Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2012

Av Lisa - 19 november 2012 20:03

 


Receptet på själva kakorna i sitt original är Leilas å kommer från boken Call me cupcake.

Jag har bara bytt ut mängden vetemjöl mot en glutenfri mjölmix å det har gått utmärkt.

Smeten blir dock lösare å får hällas i formarna i stället för att skedas upp.


Saffrans muffins.

3 stycken ägg

2½ dl socker

1 tsk vaniljsocker

100 gram smör

1 dl vispgrädde

1 kuvert saffran

2 tsk bakpulver

3½ dl mjölmix(eller vetemjöl)

1 nypa salt


Vispa ägg å socker vitt å pösigt.

Smält smöret tillsammans med saffranen(jag testade aromen på flaska i dag, funkade utmärkt.), låt koka upp å rör ner grädden.

Rör i hop mjöl, salt å bakpulver.

Skikta ner mjölblandningen i äggsmeten.

Rör i hop smeten å häll den i muffinsformar.

Grädda i 175 grader i ca 15 minuter.

Låt svalna.

 

Chokladfrosting.

Rör i hop 100 gram philadelphia marabou med 60 gram mjukt smör.

Blanda ner 1 msk kallt kaffe å sikta ner 4 dl florsocker.

Spritsa eller bred den släta frostingen på muffinsen, dekorera med strössel eller nått annat fint. :D


Av Lisa - 19 november 2012 18:37

Kunde bara inte låta skrovet gå till spillo.
Kycklingfond it is! :)

Av Lisa - 19 november 2012 18:31

Ganska söta tycker jag nog! :)

Av Lisa - 19 november 2012 14:41

Gos framför Saltkråkan! :)

Av Lisa - 19 november 2012 13:32

Dricker latte å rullar köttbullar. :)

Jag hade lätt kunnat vänja mej vid att gå hemma hela dagarna. :)
Bara baka, laga mat å umgås med barnen. :)

Av Lisa - 19 november 2012 11:52

Av Lisa - 19 november 2012 09:42

Darin%20-%20Astrologen

Jag är fortfarande grymt imponerad.

Darin alltså.

Vilken kille! :D

 

Här tog vi oss faktiskt en sovmorron ända till kvart över sju.

Ingen mer kräksjuka, men ändock en Leo som kommit invandrande till oss både en å tre gånger å bett om välling.

Så länge han inte så sjuk får vi va glada. :D

 

I dga befinner vi oss i karantän. Pigga å glada ungar, men med smittorisk för Viggos del.

Skulle ju egentligen jobbat, men vabbar som ni förstår i stället.

Ganska skönt ska jag bedge då jag känner mej ruggigt sliten efter förra veckans monsterpass i skolan å sen helgen på det.

 

Vi ska såklart bara va hemma i dag.

Har planer på å städa, steka köttbullar, laga kyckling å baka saffransmuffins.

Men vi får se vad som hinns med å vad barnen känner för å göra.

Nu är det dock dags för dagens första stopp i tvättsugan. :P

 

Ha en bra måndag!

Kram å hej!

Av Lisa - 18 november 2012 21:33

Det här är vad jag fann på soffan när jag kom hem efter jobbet.
En sovande man som inte reagerar på att jag låst upp dörren å rör mej här.
I tvättstugan går maskinerna fortfarande å kommer hålla mej sysselsatt under morrondagens vab-dag också.

Leo har klarat sej hittills å Viggo har ätit helt okej under dagen så vi kan bara hoppas att det hela är över lika fort som det började!

Nu ska jag blaska av mej å bädda rent i sängen.
Sen hoppas jag verkligen på mer än de fyra timmars sömn jag fick i natt! :)

Kram på er!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards