Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2012

Av Lisa - 21 november 2012 08:07

Med att mysa å lipa till trassel! :)
Snart dags för frukost.
Sen blir det Lekland!

Av Lisa - 20 november 2012 20:32

 

Pulled beef blev det i dag ja.

I dag gjord på nötbog som täckts med en blandning av ketschup(ca 1 dl) mald koriander, spiskummin å salt samt hackad gul lök å vitlök.

Sen häller man ca 1 dl vatten i formen, trycker fast bakplåtspapper runt omkring köttbiten å har den i ugnen i 100 grader så länge som möjligt, gärna upp emot sex timmar. :D

Vi serverade det möra köttet till natchostallrik å diverse såser. :D

 


Är helt slut.

Det är betydligt slitigare för kroppen å framför allt huvudet att vara hemma med isolerade barn än å jobba.

Jisses säger jag bara. Viggo har pratat å pratat å pratat utan uppehåll å varit så rastlös å uttråkad trots att han haft å göra å Leo å hans humör är intensivt på sitt vis.

Jag har varit en värdelös mamma bitvis, å det har jag dåligt samvete för, till tusen, men jag är inte mer än människa.

Vi har lekt en massa i dag åtminstone. Å storstädat. Här har nog aldrig varit så rent.

Har skrubbat överallt.

Ända fördelen med kräksjuka är att allt saneras, inklusive överdrag till bäddmadrasser å alla kuddar. :D


Vi bröt karantänen på eftermiddagen å körde till Ica.

Omg, vilken kaos.

Barn som inte varit utanför hemmet på tre dagar i affären, vad f*n trodde jag? :P

Vi fick med oss allt utom glögg, saffran å knäckebröd, men det är ju andra sidan inte nått man inte klarar sej utan, det skulle va glöggen då möjligen. :D


I morron ska jag kompensera barnen genom att åka till Andy's lekland i Kristianstad.

Med oss tar vi flickorna Loorentz å hoppas på att barnen gillar det. :D


Nu ska jag krypa ner å lägga mej tror jag bestämt, det där med CL roar mej föga nämligen. :D


Kram å gonatt på er!


Av Lisa - 20 november 2012 17:16

Av Lisa - 20 november 2012 12:25

Här sprider sej doften av nejlikor å apelsin!
Det luktar jul.
Å jo jag längtar mer å mer! :)

Av Lisa - 20 november 2012 10:04

"mamma, jag har lärt Leo att stå på pallen å kissa i toastolen. herregud så duktiga han är!"

 


Vet inte riktigt om mamman i fråga är så galet imponerad.

Men söta är dem, å minst sagt uppfinningsrika. :D


 

Av Lisa - 20 november 2012 09:02

 

Långkok, en utmärkt sysselsättning en dag som denna! :D


Gomorron mina vänner.

Till å börja med måste jag bara poängtera att jag inte klandrar någon för det där med dagis, förrutom möjligen det system som finns i vår kommun.

Det är olyckligt, å otur att Leo å en liten kille till inte får på plats på avdelningen som är nästa steg men det jag tycker är allra sorgligast är att det ställer orimliga krav på personalen.

De ska aktivera å underhålla två stycken tvååringar å samtidigt anpassa verksamheten efter en hel massa ettåringar å nya inskolningar. Jag litar på den till fullo, de är så himla duktiga, men jag förstår att det blir tufft för dem.

Leo han är anpassningsbar han, å kommer röra sej bland de äldre barnen oavsett vart hans kläder hänger liksom, men som sagt, olyckligt är det.

Jag kommer maila rektorn å meddela min åsikt, men tyvärr ligger det här problemet på ännu högre nivå.


Nog om det nu.

Redan nu är det tektniskt sett slut på karantäntiden för vår del.

Ingen mer drabbad å Viggo var bra redan i söndagskväll.

Skönt!

Vi ska dock hålla oss hemmomkring även denna tisdag.

Laga pulled beef(på nötbog) å storstäda.

Men först har jag lovat Viggo att vi ska leka, så frukosten ska dukas av å sen blir det lek. :D


Kram å hej på er så länge! :D


Av Lisa - 19 november 2012 20:31

 

Har fått en finne å medföljande eksem på näsan.

Intressant va? :P

Glasögonen skaver.

Där av ett stort plåster mitt i ansiktet. :D


Ligger här på soffan å är besviken.

På grund av platsbrist får inte Leo byta avdelning på dagis tillsammans med sina kompisar. Han blir ensam kvar tillsammans med en tvååring till å resten av barnen är mindre.


Varför händer alltid det här oss?


Inget jag kan påverka, är det fullt så är det fullt, men jag kan erkänna att jag retar i hjäl mej på det faktum att majoriteten av de barn som fyller avdelningen där Leo inte får plats egentligen inte behöver gå på förskolan. :(

Jag litar på att pedagogerna kommer göra allt vad de kan för å se min son å möta honom på hans nivå, å det här är inte i närheten av hur det kändes när Viggo inte belv uppflyttad förra året, men det känns ändå inte helt rätt i hjärtat. :(





Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards