Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2008

Av Lisa - 21 april 2008 17:41

Ska vi fika på stan med Emilie i morron?

Stina undrar om vi vill luncha med henne, ska vi kombinera det hela?! ;)

Av Lisa - 21 april 2008 16:09

Vi har precis kommit hem nu jag å lillprinsen.

Har varit i Elleholm hos Emma å Malva, var först ute å gick i en å en

halv timme i solen, sen åt vi lite lunch. Tiden bara flög förbi. :)

Hade supertrevligt, å kommer gärna igen!

Tack för maten å det trevliga sällskapet! By the way, man kan inte snurra påsarna i min blöjspann, i allafall inte vad jag kan se. :(


Det gick bra på mvc, inga problem alls. :) Viggo blev såklart hungrig, så jag satt å ammade hela besöket, utom i gynstolen då vill säga. :)

Kändes lite vemodigt att det var allra sista gången man var där. Gillade ändå min barnmorska.  Var hjärtligt välkomna tillbaka i allafall. :)

Bestämde mej för att knapra mini-piller, hade ju helst velat gå tillbaka till mina vanliga p-piller, men det gick inte när man ammar... Pallar i vilket fall som helst inte med nått ingrepp, p-stav eller spiral så jag valde som sagt piller.

När vi var på apoteket(ja, i dag igen!?!) å stod å hämtade ut dem, flög det fram en utländsk kvinna å började gunga Viggos bilstol. Han skrek, å jag försökte koncentrera mej på vad kassörskan sa å leta efter pengar så jag fattade först inte vad hon höll på med! 

Som tur väl var gav hon sej ganska snabbt å frågade på sitt språk hur gammal han var innan hon fladdrade i väg.  Herregud säger jag bar, mycket ska man va med om!


Var å handlade i stan innan vi kom hem, köpte grejer till räkmackor, kvällens "middag" plus lite annat, Men såklart glömde jag blöjor! :( Suck...


Nu ska jag ta ev linserna, börjar bli suddigt nu, är inte så van vid dem numera. :) 

Av Lisa - 21 april 2008 08:26

Känner mej faktiskt lite stressad.

Dels kommer jag säker bli sen, äter frukost just nu, å jag måste duscha med...

Tänk om hon säger att jag inte har läkt alls? Eler att nått har gått fel så jag kommer bli inkontinent?

Paranoid, jag? Nej nej, bara liiiite nervös..

Efter Bm-besöket ska vi köra till Elleholm å ut å gå med Emma å Malva. :)


På återseende :) 

Av Lisa - 20 april 2008 19:42

Kom precis hem från Susanne å co.

Har haft en hel-mysig eftemiddag med go middag å fika. :)

Har varit ute en bra stund med. Härligt, härligt!


Är ganska matt i kroppen känner jag, har varit lite mycket nu de sista dagarna. All oro för Viggo har inte precis gjort att jag har sovit bättre... :/

I dag känns det också bra, vilket är väldigt lättande. Behövde kanske komma ner på botten, som jag skrev i går, för att kunna vända allt..?

Skönt är det i allafall... :) 

Av Lisa - 20 april 2008 13:52

Då ska jag å mamma till biblioteket på lyssna på en av mina stora favoriter Karin Wahlberg.  

Ska blir riktigt spännande. :) 

Av Lisa - 20 april 2008 13:21

Det blev en strandpromenad med Bill, ringde å väckte henne. :)

Underbart väder!

Riktigt skönt med lite motion, å det är alltid lika roligt å höra om Bills bravader. Ha, ha, ha! 


I morron är det måndag igen. Då ska jag på återbesök hos

barnmorskan, redan klockan nio. Lite dryg tid, men det är väl inte mycket å be för...

Tror inte jag nått planerat mer i morron, mer än att jag som vanligt måste till Apoteket. :)


Av Lisa - 20 april 2008 10:26

I dag den 20/4 2008 är det exakt 1 år sedan jag startade dennan bloggen.

Vet inte om det borde firas eller inte. :)

Grattis på 1-årsdagen, Lisoballs blogg.


I dag ska Martin å Håkan köra lite lådor till huset. Viggo å jag stannar hemma, ingen mening att klä på å asa ut honom bara för att köra fram å tillbaka till Asarum.

Han ska bada i stället, sen funderar jag på en promenad. Solen strålar å enligt Martin är det jättevarmt. Kanske kan man värva Bill att följa med....?

Viggos näsa är fortfarande inte på topp, men han är sej själv, inget gnyl å inget långsovande. :)


I efermiddag ska vi till B-måla å grilla lite om jag har förstått rätt.

Men det verkar inte va förrän lite senare. Så vi hinner ta det lite lungt också. :)



Av Lisa - 19 april 2008 20:38

Nu känner jag igen min lilla pojk igen, han måste va på bättringsvägen. Behövde nog den där sömnen. :)


Jag känner mej med mycket gladare, kanske har jag nått min botten å

är på väg upp nu?! HOPPAS! Allt känns fortfarande himla bra i dag i allafall.

Tack ni alla underbara vänner! :)


Har haft det jättemysigt på Hasslö. Så fint väder!

Vi har ätit glass å fikat ute i solen. Tack för i dag! :)


Nu ska jag packa ner lite jackor å skor... :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards