Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 22 september 2008

Av Lisa - 22 september 2008 19:22

Middagen blev jättegod. Var lite många moment att håll koll på med en hungig pojk på armen å en sambo som var försenad.

Men som sagt, jag lyckades räda det hela, å smaskigt var det. :)


I morron fyller Anna 23 år, kom precis på vad jag ska ge henne. :D Får försöka fixa med det i morron. :D

Pratade med henne innan, ringde helt klart fel dag. :) I 40 minter varade samtalet. :P


Svärfar har varit här i kväll, har druckit kaffe(?!?!?<--------anna) å ätit winerbröd. Martins favoriter...Not! Men jag älskar det så för min del var det toppen :D


Måndagar innebär annars tv-kväll. :) Extreme Home makeover(töntigt så det förslår, men ack så bra) å sen CSI, Las Vegas tydligen i dag. Vad hände med NY? 


Nu har svärfar åkt så jag ska duscha, snart i allafall, tv-kväll som sagt. :) Har ont igen nu så det får bli lite nässpray. :( Har knappt kunnat krama Viggo nu igen. :( *snyft*

Av Lisa - 22 september 2008 13:45

Bvc gick bra, bara en liten pik-fråga om jag inte ens kunde amma lite...?

Nej, allt eller inget blev svaret!

Han väger 8,5 kilo nu min lilla gosse å var 72 cm.

Fick såklart väcka honom vid tio i elva, men han var glad å nöjd ändå.

Efter bvc plockade vi upp Buffi å körde till Coop där min superkorta inköpslista helt plötsligt var värd 600 kronor?! Som sagt, min pengar går verkligen bara till mat! :P

Efter Coop körde jag hem pappa å Viggo till deras. Sen hem om lämnade av min shoppingskörd å sen körde jag med upp hit.

Viggo ligger å sover å pappa är i stan å köper te så jag lånar datorn lite. :D

Har ätit lite lunch å försökt få i Viggo mat, men han var för trött. :(

Får hoppas han äter när han har vaknat i stället. Blir så stimmig när han kniper i hop munnen. Vet att det inte hjälper ett dyft utan att jag borde reagera tvärt om, men ja, man tänker inte alltid. Eller jo, men tanken vinner inte. :D


Nu ska jag kolla om de har några fina foton på den här datorn...


So long! :D

Av Lisa - 22 september 2008 10:20

Tvi säger jag.

Måndags mornar hemma hos oss är alltid så dryga.

Viggo vaknar för tidigt av Martins väckarklocka, å är så förbannad å trött så det tar hundra år för honom att somna om.

Å jag är alltid grymt trött eftersom jag snabbt vänjar mej, under helgen, vid att gå up vid nio...


Nu är denna morronen gjord i allafall. Viggo sover frukost å jag dricker kaffe. Det blir bilen upp till bvc i dag. Det regnar nämligen. Hade jag ägt en vattentät jacka hade det varit en annan ska. Men filtjacka eller fleccetröja i regn? Nej tack!


Annars händer det inte nått spciellt i dag. SKa köra inom Ica(kanske tar Coop när jag ändå kör) å handla lite, eftersom jag har fått en idé på middag.

Kycklingfilé i ugnen fylld med färskost, creme bonjour eller liknade. Till det grönsallad, vitlöksbröd, ostfyllda champinjoner å ärtris. :P Kan kännas lite lyxigt för en sketen måndag, men det gäller att hänga med inspirationen. :D


Nu ska jag snoka runt lite... Heeeej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards