Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Lisa - 31 oktober 2010 20:33

Den här dagen startade som jag befarat tidigt, tjugo över fem närmare bestämt.

Mindre kul på en söndag å allt.

Jag har städat som sagt, Viggo har varit i Olofström å badat å Leo har fått en massa kvalitétstid med sin far. :)

Jag har även lagat en riktig söndagsmiddag i form av slottstek.

Av förklarliga skäl finns det inga bilder på den lugna familjemiddag,  men jag kan lova er att det blev så lyckat.

Framför allt såsen var perfekt. :)

Mmmmmm. :)



Lyckades hålla vår stora son uppe till sju.

Han var svintrött, tidig start på dagen, bad på badhus å tidsomställning.


Nu sover bägge sönerna å vi kollar på Dine with me, det brittiska Halv åtta hos mej på BBC lifestyle. Är inne på fjärde avsnittet nu. :D Ganska kul alltså, i brist på annat.

På tal om det saknar jag kanalen BBC Food som fanns tidigare.

En kanal med bara mat-tv, kan det bli bättre..? :D


Ska kolla klart, sen blir det bädden. Är ganska utmattad nu.

Helgen är slut å i morron väntar Öppna förskolan på förmiddagen åbvc på eftermiddagen å Leos läkarbesök...


Gonatt!

En kanal full med mat-tv, kan det bli bättre? :)

Av Lisa - 31 oktober 2010 20:03

Klockan 17.15 hos familjen Arvidsson.

Middagen är klar.

Leo vaknar.

Övertrött Viggo skrattar så han kräks.

Viggo börjar gråta.

Potatisvattnet ska hällas av.

Viggo är ledsen å vill komma upp.

Martin har redan Leo i famnen.

Jag häller av potatisvattnet å ställer fram grytor på bordet.

Leo vill äta.

Martin å Viggo får börja utan mej.

Jag ammar Leo.

Viggo äter kött.

Leo slutar äta å bajsar i stället.

Viggo har ätit klart.

Martin sitter ensam vid bordet

Leo äter lite till.

Jag upptäcker att Leo har bajsat igenom kläderna.

Jag byter på Leo.

Sätter mej å äter, utan byxor då de fick åka i tvätten.

Börjar äta.

Viggo kommer tillbaka å äter lite kött till(kors i taket. :P).

Leo vill ha mer mat.

Jag slänger i mej maten.

Matar Leo.

Martin dukar av.


En helt vanlig måltid...?! :D


Av Lisa - 31 oktober 2010 16:33

Tillagandet av söndagsmiddagen är i full gång, en slottstek står på spisen å puttrar. :D

I dag gör jag den helt själv(okej, ringde pappa å fick hans recpet. :P) nu, innan vi smakat den, måste jag säga att det går ganska bra. :D

Potatis, sås å grönsaker ska snart kokas, å så blir det gelé för det måste man bara ha till.

Skickade Martin till affären efter detta, då jag fortfarande inte hunnit göra egen, å han kom hem med både det å en liten ostkaka så det bli alltså efterätt med. :D

Denna dagen har jag annars spenderat med att städa.

Hela övervåningen(förrutom toa, tar det i kväll sen...) har skrubbats!

Härligt, det behövdes verkligen!

Rent kommer det väl hålla sej någorlunda men här är så gott som alltid en massa grejer utspridda överallt, barnens leksaker å så två Malm-byråer som blivit över å som ska flytta till källaren...

Sen är det en massa smått å gott inredningsmässigt som jag måste få ordning med. Nån gång...! :D


Åter till spisen nu!. :D

Trevlig söndag på er!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards