Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Lisa - 4 oktober 2010 21:26

Sådär ja.

Nu sitter jag ner för första gången i dag utan att va på väg nånstans.

Eller ja, det är inte helt sant...

Jag har varken duschat eller packat upp torrvarorna i från kvällens storhandling så det har jag ju kvar innan läggdags, å Leo ska säkerligen äta vid elva med.:)

Det kostar på å va två barnsmor, tur man är ung. Ha, ha, ha. :)


I morron har vi playdate med Therese å hennes barn.

De kommer hit kring middag.

Tänkte bjuda på amerikanska pannkakor, om mina barn kan klara sej utan mej i tio minuter. :D


Verkar banne mej som Viggo till å med trotsar i sömnen, han har redan varit vaken två gånger i kväll å natten som gick stökade han med.

I natt hoppas jag att bägge håller sej lite lugnar så man får två eller kanske tre timmars sömn i rad.. :P


Åter till CSI. :)

Natti!

Av Lisa - 4 oktober 2010 19:17

Min stora son är numera en riktigt trotsig liten kille. :D

Han är så arg å sur å man inte fattar hur han orkar, inget jag gör är rätt.

Allt är bara fel, fel, fel. :)

Man kan inte låt bli å fnissa. :)

Hoppas det är snabbt övergående(yeah rigt?! :P) för han må ha krånglat med både sömn å mat sen hand föddes, men ALLTID varit glad.

Det är pylandet är liksom inte han. :)


Trots otaliga utbrott har denna dagen varit himla bra.

Var på Öppna förskolan, där Viggo lekte som aldrig förr, utan å kolla märkbart efter mej. :D

Sen hem å åt lunch å matade bägge barnen.

Efter en stund hemma i renoveringdammet å skrikandet mötte vi upp Sandra å hennes killar på lekplatsen. :)

Viggo surade i hop ganska kvickt å Leo sov hela tiden, men jag tyckte helt klart det var trevligt att komma ut. :)




Leo har ätit som en dåre hela natten å förmiddagen.

Om det fortsätter så flera dagar till tänker jag testa ersättning med, för han verkar ju inte bli mätt.

Lyckades dock somna honom med napp i eftermiddags så det kanske, kanske kan funka om det är sugbehov som gör att han ska nutta 27-7.

Jag vill helst amma allt vad jag kan.

Känner att Leo får så lite tid som det är, så det vill ja åtminstone behålla.

Å jaaaa, jag är lite konservativ när jag kommer till den punkten å sätter nån slags princip i det hela. Korkat jag vet, men jag kan inte låt bli.

Samma sak med nappen egentligen, jag är duktigt anti nappar överlag, även fast Viggo hade det när han var bebis å även fast han slutade med den lätt så vill jag helst inte att Leo ska ha napp.

Vet egentligen inte ens varför? :)


Jag valde å stanna hemma i kväll.

Sitter å väntar på att Leo ska vakna å äta så jag kan köra å handla sen.

Tänkte städa gillestugan med, men allt blev senare än jag trodde.


Testade en ny kycklingrätt till middag. Med apelsin å sambal olek bla.

Jättegod. :D

Det kan vi tacka Arla Köket appen till iphone för. :P


Det har kommit ut en annons om en tjänst på mitt gamla jobb. :D

5 % mindre än min nuvarande tjänst, men ändå.

Det är demensboende i Asarum å jag tänker söka.

Tror inte jag har en chans, men försöka kan man ju alltid.


Rörigt inlägg med allt å inget.

Men jag vet ju inte när jag kommer i väg här så jag kanske inte hinner sitta vid datorn sen. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards