Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2014

Av Lisa - 26 oktober 2014 18:11

Stinan hon levererar hon! :)

(Det här himla tidsomställandet alltså.
Vaaaad ska det va bra för?
Zzzzzzz!)

Av Lisa - 26 oktober 2014 14:59

Stina å Viggo spelar.
Leo pusslar.
Martin ser på fotboll.
Jag planerar mat.

En lugnets söndag helt enkelt. :)

Av Lisa - 26 oktober 2014 12:22

Ljuvligt höstväder i dag så vad passar bättre än grillad korv till lunch? :)

Av Lisa - 26 oktober 2014 10:14

... Blev till ett skepp! :)

Fantasin är det sannerligen inget fel på! :)

Av Lisa - 26 oktober 2014 09:15

Han äger tre pussel å dom plockas isär å pusslas i hop, plockas isär å pusslas i hop...
Leo har hittat sin grej. <3
Helt klart!

Ja, gomorron på er då!
Pigga å utvilade efter nattens "extra sömntimme"?
Hmmmfh säger jag till det hela.
4.20 vaknade Leo.
Hade varit galet tidigt även till den gamla tiden sett, men en femma på klockan hade känts lite mer okej än en fyra när det är dags att ta morron. :P

Vi hade lite lösa planer på badhusbad i dag, men solen skiner så vi spar det till en annan dag å satsar på utomhusaktivitet i stället.
Höststäd av trädgård å så kanske en tur till skogen eller havet. ;)
Å kanske dammar jag rent av löpardojjorna också.
Det kunde varit riktigt skönt det! :)

Å i eftermiddag är det äntligen dags för en söndagsmiddag igen.
Stina står för matlagningen denna söndag, men hon kommer hit å lagar hos oss så Martin inte missar nån livsviktig Manchester United-match! :)

Nu ska jag bege mej ut i garaget å leta jord att plantera ljugen jag köpte i början av veckan med. :)
Ha en fin söndag!
Vi hörs igen! :)

Av Lisa - 25 oktober 2014 20:10

Regnrusket har hängt i här prick å precis hela dagen.
Vi har hållt oss inomhus sånär som på den där ganska tidiga morgontimmen som jag å Viggo spenderade på IP. Jag under ett paraply å Viggo'n på konstgräsplanen. :)
Han har verkligen tänt till på fotbollen nu, å tycker det är superkul å träna. :)

Leo hade mormorn med sej på spökgympa han å jag kunde helt spontant smita hemifrån yoga en timme, så vi kan säga att de allra flesta fått sin motion här i dag. :)

Efter yogan följde Stina med oss hem å både hon å mamma stannade å sällskapade över middagen å en bra stund till. :)

Alldeles strax ska barnen bäddas ner här å sen inväntar jag hemkomsten av han dryckes-shopparen. :)

Av Lisa - 25 oktober 2014 17:09

Fisksoppa med saffrans-aioli.

Helt enligt tradition! :)

Av Lisa - 25 oktober 2014 12:52

Inte så dumt såhär mitt i kaosen! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards