Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2008

Av Lisa - 3 september 2008 16:18

Känner mej sämre nu, febrig. :( Satans skit!

En förkylning kommer väl aldrig lägligt, men detta skrället har verkligen ur-usel timing... :/

Har inte tid, å defenitivt ingen ork över till att va sjuk nu...


I natt satt jag på en stol jämte Viggo säng å var envis mellan elva å halv ett... Får se hur det blir i natt, han msåte lära sej att somna om själv nån gång, eller i allafall att somna om överhuvudtaget å inte va vaken i flera timmar om han råkar väckas eller vaknar till...

Jaaa, vilket tjat det är om detta, mat å sömn, är ni bored...?


Jajja: jag kan tänka mej å dissa spa, vi tar in på hotell å sover i ett par dygn i stället... Såååå trött...

Av Lisa - 3 september 2008 14:34

Denna vill jag ha... Billigast på tretti.se, där kostar den 1125 kronor... :S

Av Lisa - 3 september 2008 12:58

Ja, som vanligt är det sisådär en halv miljon grejer på min önskelista.

Just nu toppar nya linser, en sport-bh å såndär "amerikansk" dammsugare listan.

En sån hög ni vet..? Undrar just om de är nått å ha? Är väldigt sugen på en i allafall, å ha ståendes i köket så man kan ta ett varv i förbi-farten...

Ja, ja, vi får väl se...


I går införskaffade vi det ,enligt mej, tradigaste man kan lägga pengar på;

en avfuktare. Finns det nått tråkigare? Köpte den bästa(=dyraste) såklart...

Kostade multum så vi får verkligen hoppas att det håller måttet! 


Det var skönt å gå, lagom varmt å lite vindigt. Viggo napar lite å jag gör det jag brukar, skräpar vi datorn i stället för att göra nytta... :/


Av Lisa - 3 september 2008 11:11

Har haft ont i halsen å snörvlat hela natten. :(

Känner mej bättre nu, men vi får se hur dagen artar sej..

Skulle ju premiär-träna i kväll, men det är nog inte värt att ge sej in på det när man inte är bra. :( Typiskt!


Vi ska ut å gå en långrunda nu i allafall(efter kaffet :)), blir nästan sämre av att bara sitta inne. Börjar bli lite uttråkad av att vi inte kan träffa nån pga. smittrisken, inga barn i allafall. 


M å P var nerom en runda i går kväll å rekade inför fredag. Fast om Viggo fortfarande är dålig stannar vi hemma hos honom...

Har beslutsångerst om simmet med, vet inte om vi ska lämna återbud.. ?

Det är ju bara onsdag, han kan ju bli bättre...


Off we go!





Av Lisa - 2 september 2008 13:42

För exakt ett år sedan blev min graviditet officiell här på bloggen. :)

Kan knappt fatta det ännu.. :)

Ringde till dssk innan å presenterade mej som Viggos mamma?!

Känns väldigt märkligt, att jag skulle va nåns mamma...?!

Men så är det, underbart nog! :D

Av Lisa - 2 september 2008 13:31

I går fick jag reklam från Semper att man kunde samla poäng med streckkoder på barnmat å gröt å så...

Men bara på de produkter som är anpassade från sex månader!!! Irriterande värre. Samma sak med Néstle.. :/


En annan störande grej är att badlakan kostar 35 kronor på Jysk denna veckan, jag gav 85 förra...


Funderar på middag med som vanligt... Vad ska man ha...?


Har börjat nöta in en ny kvällsrutin med Viggo. Vi lägger honom i hans säng runt halv åtta. Ger honom lite välling(det ska gå!) sen får han somna där. Inte själv, vi sitter jämte. :) Det funkar hyfsat, går bättre å bättre...







Av Lisa - 2 september 2008 12:56

Ingen höjdar natt i natt. :(

 Har haft ont i mina leder ett bra tag nu, vet inte vad det beror på, men jag lovar att det inte blir bättre när man ligger i exakt samma ställning med en åtta kilos pojke en hel natt... Men vad gör man inte för lite sömn...?


Tror han hade feber i natt med det lilla grynet, lite lagom svettigt blev det alltså... Lite gnälligare i dag än i går, men jag håller mina tummar för att det ska väda innan fredag, å farmför allt innan söndag. Kan ju inte gå på kalas som han är nu... :(


I går ammade Viggo vid tio över sex på morronen, klockan fyra på eftermiddagen å klocka halv åtta på kvällen... I dag var senaste gången vid halv sju. Kanske finns hopp ändå? 

Jag uppmuntrar honom att äta annat i stället, men jag tycker det är svårt å veta hur ofta han ska äta...?! 

Han är ju fotfarande inget matvrak så jag måste hinna mata honom innan han blir för hungrig å gnällig... Men jag vill inte tjata ut det heller... Svårt det där...


Emelie har varit här å fikat. Hon fyller år i dag med. Grattis!


Känner mej så slapp å tråkig i dag, men vi kan ju inte precis ge oss ut på äventyr när Viggo är dålig...


Kanske skulle ta en dusch nu när han sover...?

Av Lisa - 1 september 2008 14:30

Pappa har varit här å donat. :)

Så nu sitter cykelsadeln på å växlarna funkar! :) Tack buffi!


 

Å i farten...

 

Viggo var lite motvilligt inställd till hjälmen först, men sen skrattade han å njöt av åkturen. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards