Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Lisa - 19 oktober 2009 21:38

Även denna måndag blev det ett medel/styrka-pass mellan åtta å nio.

Nu väntar förståss duschen å sen en renbäddad säng. :)


I morron ska vi leka med Therese å Nadja på förmiddagen(bestämde vi nån tid?).

Ska försöka få i hop nån god lunch att bjuda dem på. :)

På kvällen ska vi till Emilie å Peter i Mörrum.


Rex har skadat sej i dag. En väldigt märkligt sår som ser väldigt "jämt" ut. Nästan som man misstänker att det är någon männsika som har orskat det. :S Han verkar dock inte ha speciellt ont...


Nu ska jag sätta lite fart så man kommer i säng nån gång, gonatt! :D

Av Lisa - 19 oktober 2009 21:35

Detta har vi då ägnat vår lediga dag åt... :D

     

Maxi-Yatzy. :)

 

Sen en glass på det. :)

 

Matlagning. :)

        

Å ett kvällsbad. :)

Av Lisa - 19 oktober 2009 13:03

Varför, varför har ikea lanserat nya fäger på Billy först nu? :S

Den blå hade passat perfekt på Viggos rum ju, men nu har han redan en i silver...

     

Den grön mönstrade är med skitfin. :D Älskar mönster! :)

Av Lisa - 19 oktober 2009 12:54

Oh my vad vad jag vill ha en String-hylla!

De är så jäkla snygga! :D

Hade passat perfekt som kontrast till alla ikea-möbler i vårt hem. :D

Finns i en massa snygga färger med! :P


Av Lisa - 19 oktober 2009 12:24

Det visade sej att vädret ansågs som lämpligt för att ta den där gruppbilden ute.

Blev lite konfundersam å hoppas att de åtminstone tog av Viggo mössan. Helst hade jag såklart sett att han skulle fotats i sin fina röda dino-tröja å inte i grön/svart fleece å täckväst.

Men, men har blir nog söt ändå. :)

Får se om man kan förhandschecka bilden på fotografens hemsida senare.


Nu är Stina kommen.

Vi sitter vid en varsin dator med kaffekoppar jämte oss å väntar på att Viggo ska vakna. :)


Nu ska jag överge datorn å läsa lite i min nya mat-tidning. :)

 



Av Lisa - 19 oktober 2009 12:18

En berättelse av Elsa Beskow som utkom första gången 1892, en bok jag köpt mest för min egen skull.

Så mycket nostalgi å barndomsminnen från när mamma berättade denna för oss i flano-sago-versionen.

Jag kan den utantill än i dag.

Denna bok har nu min egen son förälskat sej i.

Love at first sight.

Han vill höra den om å om igen å det är en av de få böcker han ens har tålamod att höra från pärm till pärm.

Så nu skapar vi minnen av samma karaktär även för honom. :D

 


Av Lisa - 19 oktober 2009 08:30

Ska va på dagis klockan nio.

Det ska tas gruppbild å alla lediga barn som vill vara med på bilden ska dit i en timme.

Jag kör hem till Emelie å hämtar hem mina GI-böcker å dricker kaffe under tiden.


Dagen i dag ska annars mest ägnas åt mys å avslappandne aktiviteter. :) Hade i allafall jag tänkt. :P

STina är med ledig så henne ska vi helt klart ha hit. :D


Nu ska jag bara leta upp Viggos finaste kläder sen bär det av. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards