Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Lisa - 12 oktober 2010 21:58

Den kommande vitern blir min stora sons tredje vinter å för tredje året i rad är jag på tok för sent ut i jakten efter overall till honom.

Eller ja, förra året köpte jag overall tidigt, men den var ju inte hel å lagningen lät vänta på sej så Viggo fick lik förbannat gå utan overall till långt in i december.

I lördags var vi på KappAhl, där förälskade sej Viggo i en grön overall.

Såklart var den slut i 98. :(

De gråa å svarta fanns, men Viggo skulle bestämt ha en grön så jag valde å avvakta för att kolla i andra affärer med.

Hittade inget.

Så nu är vi där igen.


Jag ska köpa en tredje uppsättning av det fodrade, svarta allväders stället från Name It som Viggo haft tidigare år å komplettera dessa med fleecekläder under.

Men om det blir snö, så behöver han ju en overall.


H&M                  Viggos favorit från KappAhl                   P.o.p

     


Frågan är bara var jag ska hitta denna?

Är jag redo att asa me mej bägge kidsen till Kristianstad för att kolla KappAhl å Name It där...?


Å vad ska ska jag köpa till Leo att ha i vinter? Han kommer ju varken krypa eller kunna sitta? Men kommer det finnas allväderställ till våren? När han kan sitta ute också..


Å så kommer det ju till skor med...

Av Lisa - 12 oktober 2010 21:20

Som jag varit inne på ett par omgångar innan så upplever man sej som väldigt smal precis efter man fött barn.

Magen känns så platt å man tror att man ser ut ungefär som innan.

Det stadiet har jag passerat nu.

Jag ser precis hur mycket magen putar ut å hur gigatiska mina lår har blivit.

Tack å lov var jag smartare denna gången, å har inte försökt mej på å prova några gamla kläder under den första ignoransperioden. :)


Å jag inser att jag varken kan eller vill prioritera träning just nu.

Således kommer jag nog inte kunna ha några av mina gamla jeans i år i allafall.(men en dag så ska jag orka å kunna å då jävlar! :))

Därför har jag gjort vad jag kunnat nu å beställt mej två par treggnings från H&M.

Lite mera påklätt än leggings men med samma generösa passform. :P


   


Köpte även ett fleccejacka(ljusblå) å fleecebyxor (svarta) till Viggo som han kan ha under sitt allväderställ, så kan han ha det i vinter, i allafall när det är barmark. :D

Av Lisa - 12 oktober 2010 21:10

I fredags när vi nätt å jämt hade kommit hem från Nytorpet knackade det på vår dörr.

Efter två knackningar blev jag färdig till å öppna, hade nämligen Viggo i badet å Leo på skötbordet.

Utanför dörren, eller ja, nere på gången stod vår brevbärare med ett paket.

De gick inte ner i brevlådan å brevbäraren i fråga var nog på bra fredagshumör å bestämde sej för att lämna det personligen.

Detta beslut fick han säkerligen ångra då jag öppnade iklädd leggings å ett amningslinne som visade betydligt mer än vad det dolde dessutom stank jag grillrök. :D

Anyway, i paketet gömde sej Natustan-produkter som jag ska testa, å buzza om här å på buzzador.se.

 

Jag har även fått små-prover att dela ut så andra med ska få testa. :D

Ska bli intressant å se vad vi tycker. :)

Av Lisa - 12 oktober 2010 20:12

Ännu en solig höstdag går mot sitt slut.

Är väl inte precis lika imponerad av denna dag som jag var över gårdagen.

Dagen har varit bra, men tröttheten har hängt lite över oss hela dagen å sömnbrist å tålamod funkar inte så värst bra.

Vi har haft besök på förmiddagen å varit på lekplatsen på eftermiddagen.

Underbart väder, tyvärr var där "inga andra pojkar" så Viggo tröttnade ganska fort.

Så vi gick hem å var i trädgården tills (Viggo surade i hop å ville titta på tv. :S)

När vi kom in på uppfarten möttes vi av denna underbara syn! :D

 

Äntligen var det vår tur att få dessa nya soptunnor. :)

Ja, jag hoppas verkligen att de uppfyller mina förväntningar. :D


Såklart har jag inte fått ett dyft gjort här hemma, men så är det ju.

Inte orkar jag göra nått nu heller.

Viggo var uppe länge i kväll eftersom jag lyckades hitta en lucka å bjöd hit mina kära föräldrar. :D


I dag är det ju tisdag vilket under normala omständigheter innebär DH.

Men jag har kapitulerat till förmån för nån fotbollsmatch.

Det är tydligen Sverige som spelar. Inget jag kände till, men jag bjuder på det i dag.

Jag har ju min dator som sällskap.:D

Å dessutom tänker jag inte va tystå det antar jag att Stina å Snoff räknar med när det kommer hit för att kolla på det hela. :D


Om inte Leo eller Viggo med för den delen vaknar kan ni räkna med ett å annat inlägg till. :)


Love.   

 

Av Lisa - 12 oktober 2010 08:01

Gah, vilken natt! Har varit mer vaken än vad jag har sovit. Leo har ätit engång i timmen å jag kan berätta att man får ont i nacken av å somna i fåtöljer med. Om jag fått sova två timmar inatt, sittande, liggande eller stående hade jag varit tacksam. :) Allt är ju relativit som dom säger. Bi får ju klara det med, finns ju inte så mycket mera å göra än å bita i hop å ignorera tröttheten. Leo har precis vaknat å Viggo sov till halv åtta så jag slapp i allafall stiga upp för tidigt. :) Vi ligger fortfarande i sängen. Funderar dock på å masa mej upp å göra scones. ;) Inga tider å passa i dag å kanske vi kan avslutat nått projekt här i dag. :) Annars överlever vi nog ändå! :) Ha en bra dag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards