Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2008

Av Lisa - 17 april 2008 10:17

Sitter å försöker samla kraft till att börja den här dagen.

Är sugen på en promenad, men jag har ont lite här å var, bla. i låret, måste ha sträckt till baksidan på nått sätt. :( SOlen skiner i allafall, så vädret kan jag inte skylla på.

Måste köra till Tubba-torg med, har två stora kassar med kläder som ska skänkas i bilen, å de kan ju inte ligga där i alla evighet, så det är ganska tvunget att göra det i dag.

Sen ska jag packa ner skor å jackor å eventuellt lite finporslin+glas.


Tyvärr känner jag mej deppig, har ingen lust att göra nått alls förrutom lägga mej i soffan å gosa med Viggo... Han sitter för övrigt i sin babysitter just nu, han andas bättre å skrattar för fullt åt mobilen. :) 

Av Lisa - 17 april 2008 09:59

Är det så kul å blogga egentligen?

Känns lite som det roliga har försvunnit för tillfället, men ändå fortsätter jag, ibland undrar jag verkligen varför? 

Det tar ju en massa tid att hålla en blogg vid liv, kanske skulle jag kunna göra något vettigare av den tiden? 

Ett år är kanske levandstiden för en bra blogg? 

Vi får se hur det blir... Kommer ju va utan internet ett bra tag i samband med flytten, då kanske det är dags att avveckla..?!



---------------------------------------------------------------------------------------------- 


Har haft en hemsk natt. Viggos näsa har varit helt igensatt, å absolut inget har hjälpt. Han har haft svårt att äta å varit jätteledsen. :(

Fruktansvärt när man inte kan göra något. 

Nu är det lite bättre, men en stor del av natten å farmför allt morronen har spenderats med att försöka trösta en superhungrig bebis som knappt kunnat andas... :( Stackas min lilla pojk...


Av Lisa - 16 april 2008 21:33

Har precis kollat på barnmorskorna, kul, men synd att det bara varar i en halvtimme. :(

Jag ångrar att jag var så anti att filma förlossningen, hade så gärna velat se det såhär i efterhand, om jag får fler barn ska det filmas!


Nu ska jag ner till tvättstugan å hämta tvätt, sen blir det sängen, härligt med renbäddade lakan. :)

Imorron fortsätter jag nog med mitt packande, har kommit på hur mycket som helst som man kan packa ner redan nu. :) 

Av Lisa - 16 april 2008 14:24

I dag har jag gjort följande hittils:

-sorterat tidningar(dvs. lagt de flesta i en papperspåse, de ska slängas!)

-packat ner böcker å dvdfilmer i flyttlådor.

-inventerat å packat ner en herrans massa alkohol.

-bakat en förlåt-toscakaka till Martin.


Nej, jag har inte klarat göra allt själv, med bebis som vill ha uppmärksamhet, Bill är här såklart. :) Nu gör vi bakad potatis i micron å majs till "lunch". :)


Att det ska finnas lika många åsikter å regler angående barnuppfostran som det finns barn. Varje gång jag tycker jag har gjort "rätt" en hel dag, läser jag nått som helt motsäger sej allt! Är det konstigt att man får dåligt samvete...?!

Av Lisa - 16 april 2008 12:22

Håller på å sorterar gamla tidningar.

Det är ett evighetsgöra med tanke på att jag prenumererar på

hur många olika som helst.

Känns som att jag bara slösar på miljön å på pengar med för den delen.

Jag MÅSTE sluta!

Får köpa lösnummer av de jag vill ha i stället! 

Av Lisa - 16 april 2008 10:49

Utan att gå in på närmare detaljer så bråkade vi i går, riktigt rejält,

jag var sjukt elak å Martin blev ledsen.


Jag lät mina hjärnspöken: är-jag-en-sugig-mamma-spöket och kommer-han-sluta-älska mej-ångersten tog riktig fart... :(


Som sagt, vill inte berätta så detaljerat, men det tvingade oss att prata, på riktigt för första gången sen Viggo föddes...


Allt känns bättre nu, å vi är bägge beredda att kämpa...

Av Lisa - 15 april 2008 17:33

Jag har börjat sova illa på nätterna. Tar lång tid innan jag

kan slappna av och kommer till ro, både när jag först lägger mej å

efter jag har varit uppe med Viggo... :( Fattar inte varför? I går kväll låg jag å spände mej å sen slappande av, men det hjälpte inte, tips någon?

Av Lisa - 15 april 2008 15:26

I dag är det den 15 april, vilket innebär att det näst mest efterlängtade datumet i mitt liv bara är en fjuttig månad bort. :) Jippi!

Det mest efterlängtade var såklart 3 mars. :)

Sitter å funderar på om jag ska packa ner lite böcker, visst, det blir tomt

å kalt i bokhyllan å ännu mer lådor på golvet, men vad har jag att förlora?

En månad går snabbt, å nånstans måste man ju börja.

Har förvisso lägenheten hela maj ut, men jag vill ju här ifrån fortare än kvickt...  Får se hur det blir...

Ska rådfråga mannen min innan jag börjar riva i hyllorna. :)


Nu kallar barnet, dags för kel... :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards