Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Lisa - 16 oktober 2010 20:21

Nu är vi hemkommna från en riktig frosseri-fest hos Mamma å Pappa.

Hela gänget var samlat, min egen lilla Arvidsson-familj å så mina föräldrar å syskon, inklusive han den där lillebrodern som vi har förlorat till Kalmar.   

Vi har ätit pappas hemmagjorda hamburgare å fruktsallad med super goda björnbär å hallon i. :) Mmmmm säger jag bara. :)

Ovanpå det har jag skratta så tårarna sprutat.

De är bara så bäst.   


Tog mammas flano-tavla å en massa sagor med oss hem så nu ska här berättas om Tippen å Här kommer lilla Ludde. :P

Tur man har en mamma som varit dagmamma å som är kreativ, så man har sånt här nära till hands. :)


I förmiddags var det ju gympa igen.

Viggo var ganska så sur denna gången också å ville mest ingenting.

Bara äta äpple å smita i väg. :S

Nått får han säkert ut av det hela i allafall, men det är inte så kul för mej när han bara gör tvärtemot vad jag säger. :S

Förhoppningsvis blir det bättre nästa vecka. :D

     

Att leka med bollarna innan allt börjar är nog ändå det min son gillar bäst. :)


Hann plocka å fixa lite innan vi körde upp till M å P.

Men det tar liksom inte slut ändå...


I morron kommer Mange, Jajja,Thea å Loke.   

Det sista ska bli klart i hallen(govllister...) å vi ska såklart leka å mysa med. :)

Hoppas det är lika fint väder i morron så vi kan gå till lekplatsen. :)


Våra vänner kommer vid två så vi lär nog hinna med en å annan grej på förmiddagen med.

Speciellt om morrondagen ska börja lika tidigt som denna dagen gjorde. :)


Är trött nu.

För lite sömn, helt klart.

I kväll ska jag INTE sitta uppe till mitt i natten å kolla på Robin Hood, det är en ska som är säker.

När Leo har ätit klart för kvällen, då ger jag mej också. :)


Gonatt!



Nu är det verkligen höst...!

 


Av Lisa - 16 oktober 2010 13:18

När jag började blogga hamnade alla inlägg under kategorin allmänt.

Sen kom jag på det där med teman eller vad man ska kalla det å började kategorisera mina inlägg.

Då gick det bara att ha en kategori-rubrik per inlägg, nu kan man ha hur många som helst. :)

Jag har därför en hel massa kategorier numera, om man letar efter något speciellt inlägg så kan man klicka på just den kategorin detta faller under.

Ett par kategorier hade jag velat ta bort helt, men är inte säker på att det går då jag är rädd att de inlägg som ligger enbart under dessa kanske raderas också då(detta har jag inte kollat upp om det stämmer...)

Kategoriena gomorron/gonatt, som skapades då man bara kunde ha en rubrik per inlägg är exempel på det.

Anyway, det finns en herrans massa kategorier här nu om nån missat det. :D


Har städat å fixat lite med min länkar med.

Delat upp dem under (hittils tre) rubriker som ni ser. ---------->

Är långt i från färdig, med nått i min blogg-make-over, men datortiden är knapp now days. :)

Det blir färdigt när det blir färdigt helt enkelt. :)


Vet ni vad jag hade velat ha?

En iphone-app son gör det möjligt att blogga med bilder från telefonen.

Nu blir det bara text, å är man på annan plats å vill slänga in ett snabbt inlägg är det i mitt fall oftast något jag vill visa.

Så kom igen nu bloggplatsen, fixa detta. :P

Annars är det mycket som verkligen blivit bättre på portalen sen jag startade. :D


Nu ska jag mysa med familjen lite. :D

Av Lisa - 16 oktober 2010 07:04

Go morron lördag! Den här familjen vaknade redan sex, hela högen. :) Hade väl hoppats på en liten sovmorron, särskilt me tanke på att jag inte somnade efter tolv, men bägge mina söner vill annorlunda. :) Vi ligger fortfarande kvar i sängen å maskar men jag börjar bli lite kaffesugen så det är snart uppestigedags för min del i alla fall. :) Jag vägrar stressa i dag så det kan ju va en god tanke att masa sej upp, eller hur? :) Ha en fin lördag allihopa! :) ( bloggar från mobilen när texten ser ut såhär, om ni undrar. :P)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards