Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2008

Av Lisa - 15 april 2008 14:41

Vi började alltså dagen med en långrunda i B-måla(kom bara lite för sent),

med Hanna å Elias och Sofie å Olivia, och Zäta med förståss. :)

Trevligt! Härligt väder med. Lite geggigt å blött på vissa ställen, därav rubiken, off-road. :)


Körde inom Bönan å köpte hem en lunch-baguette, fick även sällskap av Bill. :)


Klockan två var vi på bvc, Viggo belv läkarundersökt, allt var fint.

Å han växer för fullt.

Fick påminna om att vi ska flytta för vem-vet-vilken gång i ordningen, denna gången fick jag frågan om jag själv hade kontaktat bvc i Asarum. Vilket jag inte har eftersom förra gången fick jag beskedet att de skulle göra det... Blir inte klok på det, har de inte kontaktat Asarum till nästa besök gör jag det själv. :)


I kväll ska jag inte göra nått mer än ligga i soffan hade jag tänkt. En riktig tv-kväll planerar jag att ha! Först Unga Mödrar, sen Sjukhuset å sist dubbel-avsnitt av DH. :) *lycka* 

Av Lisa - 15 april 2008 08:34

Eller ja, inte precis...

Vaknade mitt i en dröm av at min klocka ringde, vi har nämligen en tid att passa. Ska till B-måla å promenera. :)

Viggo sov vidare i en halvtimme, typiskt nog. :)

Jag drömde att jag skulle träna sommar-gympa i Asarum, å att jag hade Viggo med mej, han var mini-liten å skrek hela tiden, jag hade glömt klä på både honom å mej å vi kom för sent... En enda röra med andra ord, tur att det bara var en dröm... :)


Dricker kaffe nu, har hopp om att vi ska lyckas passa tiden, i allafall än så länge!



Av Lisa - 14 april 2008 19:09

Jag måste tyvärr skicka tillbaka både byxorna å bh:n.

Dock inte pga. att de inte passar utan för att jag har fått fel grejer. :(

Himla märkligt, har fått svartmönstrad bh i stället för lilamönstrad, å de svart byxorna som på bilden ser ut att matcha den lila överdelen passar till den svartmönstrade, så det får bli lila byxor i stället. Linnet var ganska kort, men det satt ändå bra när man hade byxorna till. Meningen är ju att jag ska gå ner, å att linnet ska täcka bristningarna, inte de extra kilona...

Av Lisa - 14 april 2008 18:22

... som vilken som helst!

Retar mej fortfarande på Skugge-attacken!

Varför skulle inte jag ha rätt att utöva min hobby, som alla andra föräldrar?

Vad anser hon om alla elitidrottare som har barn?

Eller skådespelare, företagsledare eller de som arbetar "borta"?


Lite bloggande eller annan spanande på andras bloggar i nån fem-minutare här å var?

Vad gör det?!



--------------------------------------------------------------------------------------------


Nu ska jag prova badkäder, Ellos paketet har kommit... :/

Lite nervös faktiskt, graviditeten har nämligen kostat mej allt var  bikini-kropp heter för all framtid, bristningar till höger å vänster.... :(

Fortsättnig följer... 

Av Lisa - 14 april 2008 17:23

Som sagt var pappa å Stina här på frukost-dejt i morse.

Innan dess hade vi haft en mindra bra start på dagen.

Viggo var vaken redan tjugo över fem, somnade bara om vid sju, sov på mitt bröst i en halvtimme innan han vakande igen.

Låg ändå kvar i sängen å kelade å skrattade med honom i nästan sovande tillstånd (med andra ord; han skrattade å jag kelade) till klockan var halv tio.

Då sov Viggo gott i Martins säng, trodde jag.

Gick in i duschen, å hade hopp om att ta det lungt, men icke!

Hann inte mer än tvätta håret innan det började ylas i från sovrummet.

Så jag stressade ut från badrummet, Viggo ville äta. När han ätit "hängde" jag honom på axlen, varpå han kräktes över hela min ny-duschade rygg! :(

Är inte det typsikt, så mycket kräks han aldrig annars... 


Viggo har tagit igen sin fölorade sömn så gott som hela dagen, har i princip sovit sen halv ett, bara varit vaken å ätit (thank god :)).

Han är minst sagt ojämn i sitt sovande min lilla pojk. :)


Hittade inga byxor på stan tyvärr, är på jakt efter ett par svarta, men alla jag hittade var så höga i midjan. :( Men det blev en svart tröja i stället, som jag kan ha till min mönstrade kjol. :) Det gör byx-köpet lite mindre akut... :)


Nu är det middags-dags, Martin har lagat spagetti å köttfärssås. :) 

Av Lisa - 14 april 2008 17:11

Följande dialog utspelade sej i vårt sovrum vid tre-tiden i fredagsnatt...


Jag: Den här gången hade du egentligen kunnat gå upp, han skulle inte ha mat, bara bytas på å sen ville han ha nappen.

Martin: Nejdå, jag har mat till honom här i kartong.

Jag: Vad sa du?

Martin: Jag har mat här till honom i en kartong så det är lugnt.

Jag: Vad fan pratar du om?

Martin: Vad menar du?

Jag: Du påstår ju att du har mat till Viggo i nån låda...?

Martin: Nej, nej i en kartong har jag den!

Jag: Ja, ja i en kartong da! 

Martin: Nej, jag har den i en påse!

Jag: Fuck off!




Av Lisa - 14 april 2008 11:57

I går läste jag på Sofies blogg att Linda Skugge hade tagit på sitt ansvar att ge alla bloggande mammor dåligt samvete.

Jag kan bara gratulera henne för trots att jag inte ens har läst vad hon skrivit mer än citaten på Sofies blogg har jag SJUKT dåligt samvete!

Om menar nämligen att vi bloggar i stället för att lägga energi på våra barn.


Till mitt försvar vill jag säga följande:

-Viggo tjänar på mitt bloggande, kan få svar på alla mina funderingar å slipper nojja om allt.

-Viggo ligger absolut inte jämt å skriker, han kommer alltid först.

-Brukar blogga när Stina är här å underhåller barnet.

-Viggo behöver underhålla sej själv i mellan åt.


Skulle rentav vilja påstå att bloggandet gör mej till en bättre mamma, men ändå gnager det där dåliga samvetet i min själ.

För att kompensera det hela har barnskivan gått varm hela morronen å Viggo å jag har legat på golvet å lekt...(nu ligger han å sover hos morfar).


Vi har haft frukost dejt med morfar å moster Bill... Ska försöka oss på en stadrunda, har fått pengar av Martin till ett par byxor. :)

Sen ska lillprinsen å jag åka med till Asarum, det är i allafall dugligt promenad-väder än så länge! :) 

Av Lisa - 13 april 2008 19:12

Viggo å Loke, ända bilden där bägge tittar. :)


Har precis kommit hem från Sölvesborg.

Har haft en super rolig eftermiddag.

Ätit grillad korv, fikat å ammat i en ring. :)

Ville så gärna ha en bild på Viggo å Loke, de framtida bästa polarna.

Så när båda äntligen var vakna kastade vi i princip ner dem jämte varann på soffan. :)

Resultat blev väl inte precis vad vi hoppats på, Loke var hungrig å Viggo blev sur. :)


Loke har fått tag på Viggos hand å tar sej ett nutt, vad Viggo ansåg om det hela syns klart å tydligt... :)


 




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards