Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Lisa - 6 november 2012 22:24

Vissa saker är bara så sorgliga.
Vad kan man göra?

(I morron är det nog dags å byta lakan va? Tycker vi har sett dem ett tag nu... :))

Av Lisa - 6 november 2012 12:06

Lekrummet ja.

Jag vill få det helt färdigt.

Snarast.

Det kommer bli en superbra dominoeffekt å mer ordning i pojkarnas rum uppe när möblerna eller ja, möblen väl är inhandlad. :)


 

Fönsterlampa från ikea.

Rullgardin från Mairo.

Förvaring från ikea.


Av Lisa - 6 november 2012 12:01

Av Lisa - 6 november 2012 11:19

Pappas kroppkakor, något av det godaste jag vet! :)

Av Lisa - 6 november 2012 10:29

Såhär är det.

Jag vägde mej häromdagen.

Vågens siffror visade på 15 överflödiga kilon.

5 hade jag kunnat leva med, å visst jag lever uppenbarligen med 15 också, men frågar mej samtidigt var jag är på väg?

Jag har alltid varit grymt motiverad till förändringar efter semestern, hösten har varit en bra brytpunkt å likaså nyår.

Men i år finns det ingen motivation what so ever.


Jag älskar att äta, det är ju igen hemligthet, men nån måtta måste det ju va, eller hur?

Realistiskt nog inser jag att min kropp är bortom räddning på vissa punkter, men att äta nyttigare i veckorna å träna någonting borde ju inte va speciellt omöjligt, eller ens svårt.


Hur tänker ni därute?

Hur får ni tiden å räcka till träning?

Hur motiverar ni er själva?


Av Lisa - 6 november 2012 09:34

Go förmiddag på er där ute!

Här sitter jag framför datorn igen å ska så göra fram tills det är dags å bege sej mot jobbet.

Eller ja, jag ska slänga i hop en mjuk pepparkaka med mellan varven då jag tagit på mej å fixa fika till vårt hygienombudsmöte som går av staplen i dag. :D

Det blir jultema med saffransmuffins å pepparkaka. ::P


Har precis skickat in min individuella uppgift å ska roa mej med att finslipa lite på gruppuppgfiterna.

De ska vi träffas å skriva klart i morron å på måndag är det dags för Växjö igen.

Fyra dagar den här gången som intro till kursen om demenser å pyskiska besvär hos äldre.



Känner mej stressad av nån anledning.

Kan inte sätta fingret på vad det är, men det bor en oro i mej.

Tror det är dåligt samvete över barnen jag känner, hur långa dagar det blir för dem på förskolan nästa vecka när jag ska i väg.


Nu ska jag ta tag i mina projekt.


Ha en bra dag, kram å hej så länge!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards