Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2008

Av Lisa - 9 september 2008 20:46

Det är jag det. :D

Fattar inte hur det går till alltså.

I dag impulsköpte jag en ny nappflaska å en sån där Summer-glow-lotion

på Ica...?!?

Hammarplast var dock ingen dyr historia, blev en vattenkanna till trädgården å några små burkar.

Fikan på Börjes var toppen, he he, billigt värre förståss. :D 


Senare bjöd jag in Bill på middag, som jag skulle laga för ovanlighetens skull(hon brukar ju laga annars...) Flygande Jacob önskades i allafall, så det ordnade jag. :) För att upprätthålla ordningen gjorde Stina salladen, som sej bör. En riktigt toppen middag blev det tillslut. ;)


Vi följde Stina en bit på vägen när hon skulle gå hem, så lite motion har vi fått i dag med! Skönt!


Det tog Viggo 10 minuter att somna nu i kväll! :) Toppen, känns så bra. Å de två senaste nätterna har gått bättre å bättre.

Bara vällingen som ska funka nu, så han kan lugna sej med nattätandet...


I morron är inget bokat på dagen, men på kvällen smäller det; GYMPA! Måste kolla om mina sport-bh:s passar bara... :D


Kollar på satc, säsong 3 nu... :P

Av Lisa - 8 september 2008 20:26

Detta håller inte...

Har ni sett hur jag ser ut?

Vågen visar snarare på plus än minus, är stel som en pinne å påsarna under ögonen- don't ge me started on dom. :(

Måste skärpa till mej nu...

Två långpromenader i veckan till å börja med, det är ju inte precis så att det inte finns tid... :D Det är lusten som tryter, å orken... Tradigt att gå själv i längden me...

Sen blir det Friskisgympa med, en gång i veckan.

Hade velat springa med, fylla mp3:n med BWO å flåsa en stund. Men jag är för trött(läs: lat) på kvällarna....

Men en kväll kanske...? Ändig måste det bli...

Med den här figuren(eller snarare brist på) är det ingen mening att klä sej vettigt knappt... SUCK!!!


Nog om det....


I dag har vi varit i storstan å hängt med Stina å Emelie. Mycket trevligt. Skönt att ha lillsyrran hemma igen. :D Hann med en tur till App, 230 kronor försvan. :S


I morron ska vi på utflykt å med risk för att bli nerringd ska jag avslöja vart vi ska; Tingsryd.

Fika på Börjes å shopping på Hammarplast. ;)

Det är samma gäng som i dag som ska utflykta. Min idé men de andra var inte sena att hänga på. :) Ni vet ju hur lyrisk Stina var sist vi var på Börjes. :)


Rex är skadad igen. :( Svansen denna gången, svårt å veta hur illa det är, han låter mej inte komma nära...


Viggo sov bra i natt förresten, så nu är jag säker på att det är bättre å försöka få honom att somna om i sin egen säng. 

Men det är fortfarande sjukt tröttsamt att han bara sover 3 timmar i streck, max! Ja, ja, man kan inte få allt... Å välling har jag lagt ner, ska försöka igen om ett tag. är inte läge nu...


Ska snart kolla på Singelmammor, har kollat i fatt på web-tv, har ju varit CSI NY de andra måndagarna. :)


Nej, det var dagens rapport! ;) Heeej!


Av Lisa - 7 september 2008 21:21

Nu är de hemma, mina svarta vinbärsbuskar. :)

Fick lite rabarber med mej hem också :) Så nu börjar det likna nått.

Hoppas de tar sej bara...

Fikade lite i Mörrum med, å gick en promenix. Trevligt, trevligt...


Kalaset gick super, var så mysigt så. :)


Nu har vi bestämt att vi är friska, så den kommande veckan ska vi va sociala värre. ;) Nån som vill leka?! ;)


I natt ska jag fightas hade jag tänkt, inget överflyttande av pojke i natt allstå. Han sover ändå inte hos oss heller så jag måste prova. har stol, dunsockar å morronrock i beredskap. :) Men framförallt viljan! Hell yeah!

Av Lisa - 7 september 2008 21:15

Har inte sett mycket alls av Idol, klarar inte audision-momentet med alla pinsamma, men jag slog på tv:n i rätt tid. För detta lyckades jag se.

Underbar låt!!!

Av Lisa - 7 september 2008 11:14

Martin ska spela match klockan ett, inte så mysigt i detta vädret. Men det är Ringamåla-dagen så regnet til ltrots kanske det blir publikrekord...?! :)


Själv ska jag följa med sonen på hans första barnkalas. Måste fixa present bara, har en nödlösning på G. Vill ju inte komma tomhänta. :) Den riktiga presenten får komma senare, tydligen...


Vi sov till halv nio i dag, hela familjen. Fast ja, övriga natten; inga kommentarer... :D


Efter kalasande å fotboll ska vi äntligen hem till Emilie å Peter å gräva upp mina vinbärsbuskar. Har skjutit på det i tid å evighet, men i dag är det dags!

Tur att Martin har fått ett regnställ, han ska stå för grävandet nämligen. :)


Funderar på det roliga; vad ska jag ha på mej...?!

Har inte precis så många alternativ precis... :S

Hade velat ha nya jeans, men inte i den storleken jag har nu dock.

Har snappat upp att det ska va modernt med utsvängda byxor(kan ha fel där dock...) Det gillar jag. :D


Heeej!

Av Lisa - 7 september 2008 11:10

Viggo för första gången i kräfthatt! :)

 

Gänget samlat, ute på altanen.

 

Efterrätten avnjöts inne. :)

Av Lisa - 7 september 2008 10:43

Nu behöver jag inte ens skriva nått provocerande för att bli missuppfattad!

Jisses allstå! Skrev jag nånstans att de inte fick spela musik? Var mest förvånad bara... Hör det inte ens till sovrummet så...

Sånna här dagar pallar man ju bara inte blogga!

Om ni retar er så hemskt å ALLt jag skriver, varför läsa?! ;)

Av Lisa - 6 september 2008 21:35

Lyckat blev det!

Vi kunde äta ute å maten var toppen. Å drickan med säger de som vet.

Själv drack jag Ramlösa Granatäpple å en halv kopp kaffe. :)

Viggo ville inte somna så jag spenderade en timme i sovrummet i hop med honom innan han kom till ro...

Är trött, helt slut faktiskt. Känns som att det är super-sent, fast hon inte ens är tio.

Grannen två hus bort har fest, spelar musik så det dunkar...?! :(

Får väl se om jag kan somna i dag...

Sängen blir det i allafall...



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards