Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 november 2012

Av Lisa - 17 november 2012 21:28

Å vin med bästa Lotta! :)
Trevlig lördag!

(Darin var magisk om ni frågar mej! :))

Av Lisa - 17 november 2012 16:43

 

Kryddiga nötter.

150-200 gram valfria nötter, jag tog en färdigblandad påse från Ica's gott liv-sortiment.

1 tsk salt

½ tsk curry

½ tsk mald ingefära

cayennepeppar efter smak

2 msk socker

2 msk olivolja

Blanda alltihop i en skål.

Bred ut de kryddade nötterna på en plåt i rosta i 200 gradig ugnsvärme i ca 10 minuter.

Ät ljummna å förvara de kalla som blivit över i en tät burk. :D

 


Kom hem efter jobbet till ett tomt hus.

Har duschat av mej å tänt ett par ljus medan jag väntar in familjen.

Jag håller på å längta i hjäl mej efter dom så jag hoppas verkligen inte de väntar så länge med å komma hem.

Sitter som vanligt å funderar över mat.

Hade tänkt vi skulle haft ett litet julbord(köttbullar, skinka, prinskorv, hemmagjord senap å potatisgartäng) i kväll, men i å med att de andra redan har ätit å att jag faktiskt slutade så sent som fyra la jag ner det projektet.(spar det till helgen som kommer i stället).

Eftersom jag är hungrig håller hjärna på å jobbar för fullt med vad vi kan tänkas stoppa i oss under kvällen.

Räkor hade inte varit alls dumt, men det är lite sent påkommit det. :)

Svälta ska jag nog inte behöva i allafall, det är ett som är säkert. :)

 

Trots min envisa hemlängtan gick arbetsdagen fort, bakade en kaka på eftermiddagen å lyckades skapa lite helg-känsla även där. :D

 

Kvällen i kväll spenderar jag nog i soffan sen tror jag, å kanske, men bara kanske lyckas jag övertala min man att det är min tur att välja kanal så vi kan se på Så mycket bättre the Uggla edition. :D

 

Hur har ni det ute i stugorna? :D

Kan ni inte lämna en liten kommentar innan ni bläddrar vidare, ni är ju trots allt väldigt många nu förtiden. :D Ni kan väl bara säga hej eller presentera er lite? :)

Det skulle göra mej glad.   

 

Av Lisa - 17 november 2012 11:21

I dag vill jag inte alls va på jobbet.

Längtar efter familjen å önskar att jag var med dem i Sölvesborg hos vännerna där! :(

Biter i hop i en hel massa timmar till å gör det bästa av det hela! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards