Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2008

...

Av Lisa - 14 december 2008 19:39

Jag fick köra å hämta Viggo. Pappa fick inte i hop vagnen. :)

Stannade en stund å Viggo åt gröt å lekte innan vi begav oss hemåt.

Då fick pappa såklart i hop vagnen, men vad gör det? :) Nu fick ju jag med umgår lite med M å P.

Tradigt när vagnen tjabbar så. :S

Viggo hade varit i fin form, röjjt loss med katterna å lekt med storlego. :D


Som sagt så sparkar Martin lite boll med Old boys i Hällaryd. Men han skulle dyka upp efter åtta så han är ju inte borta så länge till. :D


Kolan blev sådär, lite väl mjuk. :( Hoppas den stelnar till sej i kylen.

Ska göra Lion bars nu hade jag tänkt mej. :)


Annars blir det en tidig kväll, skola i morron å sliten från i går.


Heeeej!

Av Lisa - 14 december 2008 16:27

Det belv en stor familjeträff på stan.

Hela gänget, inklusive syskonen gick en runda.

Hittade en skjorta till Martin på JC, å såg mycket snyggt till mej själv faktiskt. Men hur det ser ut på orkade jag inte ens ta reda på...

Min underbara Tiger-kappa fick i allafall ut å rastas, den är till å med snyggare än jag kommer i håg. :D

Bytte bil på Coop å M å P tog med sitt barnbarn hem en stund. :)

Antar att han kommer hem när de tröttnar på honom. :)


Har precis ätit middag. :)

Så nu ska jag göra julgodis, kola, mozarkulor å en omgång lion bars till. :D


Martin ska spela fotboll senare, så då ska jag bara mysa, först med Viggo å sen av att va själv lite. :) Tycker säkert det är mysigt i max fem minuter men ändå. :)



Av Lisa - 14 december 2008 12:42

Är lite sugen på att göra kola.

Ja, jag vet, jag har fått julgodis påhjärnan, men det är så kul. :)

Mat är min hobby som ni vet, i alla former.

Frågan är bara om jag hinner...?

Ska till stan med M å P vid ett-tiden, men Viggo ska sova klart å äta innan vi kör så jag borde hinna slänga i hop det lite kvickt? ;)


Japp, det blir så. :)

Av Lisa - 14 december 2008 10:23

I går var vi alltså på Hasslö å firade Lucia.

Ganska mycket folk. Jag å martin åkte ju med Susanne å Stefan så vi drack lite grann bägge två. Lät bli rödvinet dock å drack inte så det känns i dag, eller i går heller för den delen. :)

Kvällens höjdpunkt var när vi(framför allt Roger) slet ut granen i mitten av rummet å dansade. :D

Hade dock lite svårt att slappna av när jag visste att M å Bill satt här hemma å väntade på oss...


Var hemma tjugo över ett, så man är ändå ganska matt i dag.. :S

Men Viggo sov till åtta så det var lugnt. Jag fick sovmorron med, som alltid. :P


Ska nog en liten runda till stan i eftermiddag, Martin önskar sej en skjorta i julklapp. Hatar när han vet vad hans ka få, men sist jag köpte en skjorta till honom satt den ganska kasst, så denna gången får han prova...


Nu ska jag busa. :)

Av Lisa - 13 december 2008 11:25

Mamma å Stina kommer hit å passar Viggo i kväll.

Pappa är fortfarande förkyld å hostig så det känns inte så lyckat att han ska sova där.

Typiskt nog så har Viggo varit ganska omöjlig i natt å jag har i princip överlevt genom att tänka: i morron får jag sova...:)

Det är som det är, sova får jag göra en annan gång. :) 


Nu ska vi spela lite Spingo, sen kommer det rulla på med fixande å halv fem åker vi..


Kram


Linda:Vem har inte msn? ;) lisoball@hotmail.com. :) Lägg till mej. :)


Av Lisa - 12 december 2008 22:22

Jag hade någonstans bestämt mej för att inte handla så mycket julklappar till Viggo.

Vi tänkte köpa en cd-spelar å nått pyttelitet till...

Nu tror jag ändå att det är minst tio klappar med Viggos namn på i vår säck.

Har till å med skrivit önskar Rex å önskar tomten på en å annan, för jag blev så lack på att skriva önska mamma å pappa... :)

Innan vi körde till skogs i dag hämtade jag ett bok-paket på Konsum, å dess innehåll var såklart tänkt som julkappar till just Viggo.

Fattar inte riktigt hur jag har lyckats? :P

En herrans massa böcker blir det i allafall, å det vet jag att han gillar så...

Men ändå, hur gick det här till? :)


Är proppmätt, har både fikat å ätit middag i Brinkamåla. :) Håkan blev glad för Arn-filmen han fick också så det var lyckat. :)

Viggo-spiggo var vaken ända till kvart i nio, men nu sussar han för fullt i sin egen säng... :)


Får se hur det blir med hans sleep-over i morron. Pappa har varit dålig så mamma kanske kommer hit å passar honom i stället.

Det löser sej alltid, annars stannar jag hemma, det är smällar man får ta. :)

Annars har jag faktiskt bestämt mej för att släppa let go of the fear å åtminstone ta vin med mej...

Vad kan det göra om jag slösar en enda söndag på att må sämre om det skulle gå så? Igenting, egentligen!


Nu ska jag sova, hoppas på att slippa huvudvärk i natt, för jag har, tro det eller ej, kostat på mej lite vin i kväll med... :)


Gonatt!


Linda---> Kul att du har tittat inom å kommenterat. Hoppas allt är bra med dej! :)


Av Lisa - 12 december 2008 14:44

Nu har vi varit på badet. Sista gången som sagt, vi ska inte fortsätta.

Känns lite kluvet. Det blir för stressigt framåt tyvärr, men Viggo älskar ju det..

Får försöka att bada med honom nån gång ändå. På Holjebadet eller Kaskad...


Viggo sover som bäst.:)

Tänkte äta lite å duscha(intressant va?). 


Ska försöka raffsa i gadroben efter nått kalasigt å ha på mej. Inte jättelätt när man är för tjock för allt. :(

Gi-projektet har fått ge vika till förmån för en massa julgodis... :(

Noll karaktär! :(

Av Lisa - 12 december 2008 12:15

... var mina pojkar sist de badade. :P


 Sicka sönosar, kan man göra annat än att älska dem? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards