Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 april 2013

Av Lisa - 16 april 2013 21:34

 

Tussilagor vid dagisparkeringen.



Efter en tisdag med besöksdag på förskolan, kakbak å utelek tills läggdag är det snart dags för mamman med att bädda ner sej. :D

I morron ska vi va lediga. Å som vi ska njuta.

Har inga planer alls utan ska mest ta dagen som den kommer tänker jag.

Äta mysfrukost å dra runt hemma.

Förhoppningsvis fortsätter utetempen ligga på tiotalet plusgrader så vi kan va ute å sätta lite nya penséer å peta ner ett gäng frön i drivbänken som fyllts med ny jord i kväll.


Mest av allt hoppas jag att barnen är på lite trivsammare humör än vad de varit sen Martin kom från jobbet i dag.

Viggo pylar å piper för minsta lilla å Leo är konstant förbannand känns det som.

Roligare kan man ju ha.


Nu ska jag ta min kvällsdusch, sen nerbäddning. :D


Kram å gonatt!

Av Lisa - 16 april 2013 18:38

Dygsura å överlyckliga på studsmattan! <3

Av Lisa - 16 april 2013 18:21

Det verkar finnas biljetter kvar.
Frågan är vad som hindrar mej från att boka på stört..!?
Första gången på 6 år som min absolut största idol turnerar.
Jag borde ta chansen att se honom igen.
Det borde jag verkligen!
Eller hur?

Av Lisa - 16 april 2013 16:30

Bästa hjälpredorna! :)

Av Lisa - 16 april 2013 15:50

Kakburkarna ska fyllas!
Småkakor it is! :)

Av Lisa - 16 april 2013 14:03

 

Jag är så trött så trött.

Rent av utmattad å hade behövt ta mej en lur.

Nöjer mej med en filmstund i sängen med grabbarna.

Inte fy skam det heller precis. :D


I dag har jag ju då varit med mina barn på förskolan å kan konstatera följande:

  • det är inte konstigt att de är trött när vi kommer hem om dagarna.
  • jag känner mina kids, de är samma personer hemma som på förskolan(om än lite argare på hemmaplan. :P)
  • barngrupperna är galet stora.
  • tempot på förskolan är konstant högt.
  • barnen har det bra där på dagarna. (framför allt Leo, som har det toppen, men det är nog mer min personkemi som gör att jag trivs bättre där..)
  • att jag aldrig ska ha dåligt samvete för att barnen är där för LITE, å missar saker å så, det gör de inte.
  • alla föräldrar borde få chansen att testa å besöka barnen under en dag, för att se hur deras vardag ser ut.

Nu tar vi en dag ledigt, jag å grabbarna.

Det ska bli härligt. :D

Av Lisa - 16 april 2013 06:40

Vi hinner ligga i sängen en timme till.
Å det gör vi såklart.
Myser lite innan det är dags att gå upp.

När vi ätit frukost ska vi till dagis en stund alla tre. :)
Ska bli spännande. :)

Just nu känner jag mej lite piggare än i går. Hoppas det fortsätter så..


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards