Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Lisa - 9 oktober 2010 22:12

  Ja, i dag hämtade jag äntligen mitt bokpaket på Reptil.

Det innehöll, förrutom en Halvan-bok till Viggo, böckerna på bilden till mej. :D

Än har jag bara hunnit bläddra lite i Trotsboken, å det jag snappat upp verkar kul, å precis så uppeppande å uppmutrande som jag hoppats på. :D

Kokboken hoppas jag kunna ta en titt i här i soffan i morron kväll. :D

Av Lisa - 9 oktober 2010 21:45

Det känns som klockan är tolv på natten.

Vilken lång dag detta varit, har gjort en jäkla massa.

Gympa, som inte var så värst kul i dag, det kunde varit men min underbara son ville INGENTING..!

Han hade helt klart vaknat på fel sida. :S

Lät honom hållas, han gick mest runt med en gul ärtpåse i handen å såg sur ut. :D

Ja, ja, hans humör blev i allafall bättre senare. :D

Hem efter gympan å in till stan, där mötte vi upp Stina å sprang lite ärenden.

Martin hämtade ut sina nya glasögon bland annat. :)

Såhär snygg är han i dem. :P

    


Körde inom Coop å handlade en hel massa mat, både till i kväll å så till i morron. :D

Hem å duschade å påbörjade maten, vid fyra anlände familjen Leandersson. :D

Middagen blev himla god om jag får säga det själv. :D

Bredde den nya Philadelphiaosten med smak av soltorkade tomater å getost på kycklingfilér å lindade in dem i lufttorkad skinka.

Till detta hade vi potatisgratäng, philadelphia-fyllda champinjoner(osten med vitlök/örter), tomatsallad å ajvar relish-sås. :D

Till efterätt blev det en gammal klassiker, mjölkchoklad-panacotta. :D


Barnen( i allafall de av modell större. :P) höll i gång för fulla muggar ända tills dess de åkte hem vid halv nio. :D


Här skulle det varit en bild på Håkan, men jag blev inte färdig till å plocka fram kameran. :P

Därför blir det en bild på blomman vi fick. :)


Må va hänt att jag har stressat en herrans massa i dag å missat en hel del tid som jag kunde spenderat med mina barn men så blir det ibland.

Jag har ju dessutom privilgiet att kunna ta igen tid med dem i veckorna eftersom vi är hemma då med. :D


Härligt med en kväll tillsammans med sånna härliga människor som Hanna å Håkan.   

Trots att Håkan påstår sej vara internet/blogg-hatare.

Jag gillar dem ändå. :D

Å Viggo å Martin gillar dem med såklart. :D

Säkerligen Leo också!

Tack för i dag. :D


I morron är också hela dagen planerad.

Anna(  ) Morgan å Maja kommer å äter frukost å på eftermiddagen kommer familjen Ahlér.

Kommer behöva vila på måndag efter dessa intensiva dagar, men det är det värt.

Vila kan man göra nån annan gång. :)

Gärna nästa helg eller så, i allafall en dag. :D


Nu ska jag kolla lite på Sex and the city å surfa omkring lite. :D




Av Lisa - 9 oktober 2010 15:29

Snabb-bloggar på en ledig minut som egentligen inte existerar.

Denna dagen har gått i ett.

Gympa, stan, Coop, dusch å nu dags å laga mat till kvällens middagsbjudning.

Ungefär en halvtimme för sent.

Så blir det.

Dags å hasta vidare alltså.

Ha en trevlig kväll. :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards