Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 april 2008

Av Lisa - 4 april 2008 21:57

Viggo har gråtit å skrikit konstant i två timmar i kväll.

Täppt, hungrig, varm å megatrött, en ond cirkel. :(

Stackars liten...

Hatar när han blir sån, känner sej så hjälplös å kass. Speciellt när det är någon här. Blir så stressat då... 

Nu har han somnat dock, men han kommer säkert vakna å va hungrig snart, men då är han i allafall lugn.

Ska försöka lägga mej strax. 


I morron ska vi till huset å mäta lite grejer. :) Snart är det vårt... Längtar loss! :) 

Av Lisa - 4 april 2008 16:39

Har fått mina foton som jag beställde från Extrafilm.

Hade tänkt göra ett album till Viggo.

När min mamma gjorde album till mej(för hundra år sen eller?!) fäste hon bilderna med dubblehäftande kuddar, nån som har nån aning om det går att få tag på sånna i nutid? I så fall var?

Av Lisa - 4 april 2008 16:23

Har ont i handleder å tummar, min kropp verkar uppenbarligen inte palla med att bära runt å ett litet gryn dagarna(å nätterna) i ända.

Litet, å litet förresten, han vägde hela 4900 gram i går. :)


Har dessutom sjukt ont i ryggen, det beror troligtvis också en hel del på allt bärande på Viggo, men även på att jag fortfarande kommer på mej själv med att sitta helt skevt å stelt när jag ammar. Dessutom slappnar jag aldrig av nu förtiden, ligger säkert helt spänd när jag sover med. Sömnbristen i sej är säkert också en faktor. Men framför allt tror jag att ryggen har fått en chock av den extra vikten som det innebär att helt plötsligt ha D-kupor till bröst(minst)!!!

Alltid är det nått... :(


Sist jag var i  B-måla fick jag prova nån form av linnement av Susanne till handlederna, tyckte faktiskt det hjälpte. Om det sen beror på placebo-effekten eller inte det vågar jag inte svara på. Nått måste göras åt det hela i alla fll, vill inte knapra alvedon i tid å otid...

Av Lisa - 4 april 2008 14:19

Har inte börjat städa ännu. Å Viggo har inte heller fått bada.

Vi har gått strandpromenaden med Bill å sen ätit mackor å salami från Ica i Asarum, fick 2 hekton levererade till dörren i morse. :) Tack buffi. :)


Känner inte alls för å städa, hade helst velat ta en dusch, sen sovit i en timme eller två. :) Men det blir det inget med tyvärr... Måste försöka aktivera sonen min innan jag kan börja tampas med dammsugaren, han är lite kelen just nu å vill inte alls ligga själv, så vi får se hur det går... :) 

Av Lisa - 4 april 2008 10:19

Var precis å snurrade runt på adlibris skulle kolla lite födelsedagspresenter till Thea(lite sent med tanke på att hon fyllde i måndags, men i allafall). Satsade på ett par stycken Alfons böcker.

Jag hittade även denna boken.

Så den köpte jag åt min egen lilla Viggo. :)



Av Lisa - 4 april 2008 09:13

Följande ljud har jag tvingats lyssna på sedan sju-tiden, alla från lägenheten under:

vattenkranen som sätts på å stängs av, bank i väggar, en borr, tvn, klamp(sonen springer från ena sidan av lägenheten till den andra, fram å tillbaka) dörrar å skåpsluckor som slår!!!

Behöver jag säga att det gör mej tokig?!? Minst sagt!


Ska äta lite frukost sen tänker jag fly, ska trotsa det gråa vädret å gå en promenad. Jag fick blodad tand efter rundan i Asarum i går. Så skönt att röra på sej. Viggo verkar dock ha somnat om på soffan, så det blir att klä på en sovande bebis.


Har för övrigt varit uppe vid halv ett å halv fyra i natt, Viggo har bara ätit å somnat om. Så det blev inga längre stunder. Vid tjugo över fem vaknade vi alla tre av Martins klocka. Ammade lite i sängen, Viggo kom inte riktigt ill ro, så jag har bara halvsovit sen dess fram till åtta, då gick vi upp. Känner mej ganska trött, så tråkigt.


Efter promenaden ska dammsugaren fram, råttorna anfaller snart. Måste ta en rejäl städning. Hade tänkt ge sonen min ett litet bad också, nu dissar jag "två gånger i veckan reglen" å badar honom när jag anser att det behövs, alltså oftare, inte mer sällan. :)


I kväll ska vi äta fondue, farmor kommer.  Det skabli gott, men själva måltiden tar ju en stund, får se hur det ska gå med amning å allt. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards