Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2009

Av Lisa - 16 januari 2009 11:26

Konstigt att man kan växla sinnestämning så där över en natt.

Sömnbrist eller inte, i dag känner jag mej på topp. :)

Motivationen till att laga mat(åtminstone till Viggo) å lusten att plocka undan å få fint här är tillbaka! :D

SKÖNT! :)


Våår party-kväll i morron hänger ganska löst i dagsläget, men vad gör det?

Det kommer fler tillfällen ju...

Gurri skrattade ut mej innan, han tycker tydligen att blotta tanken på att vi skulle gå ut var grymt roande, undrar varför? ;)


Nu ska jag spana i min kataloger, igen. :)



Av Lisa - 16 januari 2009 09:40

Min önskan om sömn slog inte in, ganska väntat men ändå... :S


Viggo stackaren har varit varm som ett element, men ändå på bra humör i natt... Han är fortfarande snorig, men ingen feber vad det verkar som.

På tal om det, vad använder ni för termometrar till era barn gott folk?


Bara mysa på agendan i dag, höres sen!

Av Lisa - 15 januari 2009 21:35

...sov hela natten i natt, please...?


Fick ett mail om att jag fick MVG på provet, men de skulle återkomma med betyg för hela kursen, eftersom lärare nummer två inte var klar med sina omdömen?!

Jag frågade ändå henne särskilt innan hon slutade var jag låg enligt henne...

Hoppas verkligen inte att hon har ändrat sej där! 


Gonatt, å alla ni som kan där ute: sov lite för mej med! :P



Av Lisa - 15 januari 2009 20:22

Viggo fick äran att ge sin moster Bill hennes födelsedagspresent i går(present kort på Verran, noll fantasi i know...) Han klarade förståss uppgiften galant!

 


Av Lisa - 15 januari 2009 19:05

Har inte blivit mycket sagt här från min sida i dag. Det ska ni va glada för.

Har nämligen en riktigt dålig dag, så det hade mest blivit gnäll.

Har känt mej snudd på olycklig av en enda orsak, sömnbrist, jag håller å att gå under. Men nu känns det bättre, så det var tur jag höll mej i från datorn tidigare i dag! :)

Det var allt jag hade å säga om den saken, tradigt med gnäll så jag stoppar där...


Viggo är sjuk, feber å snorar, stackrs liten.

Som om inte det vore nog upptäckte jag inte mindre en två nya tänder som hade poppat fram. Inte konstigt att han är ur gängorna.

Han har bara sovit 20 minuter på hela dagen med, så vi har haft det kämpigt alle man...


Stina har varit här å livat upp stämningen, eller ja, hon kände sej med nere å sjuk tillslut, men vi var i allafall två, stor fördel när sonen agerar fästing. :)


Ringde dock å efterlyste henne vid halv tolv, pratade med henne innan tio å då var hon så gott som på väg. Blev lite orolig, trodde nästan Peter Swartling(hennes bike, den heter alltså det,Peter...) hade fått en flipp så de lång i nått dike nånstans, men nej då... :)

Hon hade bara kört inom jobbet å fastnat där. :)

Tack å lov kom hon vid halv ett, då var jag makalöst hungrig men hade liksom inte fått till en måltid, skönt nät man är två som sagt...


I morron är det min sista dag som mamma-ledig. Vi ska bara va hemma, med tanke på att Viggo är dålig. 


I kväll är det Vad blir det för mat? Yeeeej! :)


Nu ska jag duscha, sen blir det soffan! :)


Av Lisa - 15 januari 2009 10:08

Stackars Martin, han ringde nyss, efter att ha suttit i telefon-kö i 80 minuter fick han beskedet att han har missat nått slags arbetsgivarintyg, där hans arbetade timmar ska stå...

Har sagt det inna å säger det igen, tack å lov att man åtminstone förstår svenska!!! 

Vad det är tröttsamt med sånt här krångel, å Martin med, som är pengar-nervös redan som det är! :(

Stackaren, att det alltid ska lyckas krångla!!! :(


Annars då?

Jo jag lever. :P

Inte farligt mycket träningsvärk faktiskt! :)

Sömn är det värre med, som vanligt.

Stina ska komma hit i dag :) 

Alltid trevligt. :)

Av Lisa - 14 januari 2009 21:49

Jag är inte så lite mör i kroppen, redan! Hur ska det sluta?!

Viggo är inte alls i form, kändes varm innan men nu sover han...

Hoppas det inte blir värre... Stackars min lilla grabbhalva. :P


På lördag är det (tro det eller ej) tanken att viska gå på fest hos Emelie å Snoff, det är en kobo mellan födelsedagsfest(förr bill) och inflyttnigsfest.

Först ska vi äta Stinas födelsedagsmiddag hos M å P, Viggo ska stanna där å sova. Om han inte blir sämre vill säga, eller om jag bangar...

Kanske rentav blir utgång, det var inte i går...

Synd bara att jag inte hinner klippa mej först, eller har nått att ta på mej...

 Men, men..


Gonatt världen!

Av Lisa - 14 januari 2009 19:47

Åt tårta i eftermiddag för att fira systern min, ibland måste man liksom ställa upp. :)

Den kan jag lova att jag har brännt bort nu. :)

Var inte bräda i kväll, ledaren var sjuk, så passet blev medel/puls! JISES! 

Jag sak va glad om jag kan gå i morron överhuvudtaget, men jag orkade hänga med, så jag är stolt. :)

Under passet fattade jag ett mycket viktigt beslut, jag måste kosta på mej ett par tränings byxor till, mina vanliga var nämligen i tvätten i dag, så jag fick på mej ett par för små. :(

Mindre roligt, de kasade ner hela tiden eftersom de stramde så förbannat kring låren...


I omklädningsrummet hände en grej som får mej att överväga mitt tilltänkta sommarjobb lite... :S

Ska prata med chefen i morron...


Nu ska jag duscha av mej, sen blir det te och danskt rågbröd. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards