Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Tidsresa...

Av Lisa - 4 december 2008 11:37

I morse kändes det som jag hade backat tillbaka i tiden, 7 år tillbaka för att vara exakt.

Mycket var sej likt, jag kom först till busshållplatsen, dock en annan än vad jag åkte i från då å jag anlände på en cykel med barnsadel.

Kollade nervöst på klockan, är jag sen? Har bussen redan gått...?

Men icke, tidig var ordet.

Efterhand börjar de droppa in killarna å tjejerna som liksom jag själv ska ta bussen till skolan. Sneglar på mina skor, shit, kunde jag inte ansträngt mej lite mer? Ser ju inte klokt ut.

Ler mot de som står jämt, de tittar bort.

Just det, så kan man ju inte göra.

Funderar nervöst på om bussen är full... Vad ska jag sitta? Det är inte nån som håller nån plats till mej precis...

Bussen kommer, alla andra har busskort, räcker fram en tjuga å tänker gå vidare å sätta mej.

Men jag stoppas av chauffören, vänta! du ska he en femma tillbaka...

Får alltså betala barnbiljett, men det gör mej mer glad än sårad till skillnad från när jag var sexton år. :D

Sitter å småler på bussen, allt är sej likt. Det pratas om helgen å framtids planer. Jag tittar ut å det kommer en pojk å sätter sej jämte mej.

Han luktar gott, som förr på nått vis. Ingenting har förändrats, har tiden stått still där inne medans bussen har rullat fram, dag ut å dag in?

Rösten som ropar ut hållplatser har numera mer blekinge-dialekt, så tiden kanske har gått framåt ändå?


Känner mej lite gammal där jag sitter å smygkollar på de andra.

Tänker, jag är inte en av er längre, jag har familj å precis allt jag har hoppats på... :D TACK Å LOV! :D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards