Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Lisa - 2 november 2012 21:06

 

Två gullungar å en mamma med dubbelhakor kollar på Shrek å myser!   


Så blev det kväll i dag också.

På denna lediga fredag som inte blev så ledig precis.

Uppgiften är klar å godkänd även av Sandra så lite fick jag uträttat innan jag körde till dagis.

Väl där fick jag stanna kvar en stund till med barnen, för de satt allihopa i lekhallen å kollade på Nalle Puh på storbild å åt popkorn. :)

Vi var hemma strax efter två, första dagen denna veckan som det inte varit mörkt när vi kommit hem.

Passade på att städa hos Lupus, fylla på med halm å rasta henne på tomten en stund innan vi drog oss inåt.

Ett fredagsbad blev det också innan vi fredagsmös i sängen. :D

Barnen sov bägge två redan innan sju, slitna efter den här mastiga veckan.


Jag å Martin har ätit sjukt god fredagsmiddag(som sej bör!) bestående av potatis-å jordärtskocksgratäng å pepparbiff(receptet hittar ni här!)

Å nu medan jag slöat i soffan å läst om julmat har Martin ägnat sej åt ett helt annat fredagsnöje.

Han har nämligen lagt heltäckningsmatta i lekrummet.

Bara golvlister å lite förvaringsmöbler kvar där nu, sen är det klart! :)

Vita väggar å en grå matta blev det, jag hade hellre velat ha mer färg på golvet, men den här fanns hemma i butiken, å hade ett bra pris så vi slog till. :D


Nu ska jag suga ur det sista av fredagskvällen å se på nån film tillsammans med maken min.

Får se om jag somnar på soffan i kväll igen. Det är verkligen inte likt mej, men det har ju hänt på sistone om vi säger så. :D


Trevlig helg på er allihopa! :D

Av Lisa - 2 november 2012 20:35

Av Lisa - 2 november 2012 16:34

Viggo går all in med hel orangea kläder till sin pumpa mask. :)
Vi har för övrigt firat halloween alla kvällar denna veckan på hans begäran.
Nu får det väl ändå va sista rycket tycker jag! :P

Av Lisa - 2 november 2012 16:11

Leo
Av Lisa - 2 november 2012 11:42

Nu tror jag uppgiften är klar.

Är långt i från nöjd, men jag kan inte komma på nått mer relevant å skriva.

Klockan är bara kvart i tolv å det innebär att jag hinner fila lite mer på mina andra uppgifter innan jag hämtar hem barnen.

Leo sover ju fortfarande på dagis, så jag väntar in honom åtminstone innan vi tar fredag här.


Såg precis på hemsidan att fotbollen är inställd i kväll.

Viggo kommer bli förkrossad, men vad ska man göra? :(

Vi får försöka kompensera det på nått vis.


Har faktiskt varit å hämtat Leos nya skor på Reptil.

Jisses säger jag bara, vilka fina kängor. :)


Nu ska jag göra lite nytta här sista timmen.

Kram å trevlig helg på er!

  

Av Lisa - 2 november 2012 08:38

Japp, det är precis det jag gör, kämpar å kämpar.

Har precis tagit mej en frukost-paus, men den blir inte lång inte.

Varför får man så dåligt samvete över barnen så fort man pausar i skoljobbet?

Hade jag varit på mitt riktiga jobb hade jag ju gladeligen satt mej en stund å ätit...

De har det bra, det vet jag, även fast de har haft både långa dagar å en lång vecka med våra mått mätt.


I vilket fall skriver jag å skriver här, men jag får liksom inget flyt å samband i texten, jag upprepar mej å det låter så hattigt å ofackligt om ni förstår vad jag menar...?

Jag har ju dock inget annat val än å fortsätta skriva, gå ett varv, komma tillbaka, läsa, sudda å skriva om å så håller jag på tills huvudet inte pallar mer.

Då hämtar jag hem mina barn å fredagsmyser i stället, så det så! :D



Av Lisa - 2 november 2012 06:57

Ganska smart drag att lämna barnen redan sju.
De var ändå uppe innan sex så. :)
Förhoppningsvis flyter det på för mej i dag med å då hämtar jag hem dem direkt när jag är klar!
Bort bort tradiga trötthet å heja mej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards