Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Lisa - 8 november 2012 22:39

Har jobbat klart å borde lägga mej efter som jag börjar tidigt. Men jag har fastnat framför nån slags polisfilm som Martin hade på när jag kom. :)

Annars känner jag mej mest kluven å besviken i kväll.
Ibland vill jag bara ge upp hoppet.
Men det är inte min natur så jag fortsätter kämpa.
En dag kanske jag får va med å uppleva den där dagen då det bevisas att hoppet finns!

Gonatt på er därute!

Av Lisa - 8 november 2012 12:22

Jaha, å vad ska hända här nu da?

Av Lisa - 8 november 2012 11:51

Eftersom jag jobbar större delen av julhelgen förutsätter jag att jag ska lyckas va ledig på nyårsafton å nyårsdagen.

Vi ska precis som förra året fira hemma hos oss tillsammans med Gustav å Elin, Stina, Daniel å Alva. :D

Förra året hade vi medelhavstema på maten å vi har redan nu spikat årets tema då det var ett väldigt lyckat koncept.


I år blir det KARIBISKT för hela slanten. :)

Det enda jag är helt säker på är att vi bör dricka rom, i övrigt är jag inte alls hemma på det här, men har fått för mej att chili å kokos med är återkommande i just karibisk matlagning. :)


Vad säger ni?

Någon som är mer hemma på det här än jag? :)


Moma's kitchen ska få både ett å fler besök, för om det är nån som kan det här så är det hon. :D


Av Lisa - 8 november 2012 11:27

 

Det kommer väl knappast som nån nyhet för er att jag är galen i kokböcker i alla former.

Just i dag vill jag slå ett slag för Arlas recept-samlingar.

Jag har två i min ägo, Arla köket Vardag å Arla köket Fredag.

De är fulla av tips på snabblagad å god mat.


Den senaste i raden av böcker är den här:

 

Har inte fått hem den ännu, men den är såklart på väg. :D


Ett julklappstips såhär i början av november kanske? :)

Av Lisa - 8 november 2012 10:18

 

Campadre har sagaform-kampanj just nu.

Mina älskade termosmuggar är med å likaså min örtkruka å allt möjligt annat mysigt. :D

Av Lisa - 8 november 2012 09:56

Då var det torsdag.

En helt vanlig dag, med plugg på förmiddagen å jobb på eftermiddagen.

Jag börjar kunna det här nu. :)


Vi tog en lite slappmorron å Viggo låg kvar i sängen ända till kvar över åtta.   

Det är mycket dagis nu som sagt, å långa dagar...

Mornarna här hemma är för övrigt ganska trivsamma nu, åtminstone fram tills det är dags att ta på Leo kläder.

Han är inne den där perioden nu, då det vägras!

Han springer i väg, ålar å skriker å varje klädesplagg är en pärs, både vanliga kläderna å ytterkläderna får jag kämpa på honom. Så tröttsamt å slitigt för kroppen vill jag lova. Han är allt annat än lätt nuförtiden. :P

Viggo däremot, har lugnat sej med kläderna, nästan alltid garderoben duger numera å han klär på sej själv. :)

Det gick prima å lämna dem i dag också, de sprang till lekhallen i hop å skulle stanna där å leka. :D

Gullungar!


Nu är det komvux-uppgifter som gäller för hela slanten fram tills jag ska på föreläsning på stadsteatern om lönesättning(?!) :)


Kram på er! <3


Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards