Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Lisa - 4 oktober 2012 19:55

Här ligger jag.
Datorlös på soffan.
Har smått abstinens å är redan uttråkad.
För att inte tala om utmattad.

Herregud vilken dag.
Ni som läste mej i morse vet ju att jag hade lugna planer på handling å matlagning.
I stället fick jag vänta över en timme på larmkillarna å sen stanna hemma under hela tiden de var här, köra fram å tillbaka till stan i två vändor för att slutligen hämta skräpmat.

Ja ja, så blir det i bland. Eller ganska ofta kanske.. :)

Undrar just hur länge datorn ska va på vift...?
Visst vi har två till, men jag är ganska beroende av min egen, både för nöjes å skolans skull..!
Tur det finns app till bloggen nuförtiden å jag jobbar ju hela helgen ändå. :)

Anyway.
Det blir förståss ingen sen kväll i kväll heller.
Kram å gonatt på er!

Av Lisa - 4 oktober 2012 16:35

Efter att ha missat å scanna in dn mopp å en moppspann å gjort bort mej för tid å evighet, velat sjunka genom jorden tio gånger om, handlat mat för tolvhundra kör vi nu å hämtar pizza...?!

Det blir aldrig som man tänkt sej.
Det är bara att konstatera!

Av Lisa - 4 oktober 2012 15:09

Att parkera på citygross ungefär fyra timmar senare än vad sin var tanken å budfirman ringer å ska plocka upp datorn som ska på service...

Den känslan...

Vilken dag alltså!

Av Lisa - 4 oktober 2012 14:51

(Kan avslöja att i bilstolen jämte möts man av samma syn! <3)

Å vad kul det ska bli å handla nu. :P

Av Lisa - 4 oktober 2012 10:42

Polkagrissmak det är livet! :)

Av Lisa - 4 oktober 2012 10:32

Snubblade över den här på Ica i morse. :)
Gick bara inte att motstå. :)

Av Lisa - 4 oktober 2012 09:12

 

Frallefrukost på den lediga torsdagen.

Ser det inte idylliskt ut så säg? :D

Sannigen är helt annan än just idyllisk.


Väcktes av Viggo vid tio över sex, han gormade å skrek på mej över att jag hade lagt beslag på för mycket av MITT täcke.

Å inte gav han sej heller utan gpade å donade å snart var även en fullkommligt nerkissad Leo också uppe.

Hela sängen var också drabbad så här blir det till å tvätta madrasser i dag.


Efter en film i sängen under förhållandevis lugna former tjatade min fyraåring sej till frallor.

Hade egentligen bara tänkt storhandla på CG senare men föll för frestelsen.

Väl där puttar samma fyra åring omkull sin bror så denne far med bakhuvudet rätt i golvet på Ica.

Lilllebrodern blir förståss supperledsen å gråter så hela Korpadalen hör å innan vi lämnar affären har Viggo lyckats med bedfriten att göra Leo ledsen en andra gång genom att sätta sej ytterst i den där mynt-bilen de har där å på så sätt helt stoppa Leo från å testköra.


Jag fattar inte vad som flugit i den där Viggo:n.

Han är odräglig å ego å det gör mej så ledsen.

Tvi. :(


Inte blev det mycket bättre när barnen ätit färdigt heller.

Leo gallskrek nyss här jämte mej non-stop för att jag ville äta klart.

När jag återvände till bordet för å avsluta min frukost efter att ha tvättat barn å fixat för dem hade kattskrället barslickat min macka från smör. :(

Då gav jag upp å dukade undan maten.


Å allt detta har hänt innan jag ens fått ner dagens första kaffe.

Hej hej huvudvärk liksom! :)


Med kaosen avklarad ska jag faktiskt tala om att jag visst njuter av ledigheten.

Ta dagen lite som den  kommer, plocka å pula å lyssna på barn som faktiskt får varandra å skratta på ett sätt än nån annan kan.   

Vi ska storhandla å laga riktig middag å kanske till å med baka nått.

Å så ska vi installera larm å tvätta vidare å leka en massa.

Å invetera å sorter kaffekapslar å äntligen få tummen ur å beställa nya ljus. :D


Ha en bra torsdag!

Det ska vi ha i allafall. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards