiga förkylning som drabbat mej, men nädå. :)
Halvsjuk, med tryck över ögonen, röd näsa å värkande hals har jag i stället inlett operation "storstädning av kyl å frys".
Frysen är tömd på vad som kändes som en miljon korvbröd i olika påsar å snart är hela kylskåpet avtorkat å sorterat.
Vore skönt om vi kunde bibehålla ordningen också, men det brukar gå i stöpet allt eftersom jag fyller på. :)


Efter lunch ska vi till Ica å veckohadla å jag skulle tro att det redan då ruckas på sorteringen! :)
Egentligen orkar jag verkligen inte handla i dag, men det är sååå skönt å ha det gjort så jag biter i hop! :)

Hoppas ni har en prima tisdag hörrni! :)

Av Lisa - 1 oktober 2013 09:30

Jag fullkomligt dyrkar det faktum att jag är småbarnsförälder på 2010-talet.
Vår moderna teknik å då framför allt internet är guld värt när en treårig frågar vilket djur som är störst å vad exakt rävar äter eller som i dag när en femåring frågar hur man gör glas! :)

På bara en bråkdel av en sekund kan man få fram bilder på valar, fakta om rävar å filmer där glas skapas..! :)

Man bara måste älska det! :)

Av Lisa - 1 oktober 2013 07:07

Dagen började innan sex i dag med.
Det är Viggo som envisas med att ligga å ropa å väcka oss andra i samma veva.
Vi stannar som sej bör i sängen en stund till innan vi startar dagen på riktigt. :)

Jag har vaknat med en tjock, värkande hals, kan knappt svälja. :(
Tvi blä å j*vla skit.
Är det nått jag hatar så är det halsont! :(
Är lite orolig över min träning. Ett hårdare pass är inte å tänka på i det här läget, men jag är så rädd att tappa allt å komma i från det nu när jag äntligen fått snurr på det...
Förhoppningsvis känns halsen så pass mindre i kväll, så jag kan köra en stunds pilates i allafall...

Vi har inga större planer för dagen för övrigt.
Handla mat.
Laga mat.
Var evigheter sen jag lagade å åt en riktig middag.
I dag är det dock dags, hel kyckling eller höna som Viggo säger, i lergryta! :) Ris till familjen, blomkål till mej! :)

Nu ska jag kasa ner en bit till i sängen å blunda lite. :P

Gomorron på er! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards