Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2015

Av Lisa - 16 september 2015 15:39

Tar den där välbehövliga komma-hem-efter-jobb-å-hämtningspausen här innan det är dags å ordna middag.

Den blir inte lång i dag känner jag, för Leo sitter jämte å kollar på Fåret Shaun, å i den serien mina vänner, består bara "talet" av diverse, mycket tröttsamma, djurläten..!
*vettskrämd emoji*

Fattar inte hur man kan tycka det är bra?! :P

I vilket fall.
Arbetsdagen gick i en rasande fart å jag får skämmas som "vuxit ur" min baddräkt så pass under semestern att jag till å med förträngt dess existens å lämnat den kvar hemma...
*emojiapan som håller för ögonen*

Vet inte vad jag ska ta mej till med de där extra obekväma kilona faktiskt.
Det är ett klart faktum att det inte funkar med enbart träning för min del(kan träna dagligen, å ändå inte bli varken smalare eller annat. :()men det här med vardagsmat känns oinspirerande som det är(nu igen ja! :/) så att göra några förändringar där känns så krångligt.
Något måste jag dock göra. Men karaktären har gått å gömt sej nånstans vad det verkar så jag får ha lite betänketid till där..

I kväll ska jag som sagt en sväng till Anna å kolla smink(alternativt springa å gömma mej i nått hörn med Alice. :P)

Å vet ni?
I morron är jag å barnen lediga! :)
Både skolan å förskolan har studiedag, så jag passade på att plocka ut lite komp. :D
Hurra för bonustid! ;)

Nu ska jag laga lite (bön)pasta cabronada/med tomatsås.

Vi hörs om en stund! ;)

Av Lisa - 16 september 2015 07:04

Halvvägs in i den här veckan också.
Shit vad tiden går alltså.:)

Onsdag ja.
Jobb först. Förståss! ;)

Sen i kväll ska jag till Anna å spana in makeup-nyheter från Mary Kay. ;)

Vad ska ni hitta på denna lill-lördag? ;)

Av Lisa - 15 september 2015 20:27

Det märks sannerligen av att kvällsmörkret kommer tidigare å tidigare. Jag blir extremt påverkad faktiskt å hade lätt kunnat bädda ner mej redan nu. ;)
Det är väl egentligen inget som hindrar, men jag tänkte det kunde varit trevligt å umgås lite med min man först.
Å med umgås menar jag att han ska se på fotboll å jag pluggar in Viggos lurar i paddan å ser gårdagens Heja Sverige. :P

Men med lite ölkorv å nötter till kan det väl räknas som lite vuxenmys?
*skrattar så den gråter emoji*

I vilket fall.
Jag har lagt barnen å gjort mina 7 träningsminuter(på torsdag ska jag till gymmet! Yej!) å är okej med denna dagen.
Sen att jag känner mej som värsta tjatmorsan är jag dock mindre nöjd med..! Men det ska jag ändra på i morron tänkte jag.:P

Hoppas ni mår bra!
Tack för i dag! ;)

Av Lisa - 15 september 2015 18:54

Japp.
Hur ofta hör man inte påståenden i stil med..
"Du kan inte göra mer än ditt bästa"
"Bara du gjort ditt bästa ska du va nöjd"
Osv. Osv.

Jag har funderat på just det här sättet å tänka ett bra tag.
(tror Micke Gunnarsson berört det i något sammanhang med, men jag låter det va osagt innan jag vet säkert)

I formuläret Viggo skulle fylla i inför utvecklingssamtalet skulle han rita en glad eller sur mun på en gubbe jämte påståendet:
"Jag gör alltid mitt bästa"

Viggos mun var superglad, men jag kan inte låta bli att fundera.

Är det verkligen så viktigt?
Att alltid göra sitt bästa?
I varje situation? Varje dag?

Jag har levt med den devisen i hela mitt liv å se vart det tagit mej?
Med prestationsångest, skyhöga på mej själv å utmattningssyndrom.


Är det inte sundare att tänka:
I dag är jag trött, bara jag får saker gjorda så är det okej?
Eller jag känner verkligen inte för att lägga hela min energireserv på denna uppgiften, jag gör den för jag måste, men inte mer?


Å handen på hjärtat:
vem gör alltid sitt bästa?

Jag lagar inte alltid middag bara för att jag kan å jag ger inte allt alla dagar på jobbet eller på träningen osv.
Ibland för orken inte finns men jag har i min väg mot "friskare livsinställning" valt att inte göra mitt bästa hela tiden.
För att få ork å inspiration att räcka till de som ger mej energi tillbaka exempelvis.


Å tänk de som hela tiden gör sitt bästa men ändå inte når ända fram?
Eller för den delen vi som når fram, alltid kämpar å det hårdaste men ändå inte känner oss nöjda?

Så.
Kanske är det, i vår stressade å prestationsinriktade värld,
lite läge att ta ett steg tillbaka å tänka: att bra å rent av okej snarare än bäst räcker många gånger? ;)

Av Lisa - 15 september 2015 16:01

Ni måste tro att jag inte gör annat än å sitter i den här fåtöljen, men tro mej, jag gör nästan bara en massa annat. :P

Japp.
I dag har jag ju då jobbat på mitt "måndagsjobb" med å inte för den kollega jag ersätter på måndagar.
Mycket trevligt. ;)

Kvällen här blir mest lugn tänker jag.
Vi ska äta ugnspannkaka å Martin ska spela match.
Jag ska 7-minuters träna å förhoppningsvis hinna blogga om en grej jag funderar på.

Jag ville mest bara kika inom å säga hej, å tipsa om en god version av sallad.

Ruccola, edamebönor, tomater å solrosfrön.
Salt å nymalen svartpeppar å ett par skvättar grön tabasco å olivolja över. ;)
Lite matigare å passar utmärkt till just ugnspannkaka. :)

Av Lisa - 15 september 2015 06:47

Två katter inne i natt.
En anigens trött i dag.
Det var highlife mellan två å tre, när de tyckte det var lämpligt å leka, å dessutom regnade det helt galet så jag var klarvaken då.

I dag ska jag jobba på mitt "måndags-jobb" fast det är tisdag. ;)
Kan bli spännande, men jag är ändå lite nervös över att känna mej vilse. :)

Tisdagar brukar ju innebära träning för min del, men jag kör en sista vilodag å hoppas på att jag är helt frisk från förkylningen på torsdag i stället.

Hoppas ni får en bra dag.
Vi hörs! ;)

Av Lisa - 14 september 2015 22:10

Mer frånvarande än vanligt?

Kan va för vi följer en ny serie. :P
Helt klart sevärd! :)

Efter två avsnitt blir det nerbäddning här.
Kram å gonatt! ;)

Av Lisa - 14 september 2015 18:51

I dag hänger Stina, Daniel, Gustav, Martin å jag på utmaningen.

7 minuters träning, varje dag.
I sju månader:
Ska bara smälta kvällsmaten en aning, sen ska jag göra mitt första pass. ;)

Pausar in liten stund här efter kvällsmat å utvecklingssamtal.

Det gick väl inte precis super, det där samtalet..
Det fanns en hel del att anmärka på tyvärr, å då främst gällande att lyssna å vara tyst när man ska va det.
Å helt ärligt, om Viggo ålar runt/babblar/pillar på grejer osv osv hela dagarna på skolan måste det va ett under att han snappat upp något alls.
Å än mer de som sitter runt omkring.
Jag lyckades väl höra ca 30% av vad läraren sa å kände mej mest ledsen å misslyckad. Det var rent pinsamt å se hur Viggos fokus var så obefintligt å hur han iggade oss fullkomligt i det vi sa.
Förhoppningvis var det hela situationen som gjorde honom obekväm. Men ändå. Pinsamt var det...

Rent prestationsmässigt verkar vår stora son ligga på en genomsnittlig nivå, om jag förstod rätt.
Han gör det han ska å skriver fina bokstäver å siffror. ;)
Å han är en bra kompis å trivs i skolan. :)
Jag hoppas att han taggar till lite dock, för hans egen skull för då tror jag han kommer tycka det är roligare överlag.


Det blev ingen pingis i kväll å kag är ännu inte tillräckligt frisk för någon hårdare träning.
Men som sagt, 7 minuter ska det bli.

Så fort jag avslutat här. ;)

Hej på en stund! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards