Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2013

Av Lisa - 4 april 2013 13:27

I närmare två timmar har jag lyssnat på pipande å höga larmsignaler nu.

Det vill sej inte alls å jag börjar lacka ur på att ha två främmande karlar i mitt vardagsrum, var av den ene bara sitter å övervakar i en av mina fåtöljer.


Jag har den komiska situationen till trots skrivit i hop hela tre sidor på mitt arbete.

Dessutom har jag äntligen lyckats betala mina räkningar å bokat två hotellnätter i Jönköping för familjen i maj. :)

Jag har även äntligen ringt det där samtalet till öronkliniken som upplyste om att öroninflammtioner ska följas upp på VC efter tre månader å att jag måste dit omgående å kollas upp av en erfaren å kunnig läkare.

Ruggigt tveksam på att de läkare som finns där uppfyller båda dessa kriterier samtidigt, men det är värt å testa.

Ett besök på VC står alltså på min to-do-list inför nästa vecka. :)


Nu ska jag fortsätta kämpa på i mitt ignorerande av de där tjommarna medans jag lagar middag, å hålla tummarna på att de är klara till tre då jag ska hämta barnen... :P


Kram å hej för nu!


Av Lisa - 4 april 2013 11:54

Av Lisa - 4 april 2013 11:09

 

Här kommer receptet på de omåttligt god mackorna vi äter i tid å otid här hemma. :D


Jamies beef sandwich.

200 gram entrecote(eller gott kött)

färsk timjan

ruccola

pepparrotsvisp(gärna hemmagjord)

ciabatta

Dressing:

grillad paprika

persilja

olivolja

balsamvinäger

svartpeppar

salt


Stek köttet kryddat med salt, peppar å timjan i en grillpanna.

Gör under tiden dressingen direkt på en skärbräda.

Hacka grillad paprika å persilja.

Ringla över olja, salta å peppra.

Lägg köttet på marinaden å låt vila en stund innan de strimlas.

Bred pepparrotsvisp på varma ciabatta(gärna stekta i panna).

Lägg på en näve ruccola.

Toppa med kött å dressing.


Ät å njut!

Av Lisa - 4 april 2013 10:45

 

Jag har värre crawings som icke-gravid än vad jag haft när jag väntat någon av pojkarna.

Just nu är jag helt såld på avokados.

Minst en, helst två om dagen ska det va.

På mackan, i sallad eller bara som den är. :)

Av Lisa - 4 april 2013 09:05

 

             

Äntligen har jag blivit färdig till att lägga in bilderna från påsken i datorn.

Här kommer därför ett helt gäng från påskfirandet på Ängsvägen.

Från matbordet, äggletande, presentöppnande, världens sötaste påskkärring å de skottade gångarna i trädgården. :D

Håll till godo. :)


Torsdag var det ja.

En dag till att spendera framför datorn.

I väntan på den där boken(palliativ vård i äldreomsorgen, som jag hoppas ha nytta av i hela mit yrkesliv) skriver jag min reflektion på uppgiften. :D

Den blir lång denna gången kan jag lova, men det är så mycket som kunde fungera bättre på detta område.

 

Klockan tio tolv(martin ringde, de blir försenade!) kommer jag dock bli störd av larmkillar som ska uppdatera mjukvara å få våra kameror att fungera.

Bäst för dem att de lyckas, annars vet jag en som kommer bli otrevlig. :P

Saker man betalar pengar för ska funka annars blir jag tokig.

 

Tänker kosta på mej att förbereda middagen i dag också, trattisfylld köttfärslimpa blir det i dag. :)

 

I morron har vi som sagt helg igen å det verkar falla på vår lott att åka å byta däck på bilen på förmiddagen.

Efter det tänkte jag försöka mej på att samla i hop några vänner å åka till Nytorpet å grilla korv med barnen. Häng gärna på om ni har lust. :)

 

Ha en bra torsdag nu.

Kram å hej så länge! :)

Av Lisa - 4 april 2013 06:50

Ganska söt va? :)
Det där ska föreställa min plats i sängen...
Känner mej fullkomligt överkörd å mörbultad, efter att ha delat den där yta men ett plåster till barn hela natten.
Han var ju så duktig på att sova i sin säng. Dags att börja om det projektet igen verkar det som...

I dag kör vi på en till studie/dagis-dag, å sen tar vi helg. :)

Gomorron världen, hörs om en stund. :k)

Av Lisa - 3 april 2013 21:02

Denna månaden fyller min blogg 6 år.

I 6 magiska år har jag dokumeterat vårt liv å allt som hänt. :)

Jag älskar det här..

Ser inte nått slut än.

Men tycker ni inte det är dags för en egen domän?

lisoball.se

Eller är det overkill?

 


 

Hurra, hurra å jippi.

Carl gick till Mästerkocksfinal.

Är sjukt nöjd med att den jag hejat på från start hållt måttet hela vägen.

Hoppas han sopar mattan med Jennie nästa vecka å tar hem hela skiten! :D


Det blev en promenad med Sandra i kväll. Lite mer än en timme tog vi hela rundan på, så vi har pressat tiden med tjugo minuter. :D

Kom hem precis i tid till Mästerkocken.

Martin har övergett mej för fotbollen, som han inte ens ser hemma i dag, utan hos Fredrich å jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på här.

Har ju nästintill suttit vid datorn hela dagen så jag är inte så sugen på å umgås med just datorn i kväll med(tro det eller ej, det kan bli för mycket även för mej :)).

 

Tar nog en zapp-runda bland alla kanaler vi har, ittar jag inget blir det sängen. :D

 

Kram på er, tack för att ni tittar in. <3

(pssst, glöm inte att kommentera. :P)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards