Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2013

Av Lisa - 10 april 2013 14:22

Ska testa ett recept jag spanat på i fler år! :)
(Från allas vår mr. Oliver förståss! :))

Av Lisa - 10 april 2013 11:51

Gick i från vårdcentralen med en remiss till öron efter att ha insisterat på att trots det klart godkända hörseltestet hände det nått i mina öron när jag hade den där envisa inflammationen för ett år sen.

Får se hur lång tid det tar att få en tid dit nu bara, å att de kan hjälpa mej att inte tappa förståndet under de närmsta åren i allafall. :)


Var inom jobbet, men schemat hade inte kommit nånstans ännu så jag får dit igen framöver.

Annars sitter jag mest här å försöker få klarthet i min uppgift. Vad jag ska skriva mer om å vad jag reflekterar över.

Å så lyssnar jag på musik förståss, har till å med gjort en egen playlist nu. :P


Annars känner jag mej mest rastlöst å orolig i själen.

Jag är inte skapt för att vänta å se liksom.

Vill att allt ska hända nu. Helst i går.

Men men, en å en halv vecka kvart tills praktiken börjar.

Tills dess ska jag försöka njuta lite med, utan att oroa mej över pengafrågan.

Har klarat mej med mindre innan, så det kommer gå nu med!


Vi hörs senare som alltid.

Hej på er!

Av Lisa - 10 april 2013 10:02

Hörseltest då ja.
Bra resultat.
Frågan är vad som händer nu?

Av Lisa - 10 april 2013 08:18

Hej på er.

Barnen är lämnade å frukosten är intagen.

Har en Viggo som avverkat ytterligare en natt i den egna sängen å det jublar vi lite för i dag. :)

Ännu en anledning till å jubla är att jag fått VG i kursen om måltiden. :)

Fantastiskt med konkreta bevis att jag kan!

Bara tre kurser kvar att kamma hem nu, sen är det klart. :)


Jag ska snart sörpa i mej den sista kaffeslatten för att sen bege mej till sjukhuset å drop-in-köa.

Nu är det slut med uppskjutande å mina öron ska kollas upp.

Om de inte ser nån vätska eller andra fel måste jag ändå få en remiss till öronmottagningen, för hur eller hur så hör jag fruktansvärt illa.

På hemvägen ska jag uppom jobbet, kolla schema å hämta de sista kaffekopparna som Nina fått hem. :)


Nu kör vi på då.

Sista dagen innan jag å barnen tar helg. :)

(kunde lätt vant mej vid bara studier såhär på heltid, ett tag i allafall, om det inte vore för att man blir halvt ruinerad å lite till...

Men man kan bli rik på annat, mer tid med barnen tillexempel, det kan man leva på det också. :)


Av Lisa - 9 april 2013 21:25

Självplågeri var precis vad det var att gå på Me&i-party med ett svurit köpstopp.

Jösses så mycket fint.

Kläder precis i min smak.

Både till barnen å till mej själv.

Här kommer några favoriter. :D


Till Viggo.

     

Till Leo.

   

Till mej.

       


Önska kan man ju, eller hur? :D


Vad snabbt dagarna går.

Det är ju inte klokt, å då är jag ändå "bara hemma å dräller" just nu.

Nu är det ju då kväll igen å dags att tänka över vad jag gjort i dag.

Pluggat.

Å äntligen tagit mej in till stan å besökt min stället där jag spendera sex praktikveckor.

Å vet ni vad?

Jag älskade det! :)

Det är liksom allt det jag älskar med mitt yrke, hela dagarna. :)

Hurra!

Att de som jobbar där trodde jag skulle va där 1 respektive 4 veckor, det kan kvitta. :)

Jag hoppas verkligen det kommer kännas bra åt jag faktiskt kan göra lite nytta där med.


I morron är sista dagisdagen denna veckan.

Mitt pluggande fortsätter å så ska jag passa på att smita till vårdcentralen å kolla upp det där örat, en gång för alla. :)


Nu blir det sängen.

Är tröttare än när jag jobbar tycker jag.

Undrar varför..?

I månadervis har jag liksom puggat för att sen gå direkt till jobbet menar jag..

Anyway.

Natti natti!

Av Lisa - 9 april 2013 18:27

Sticker på klädparty utan att ens kunna tänka tanken på att köpa nått.
Me&i-party dessutom.
Självplågeri eller vad? :P

Av Lisa - 9 april 2013 16:27

Jag lyssnar på musik nuförtiden.
Jämt! :)

Av Lisa - 9 april 2013 15:41

Ett rosa klistermärke skulle han ha! :)
Tänk om det är så att det här verkligen funkar? :)

Leo

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards