Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Lisa - 18 oktober 2010 20:56

Har precis kollat på Ullared.

En säsong senare än alla andra har jag med fastnat för det.

Humor på högsta nivå ju. :D


Har varit hos Parnfelts å fått middag å fika. :D


Tro det eller ej, men jag lyckades faktiskt städa i gardroben i badrummet.

Inte när jag hade tänkt, för Viggo höll på å somna, å inget hjälpte så jag fick ta honom med mej å ställa oss i duschen. :D

Han kan inte sova på dagen om vi vill ha nån sömn alls den kommande natten.

Fattar inte vad ungen ska upp å göra vid sex om han ska bli så eftermiddagstrött...?

Anyway,vi fick till det. :D

Å Viggo hittade en massa skoj å leka med till på köpet. :D

(orkar inte hämta ner kameran, men bilder kommer i morron i stället...)


I morron har vi inga planer alls.

Blir fortsatt hemmafix i den mån det går å förhoppningsvis en sväng till lekplatsen. :D


Känner att jag har nada vettigt å komma med, så det får räcka för nu. :)

Av Lisa - 18 oktober 2010 13:50

Så länge jag kan minnas har min pappa(min förebild inom matlagning, alla gånger. :)) lagat allt från stek till köttfärsås i en gjutjärnsgryta.

Var å varannan gång jag själv ska laga mat, speciellt till många, så saknar jag just en sån gryta.

Kolladerunt lite innan å kan som jag misstänkte konstatera att de rackarna kostar runt tolvhundra kronor.

Inget jag har att lägga på mej själv just nu, men drömma kan ju.

  


Vad har ni för favoritprylar/verktyg/redskap i köket?



Jag måste nog säga att min personliga favorit är min stavmixer å den lilla mixerbunken med knivar som passar till denna.

Jag avskyr stora lökbitar i mat å denna grej är allra bäst på att hacka lök till små, små bitar så jag använder den jämt. :)

Av Lisa - 18 oktober 2010 13:40

Jag har blivit utmanad av Sanne att göra en liten lista om vad som finns i mitt kök.

Såklart antar jag utmaningen, det var riktigt kul å tänka till. :D



Nämn tre saker som alltid finns i ditt kylskåp:

- vispgrädde.

- jäst.

- minst tre paket smör.




Nämn tre saker som alltid finns i din frys:

- kycklingfilé.

- räkor.

-gröna ärtor.




Nämn tre saker som du alltid har i ditt skafferi:

- pasta.

- vetemjöl.

- olivolja.



Nämn tre saker som du älskar men sällan köper för att det är för dyrt:

- färsk fisk.

- ekologiska ägg.

- oxfilé.


Jag har ingen speciell å utmana, men om någon blir sugen, så testa. :)

Av Lisa - 18 oktober 2010 13:20

Helvete!

Ja, jag vill svära å gråta en skvätt just nu. :(

Ni vet den där jobbansökan jag har tjatat om i ett par veckor att jag måste få i väg?

I sista minuten( i fredagskväll) fick jag äntligen tid att knåpa ner nått halvhjärtat som i allafall liknade en ansökan å få i väg denna.

Trodde jag.

Deadline var i går så jag tänkte kolla min jobbmail för en stund sen å se om jag hade fått nån form av bekräftelse.

Det hade jag inte, där emot hade mitt mail med bifogad ansökan inte leverarats. :(

Orsaken, jag hade lyckats med bedriften att byta plats på omsorg å personal i mail-adressen.

Hur jävla blåst får man bli som inte dubbelcheckar en sån sak?!

Jag skickade mailet igen, till rätt adress, men som sagt, deadline var i går.

Satan!

Jag vet det hjälper inte så svära.

Men det känns liiiiite bättre å göra det ändå. :(


Försöker se det hela med positiv anda.

Jag ska ju inte börja jobba än på länge å tror inte jag hade fått det jobbet ändå.

Men det hade känts betydligt bättre att åtminstone fått försöka.

Det har dykt upp en ny annons i dag. Med teamledartjäntser, på två ställen som jag verkligen vill ha!

Så det är bara till å kåpa vidare, nya ansökningar, å denna gången ska jag va ute i god tid, så jag kan rätta till eventuella misstag...



I dag lyckades vi komma i tid till Öppna förskolan.

Mycket för att Leo tog sej en powernap medans vi andra åt frukost å Viggo kläddepå sej utan större tjafs.

Var inte så mycket folk alls i dag.

Däremot var det en mamma med barn som jag inte träffat förut, barnen var en flicka som var lika gammal som Viggo å en pojk som var lika gammal som Leo, exakt.

Jepp, de är bägge födda den 10 september.

Komiskt värre, att vi inte lyckats träffas på BB heller... :)

Flickan å Viggo klickade direkt, å de lekte å hade kul.

Å när de skulle gå gav Viggo till å med henne en kram. :)

Hoppas de kommer fleragånger så barnen kan leka igen. :)


Leo sover nu.

Jag å Viggo har precis ätit lite pannkakor å tar igen oss lite framför tv:n/datorn.

Ska snart resa mej dock, å försöka städa å invetera i badrums-skåpet.

Precis alla skåp å gaderober(utom de i köket) behöver städas.

Har även en ommöbleringsplan till vardagsrummet som jag ska försöka maken till att genomföra i kväll...

Vi ska dock till Parfelts i Mörrum när han slutat jobba så själva flyttandet av möblerna får vi nog inte i hop i dag, men idén kan behöva lite övertalning så jag börjar redan i dag. :)


Liiiiite slösurf till bara, sen ska jag sätta fart. :)


 




Av Lisa - 18 oktober 2010 07:23

Japp, Viggo vaknade tio i sex å började tjata om att vi skulle hämta in Leo till oss. Han fick ganska snart sin önskan uppfylld för klockan sex hade även min lilla son vaknat. :) Lite väl tidigt ja, å ingen vill somna om. :( Inte mycket mer å göra än å gilla läget, de är ju två mot en numera. :) Nu är det dags å masa sej ur sängen å sätta på kaffet! Se om vi lyckas komma i tid till Öppna förskolan i dag. :) trevlig måndag på er! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards