Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Lisa - 28 oktober 2010 20:30

Kväll i soffan igen.

Bloggar i väntan på säsongen sista Vad blir det för mat.

Bägge barnen sover, än så länge i allafall. :D

Ska hinna med en dusch å en titt i Matmagasinet som jag inte ens blev färdig till å öppna i går med innan nio hade jag tänkt. :D

Ska koka mej en kopp te å mysa till det lite i höstrusket. :D


Dagen i dag har spenderats med Johanna, Amanda å Emilia. :)

Mycket trevligt, å barnen slog inte i hjäl varandra heller. :D

Fullt ös, men roligt. :)

Var till å med ute en runda, då passade Viggo på å bada helt å hållet i en vattenpöl. :D Han testar verkligen kvalitén på kläderna den unge mannen. :D Allt höll tätt, utom vantarna då. :)


Fick sätta Viggo i ett bad när de begett sej hemåt vid halv fyra, bara för att hålla honom vaken. :P

Han låg nämligen å somnade framför tv:n. Sötnosen var helt slut. :)


Pappa kom sen vid sex.Bjöd honom på lite tunnbrödsrullar med skagenröra. Lite lagom kvällsmat så här kvällen innan helg.

Å man kan faktiskt göra det på impuls, det går nämligen utmärkt å tina frysta räkor över vattenbad. :D

Ett briljant Mitt bästa tips jag har snappat upp i Allas. :D


Han fick med sej två soppåsar med blöjor. :S

Vi har tömning i morron med det ska erkännas, vårt restavfall är fyllt till bristningsgränsen å har så varit hela vecka.

Hade vi inte haft blöjbarn å inga amningsinlägg hade där legat två påsar kanske, MAX: :D

Är både nöjd å besviken med de nya soptunnorna.

Dels så kommervi nog få snylta in oss på M å Ps restavfall ett bra tag framöver å plasten å pappersförpackningar kommer troligtivs inte heller inte räcka till åt vår familj.

Matavfallet stör mej däremot inte det minsta. Känns bra i själen att allt hushållspapper å allt annat som hamnar där kommer återvinnas. :D

Å det är grymt skönt att bara kunna gå ut till tunnorna å inte behöva källsortera i källaren längre. :)


Sitter här å funderar på att jag borde fått löneförhöjning..?

Å nån hundrig retroaktivt..?

Det borde även innebära nått öre på min föräldrapenning?

Hmmm ännu ett samtal på "måste-listan" :D


I morron är det fredag, igen.

Underbart med helg såklart, men det går ändå lite för fort.

Vi har inga större planer denna helgen heller?!? :D

Håkan kommer en runda i morronkväll å så ska jag skicka i väg grabbarna å försöka få till en rejäl storstädning. :P

För det behövs vill jag lova. :D


Nu: dusch!

Av Lisa - 28 oktober 2010 10:23

Vaknade av ett gallskrik i morse.

VAAAAR ÄR MIN PAAAAAAPPAAAAA?

Jomenvisst, inte var det Leo inte, utan såklart han den morronpigga ungen. :)

Klockan var sex, å pappan var hemma fortfarande så han fick säga hejdå.

Viggo skulle såklart inte somna om, men i dag var det extra jobbigt för han var inte ens pigg, utan pipig å tjurig. :S

Då blir ju jag också det å allt blir bara tjabb.

Bättre å stiga upp direkt egentligen så man slipepr bråka å skälla det första man gör, innan man ens öppnat ögonen.

Leo vaknade strax efter, å skrek han med, ont i magen i dag verkar det som.


Nu har vi repat oss, å jag känner mej ändå ganska pigg. :D

Leo slumrar lite å Viggo tittar lite på Bullerbyn, jag sitter jämte honom i sängen å passar på å ta ett koll på datorn. :)


Om en halvtimme(om jag inte minns helt galet) kommer våra gäster. :)

Viggo har redan deklarerat att Amanda INTE får låna hans bilar, hans lego eller hans tv(har han en egen?! Det visste jag inte) så vi får se hur det går...

Har såklart sagt till honom att han måste dela med sej å inte va så snål.

Han kom ut till mej i köket innan å meddelade att Diggo är inte snål!

Får se hur det slutar som sagt. Inget vidare uteväder är det heller, men om de inte kommer överens får vi kanske masa oss ut ändå. :)

Får hoppas på det bästa, de kanske leker jättebra i dag. :P


Vi hade bvc-tid i dag, men den är avbokad(hoppas jag, så det inte är en annan tid vi har avbokat...?!) men Leo ska läkarundersökas nästa vecka(den 1/11, är det nästa vecka? Noll koll..).

Jag stod på mej å önskade en annan läkare än den som har hand om vårt distrikt.

Jag tål inte honom nämligen, han undersökte Viggo när han var 10 månader å kryssade i att jag hade sagt att han kunde gå längs med grejer även fast jag sa att han INTE kunde det. Rätt ska va rätt!

De kollar ju utvecklingen av en anledning!

Jag behövde inte be mer än en gång utan fick en tid hos den andra distriktsläkaren. :D


Återkommer i kväll, hoppas jag. :D

Har en massa inlägg i huvudet som måste printas ner. :P



Viggo å Stina.   

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards