Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lisa - 16 oktober 2009 13:45

Då är vi hemma igen.

Viggo somnade innan bilen ens hade börjat rulla hemåt. :)

Har haft en supertrevlig förmiddag med en massa lek, prat å finfin gi-lunch.

Viggo åt duktigt han med.

Barnen lekt på så fint så mammorna kunde dricka te å prata en massa.

Tycker de kommer bättre å bättre överens de där två. :)

Viggo brukar va lite mammig å osocial i mellan år men i dag lekte han mycket själv. :D

Tack för i dag!!! :P

Vi ska träffas på tisdag igen, å det ser vi redan fram emot. :)


Ska snart ställa mej å steka kycklingfilé, tänkte göra en sallad å äta på jobbet i kväll.

Gurri kommer ner hit såsmåning om å ska va hos Viggo tills Martin kommer hem. :)

Toppen vill jag lova!


Känner mej lite trött så jag ska sätta på en kanna kaffe nu också. :) Kan ju inte skada i allafall. :)


 

Av Lisa - 16 oktober 2009 09:15

I dag ville Viggo inte alls somna om när Martin hade kört.

Men det ville tydligen jag...

När jag vaknade mitt i en galen dröm en stund senare var hela sängen Full med toapapper.

 

Självklart var det inte så organiserat som på denna bilden, utan mera överallt!

Hur i hela friden kan man sova så hårt att man intemärker att man förvandlas till en mumie? :P


En stund senare fick mobil sej ett bad i handfatet. Fattar inte vad han får allt i från den där lilla busungen?

 


Nu ska vi klä på oss å dona lite, sen ska här lekas! :)


Av Lisa - 15 oktober 2009 20:07

Då var ännu en kväll kommen.

Har varit i väg en runda i kväll å hjälpt Håkan med ett flyttlass.

Eller ja, Martin har hjälp till, jag å Viggo var mest med som sällskap.


Har en jobbhelg framför mej.

Börjar fyra i morron så jag har hela dagen med Viggo i allafall.

Har en playdejt i morron med, i Mörrum denna gången. :)


Nu ska jag ta mej en dusch å sen blir det lite tv innan läggdags.



Gonatt!

Av Lisa - 15 oktober 2009 13:41

Vi hittade för det första dit ganska smidigt.

Hade nog till å med klarat det utan gpsen, men det var ganska tryggt att ha adressen inknappad å klar där. :)

Vi begav oss direkt till lekplatsen, ganska kallt, men det gick fint. :)

   

Sen gick vi in å drack kaffe. :)

Ofelia är en anigens mera fysisk än min lilla kille. :) Hon ville kela med Viggo men han var inte spciellt sugen han inte. :) Men jag måste säga att de kom bra överens. :)

Zelma var med så underbart söt, å Angelica med för den delen. <3

Vi körde hemåt vid ett, då var Viggo å trött å på gränsen till gnällig.

Hade gärna stannat en stund till, men vi får ses en annan dag. :)

Tack för i dag! :)


Nu håller jag på å donar lite här, ser som vanligt ut som ett världskrig har härjat i ett par år.

Får se hur långt jag hinner innan min lilla solstråle är vaken igen! :)


Av Lisa - 15 oktober 2009 09:37

Två stekta ägg.

En risifrutti.

Två smörgåsar.

Å ett glas mjölk.

Det är vad Viggo precis har klämt i sej till frukost. :)

Han borde med andra ord stå sej en stund nu.

Är lite förvånad över det stora intaget. :)

Han åt dessutom välling vid sex. Tyvärr var det inte så poppis att somna om i dag.

Jag vägrade gå upp å vi sov kanske tjugo minuter till allt som allt.

Gissar på Viggo kommer va ganska trött framåt tolv.

Tar med den stora vagnen med åkpåse i så kan han sova bästa han vill om jag inte vill hem. :P


Nu till denna klädkris som rubriken syftar på.

Det är en ynklig grad ute.

Vi har planerat att leka på lekplatsen å Viggo har som ni vet varken overall eller kängor. :S

Vi får ta vad vi hittar helt enkelt, detsamma gäller mina kläder. :)


Okej, smink på då sen bär det av! :)

Viggo bygger snögubbe  

Av Lisa - 14 oktober 2009 21:40

Japp, japp en ledig dag in jag ska på att igen. :)

Vi har planerat att make the most av det hela. :)

Runt tio ska vi befinna oss i Svängsta för att leka å dricka kaffe med Angelica å hennes flickor.

Hittar verkligen inte i Svängsta så jag ska för en gångs skull använda mej av Martins gps. :D


Annars har det gått fint på jobbet tycker jag allt.

Förrutom att min inloggning till intranätet inte funkar.

Jag som skulle spana på lediga tjänster. :S


Nått annat mycket irriterande är att min förbannade nackspärr är tillbaka.

Får bli till att värma vetekudden å krypa ner i det närmaste.


Tillsist, en bild på mina nya ljusstakar.

 

Natti, natti!

Av Lisa - 14 oktober 2009 12:23

Jag tjuvmätte mej lite.

Mitt nya midjemått lyder: 87 centimter! :)

Ett minus med 4 centimetrar!

Man im good!  :)


Jag ska jubla hela dagen! :)

 

Av Lisa - 14 oktober 2009 11:35

När vi var i stan i måndags glömde jag liksom bort att gå in på Name it å höra hur det går med Viggos overall.

Å tur var väl det egentligen för jag hade glömt lyset på på bilen. Den startade inte först, men efter en stund fick jag liv i den... Tack å lov.

Anyway, i går ringde jag dit i stället, overallen var fortfarande inte klar!

Till helgen tippade hon på att den skulle vara färdig.

Får vi verkligen hoppas, det är ju ganska kallt ute nu så en overall behövs!

Måste köpa vinterskor till Viggo med.

Ska spana i Jönköping nästa helg. :)


Hade helst velat ha nya vinterkläder till mej själv med.

Vår prao på jobbet hade en skitsnygg vit jacka med mönster, en sån hade jag med velat ha, men jag gissar på att den kostar en förmögenhet, å det har jag ingen. :)

Vinterkängor måste jag i allafall investera i denna vintern.

Har bara ett par gamla stövlar där det läcker in i dragkedjan. Ingen hit alls när det är snö...

Även det ska jag se om jag hittar i Jönköping. :D


Nu är det dags å duscha. Börjar ju en halvtimme tidigare än vanligt i dag. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards