Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2009

Av Lisa - 9 januari 2009 09:04

Blev ganska besviken när jag såg att allt vitt töat bort.

Det hade gärna fått va snö ett tag till för min del.

Men, men, nu kan jag börja cykla till skolan som planerat i allafall. :)


Inga planer för dagen mer än handling. Tradigt att vi inte kan göra det nu, men har man ingen bil hemma så...

Sjukt vad man vänjer sej vid det alltså, jag tycker det är SKIT-tradigt att inte bara kunna köra i väg så där spontant..

Vi kan ju gå, men Viggo ylar ju i vagnen så det är inte så kul...

Hade behövt köpa födelsedagspresent till Bill, men det får jag ta på måndag.


I går skulle jag göra deg 1 till ett danskt rågbröd, men jag kom inte så långt för det skulle innehålla hela två msk salt, tror ni vi hade det? Nix, bara kvarnsalt här..?!

Vilka normala männsikor har inte vanligt salt hemma? Vi, tydligen... :)


Ha en bra dag!

Av Lisa - 8 januari 2009 22:20

Ganska dåligt bloggande från min sida i dag.

Men jag har inte haft så mycket mer å komma med än skolan...


Slutar aldrig förvånas över att jag har blivit en riktig lipsill, jag gråter för allt känns det som. Har haft tårar i ögonen både en å två gånger bara i skolan, både för att jag varit rörd å för att jag blivit berörd av tragik.. 


Annars har kvällen bjudit på träning å SaTC, säsong sex, INGEN! Sparar mitt favvo avsnitt i hela serien till i morron, ONE.


Fredag i morron å Coopet kallar så fort Martin kommit hem, börjar få abstiens nu, har inte varit där på en vecka! :)


Gonatt!

Av Lisa - 8 januari 2009 12:31

I dag är det ett helt år sedan Viggos kusin kom till världen!

Grattis Hanna på födelsedagen!

Av Lisa - 8 januari 2009 12:23

Förmiddagen har flytit på ganska smärtfritt, intressanta ämnen...

I eftermiddag är det gästföreläsare från en anhörigförening, tror det var Scizofreni-förbundet. Ska bli spännande!


Såklart längtar jag hem, men det är ändå lugnt tycker jag allt...

Lite trött med, men så är det ju jämt.

Det snöar så det var allt tur att cykeln fick stå ett tag till. :D


Sitter å funderar lite på det här med natt-välling. Viggo brukar ju äta det vid elva i vanliga fall. Å det känns ju knappt som natt ens, å jag föredrar ju att han sover i stället för att han ligger hungrig så...

Fan vad jag retar mej på när jag lyssnar för mycket på andra!

Önskar jag kunde säga att det var sista gången jag gör det(obs! lyssnar för mycket!) men snart är jag där igen. :)


Jeanna----> Jag är klar till sommaren om allt går vägen. :)

Av Lisa - 8 januari 2009 06:47

Jag är inte mer sugen på att masa mej i väg i dag precis.

Hade en stimmig timme å mer än det vad tre, det hjälpte med välling så nu i efterhand frågar jag mej varför han inte fick det direkt?

Lite borta? Jotack.. :)


Vi ska i allafall ha den bästa läraren i dag. :) Det är erkligen positivt, jag hoppaas vi får det nya schemat med, snarast. :)

Så jag kan boka mej en klipptid snart,det behövs kan jag lova.


Lite kaffe nu, sen är det bara att bita i hop! :)



Av Lisa - 7 januari 2009 21:47

Skola i morron.

Inte så sugen just nu, inte alls faktiskt.

Familjen ska till Karlskrona med Bill.

Lite avis ja.


Är så lättade över Martins beslut att va papp-ledig så det är inte klokt.

Så skönt att äntligen va säker på att jag kan fullfölja min skola, nu, å inte ha nått släpande efter sommaren.

Ett stort bekymmer som försvann. :)

Offcourse har det dykt upp nya, men det gör det ju alltid... :S


Ska lägga mej nu, liftar med M å P till skolan, ingen buss alltså, å ingen cykel heller... :)

Natti...


Btw. bill dricker vin i kväll, är kanske inte så avis ändå. :)

Av Lisa - 7 januari 2009 12:24

Nu ska jag göra mej redo för att helt frivilligt ta bussen in till stan.

Vi ska besöka den kära systern å spela Donkey Kong på hennes X-box. :)

Tänker lifta med Martin hem sen. :) 


Så lite uppfräching, lite mat till Viggo, sen bär det av. :)


Av Lisa - 7 januari 2009 12:13

Måste ta bilder på badrummet märker jag, för det hittar jag inga. :)

Å det gröna rummet lägger jag inte upp igen, eftersom det har jag precis gjort. :) 

Kan i det stora hela konstatera att vi verkligen inte har fegat när det gäller färgerna. :)

Jag har bara valt de jag gillat å sen satsat helhjärtat på den. Å jag är verkligen hel nöjd! :P


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards