Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2015

Av Lisa - 25 september 2015 15:30

Han är rätt social å kelen han vår minsta mys. <3

Så.
Hemma för helg! ;)

Mötte upp Viggo'n som cyklat i dag hemma.
Sen fick den stora killen va hemma själv en stund medan jag hämtade Leo å vi införskaffade en lite examensgåva åt världens bästa syster.
(Högsta betyg! *klapp klapp*)

Presenten köpte vi i "den nya blomsterbutiken" här i byn.

Nu är väl inte Flora & design särskit ny längre, men jag har aldrig varit där innan.
Mycket dumt av mej visade det sej(eller smart ur plånbokens synvinkel) för där fanns hur mycket fint som helst ju! :D
Kan varmt rekommenderas om ni har vägarna förbi, ska köpa present eller bara något fint till er själva. :)

(Vad vi köpte just i dag, det visar jag i morron så det inte bli för mycket spoiler för Stina. :P)

Nu ska jag avverka det obligatoriska fredagsrycket å plocka undan allt bråte som ingen hunnit se eller orkat enga sej i under veckan innan jag slänger mej i duschen. ;)

Vi hörs senare!
Kram å hej på en stund!

Av Lisa - 25 september 2015 07:01

Bortsett från gigant-finnen mellan ögonen är jag rätt nöjd över fredags-sminket! ;)

(Okej, påsarna under ögonen kan ni försöka igga med.. :()
Det enda som fattas är lite mer mascara(kommer jag säkert glömma) å eyeliner.
Det sistnämnda kommer jag dock aldrig lära mej att lägga snyggt, synd, för det är så fint när man vill sminka sej "lite mer".

Anyway.
Fredag igen.
Först jobb å en liten(sista!) present-hunting å sen galej för världens duktigaste lillasyster! ;)
Daniels som fixar men vi ska va hos M å P. ;)
Bada tunna å dricka världens godaste rosé(en av pappas många talanger det där, han är världsbäst på det där med å köpa bra vin! :P)
Menyn är dock hemlig, men jag har mina aningar. ;)

I morron forsätter vi i samma anda å går på Astrids dop å sen firar vi henne plus pappan i samma familj efteråt. ;)
Ännu en som fyller 30. Å ännu en vars 25årsfest jag varit på.
Mycket hinner förändras på fem år men samtidigt är det svårt att fatta hur det gick så fort hit?

Hoppas ni får en fin dag.
Nu ska vi bege oss här! ;)

Av Lisa - 24 september 2015 21:19

Japp, japp! ;)
Här är jag.

Vid halv sju spatserade jag ju då ett ynka kvarter bort å gick på me&i-visning hos Marina som jag aldrig träffat utanför instagram. :P
Väldigt mycket fint i kollektionen å himla trevligt! ;)
Inte alla som bjuder in okända människor sådär. :P
Tack snälla! :)

Blev lite shoppat, som ni får se när det kommer. ;)

Annars då?
Rätt skönt med fredag i morron. :)
Å då ska vi fira Stinas examen med buller å bång är tanken. ;)

Nu blir det 100 code för hela slanten här. ;)

Kram å hej! ;)

Av Lisa - 24 september 2015 16:16

VARFÖR kan inte bara den här bloggportalen uppdatera appen så det går å använda emojis i inlägg?!?
Belive me, jag har mailat..!

I vilket fall, hade det funnits hade här varit två vinkande händer. ;)

En (litet) gäng blommor fick följa med hem från stan.
Jag har inte ens vågat kolla om vi har jord till dem ännu dock. :P

Jojjomensan.
Här drog vi till stan så fort barnen var hämtade.
Huvudsyftet var presentshopping å vi lyckades åtminstone införskaffa 1 av 4...! :P
Å så köpte Viggo en present som inte stod på listan, helt spontant å helt självvald(för mina pengar dock. :P) till sin flickvän. :D

Jag slog dessutom slag i saken å köpte klänningen jag känt på säkert 5 gånger nu.

Tänkt den till dopet på lördag, men är lite tveksam om den sitter bra..?
Kan va så att jag behöver...
hrmm... en rymligare?


Förälskade mej i en annan klänning också, på BikBok, men de pengarna sparade vi in då den inte fanns i min storlek...

Men visst var den söt? :)

Ett snabbt stopp på CG hann vi också med, å tro det eller ej, men det var först där det började spåra ut en aning.
Inte så trivsamt när hela affären glor efter ens galna ungar, men man får va nöjd överlag ändå. ;)

Nu ska jag börja med middagen.
Det blir lax å romsås. Å någon kall pastasallad som Viggo hade recept med hem från skolan på som tillbehör. ;)

Kvällens schema har stuvats om så det blir lite klädparty i stället för cirkelträning för min del. :P
Får träna något annat helt enkelt. ;)
(Jo. Varje dag denna veckan!)

Vi hörs senare.
Kram å hej! ;)

Av Lisa - 24 september 2015 06:56

Hur det gick med den trasiga kabeln undrar ni?

Martin kom hem å sa: "jo jag vet den gick sönder i går" å kopplade in den som ingenting..?!
(Jag sa ju att jag var värdelös på sånt där. :P)
Men tro det eller ej, så var jag vuxen nog att motstå lockelsen att se på suits å gick å la mej strax efter tio.

Om jag är piggare i dag för det?
Njae. Mycket tveksamt.
:P
Torsdagmornar å rätt tunga å komma upp på oavsett måste jag säga...

Men upp kom jag, efter en snoozning å i dag slutar jag tidigt.
Har ungefär 1 miljon ärenden att avverka så jag hoppas livet vill samarbeta. :)

Hoppas ni får en fin torsdag.
Vi hörs! ;)

Av Lisa - 23 september 2015 20:58

Ni som känner oss vet som står för teknik-fixet i det här hemmet.
Å för er som är mindre nära kan jag förtälja att jag inte ens brukar bry mej om att sätta på tv:n när inte Martin är hemma för jag inte hittar bland kanalerna.

I kväll tänkte jag se Heja Sverige på play via Apple-tv:n.

Idiotsäkert kan tyckas.

Tills man får internetförstäkningskablen i två delar när man drar ur den ur boxen.

Suck alltså.
Jag ger upp å kollar på paddan i stället..

Av Lisa - 23 september 2015 19:14

Det var värst vad upptagen jag var i dag då...? :P
Glest värre mellan inläggen ju. :D

Nu har jag inte haft särskilt mycket alls å stå i precis.
Har mest haft huvudvärk å hämtat Viggo hos kompisen.
Där fick jag mej en rejäl utmaning i form av nedåtlutande OCH slingrande OCH smal uppfart.
Som jag var tvungen å b-a-c-k-a ut i från.
*vettskrämd emoji*
Det gick smidigare än väntat, trots att jag hade själva ägarfamiljen bakom mej. :P
Genomsvettig å livrädd var jag, men jag behövde inte börja om åtminstone. ;)

Å jag har en känsla av att Anna å Jimmies "hat-stolpar" kommer kännas som en pice of cake hädanefter. :P

Martin behövde inte jobba över så han kom hem i vanlig tid å körde å hämtade mat(nä. Ibland orkar man inte..!) medan jag tränade.
Både sworkit å tabator med Kettlebells å som avslutning fick CT:n här dammas av. ;)
Hade egentligen lust å springa, men vågade inte utmana benhinnorna riktigt än, då de ömmar efter måndagens 4 asfaltskilometrar.
Men i morron kanske jag hinner upp å springa slingan innan det blir mörkt(nä, jag är faktiskt lite rädd att springa ensam i skogen i mörker.
Problemet med just slingan är annars att den är så kort å jag egentligen behöver ta tre varv. Frågan är om jag kan övertala min hjärna att orka det?
Min taktik brukar ju annars va att springa så långt det går innan jag vänder, för att minimera risken för fusk. :P
Vi får se hur det går helt enkelt, kanske kan jag locka med pappa som hare? :)

Ska alldeles strax bädda ner barnen här.
Martin sparkar boll å jag ska roa mej med sedvanliga ensamsysslor dvs läsa mat å skriva listor. ;)
(Måtte han komma hem fort dock, min suits-abstinens känns redan svår! :O)

Vi hörs säkerligen igen senare.
När jag blir uttråkad i min ensamhet.

Kram å hej så länge! ;)

Av Lisa - 23 september 2015 06:29

Jo, jag har en miljon gånger roligare foton på henne.
Men jag ha ringde riktigt tid å leta nu å jag kan ha lovat att inte publicera vissa.
Men ändå.
I dag är det Annas födelsedag.

Det här är 5 år sen.
Då tyckte vi det var illa att fylla 25.
I år har vu det snäppet värre, men Anna har hanterat sin ålderskris väl med världens finaste Alice. <3
Anyway.
Anna, en av mina absolut bästa, allt bara ett(eller hundra!) sms bort, hipp hipp hurra å grattis på födelsedagen! ;)


Onsdag.
Martin ska eventuellt jobba sent å sen spela korpen-cup.
Viggo ska följa med en kompis hem å jag tänker mest ta det lugnt å ladda inför en fulltecknad helg sen.
Lite träning är det enda jag har planerat för, då jag snoozade bort den nu på morronen.
(kattstimm halva natten. å så kan det hända att det blev tre avsnitt suits i går. ;))

Ha en bra dag nu.
Kram å hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards