Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2014

Av Lisa - 16 juni 2014 20:37

Barnen har somnat å det ända jag hör i huvudet är ekot av min egen röst. :(
Jag är lipfärdig av trötthet å frustration över att inte något av barnen lyssnar och/eller gör som jag säger.
Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mej till..?
Är så ledsen över hur Viggo gång på gång straffar ut sej själv å hur ingenting känns särskilt kul längre.
Allt slutar bara med skrik å bråk å gnäll å tjat.

Hur gör man? :(
Vill inte stanna hemma hela semestern...

Av Lisa - 16 juni 2014 19:27

Av Lisa - 16 juni 2014 17:46

Köksstök å hemmagjort.
Meditation för en sliten mamma-själ.
Att få lite gjort mitt i allt evigt tjatande.


Trots.
Det fulaste ord som finns!

Av Lisa - 16 juni 2014 14:27

Nån har bäddat ner sej gör å se på film.
Jag gör detsamma jämte men knarkar feel-good-bloggar i stället.
Kan tipsa om min senaste favorit bland dessa: Glamourpsykologen. :)

Vad läser ni för bloggar? :)

Av Lisa - 16 juni 2014 09:58

Älskar mina nya kettlar! :)
Ska snart köra en liten omgång arm+ryggtabator utomhus. :)

Det blev en ganska lugn start på dagen faktiskt, om än lite tidig förståss. :)
Jag känner mej strukturerad i planeringen å ganska tillfreds med tillvaron även om det är lite å stå i denna veckan.
Semesterfeeling kan vi kalla det kanske? :)

Nu ska jag passa på fixa lite ute innan det där regnet kommer. :)

Hörs sen!
Hej så länge!

Av Lisa - 15 juni 2014 22:16

Dexter.
Min fina katt.
Jag säger min å menar det.
Han följer mej som en svans hela kvällarna.
Hoppas han står ut med lite konkurrens sen när "brossan" flyttar in. <3

Ingen söndagsångest här inte.
I morron inleder jag den första semesterveckan med vad jag hoppas en lugn start.
I drömmen vaknar jag pigg å utvilad, tidigast åtta, men i verkligheten kommer det troligtvis pigga barn inströvande redan vid sex. :P
Mysigt blir det oavsett.
Fotbollsskolan fortsätter i två dagar till å jag har fått det ärofyllda uppdraget att va hundvakt i ett par dagar. ;)
Det lovas uselt sommarväder men vi ska nog få tiden att gå ändå. :)

Nu säger vi gonatt! Kram å hej! :)

Av Lisa - 15 juni 2014 20:19

Mamma's Babsan å så vår Jax. :)

Jax ja.
Jag var förståss tvungen att fortsätta på tv-serie-temat.
Hade det varit en honkatten vi skullat ha hade Sookie varit givet, men till en lite hane var det faktiskt knivigare.

Helst av allt hade jag velat hyllat min absoluta seriehjälte å stora tv-kärlek John Snow(GoT) man där satte Martin ner foten å sa nej.

Så vår nya lilla älskling blev en Jax, som i Jax Teller aka. Huvudpersonen i SoA. :)

För även fast jag lackat ur lite på de sista säsongerna av serien så är det ganska sött. :)

Av Lisa - 15 juni 2014 18:10

De sista presenterna är inkasserade! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards