Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2014

Av Lisa - 30 oktober 2014 07:48

När sovmorron övergår i stress?
Inte särskilt trivsamt.

Leo var nästan omöjlig å väcka.
Fick klä på honom i sängen å bära honom till frukostbordet.
Å nu hade vi behövt komma i väg...

Att komma för sent första dagen på ett nytt ställe känns inte så motiverande precis.

Viggo flippar över att han inte har någon passande halloweendräkt, så det får jag föröka jaga i eftermiddag.

Gah!
Varför blir allting alltid i sista minuten?!
Jag känner stressen i magen.
Herregud.
Att jag aldrig lär mej?!

Gomorron på er i allafall, mitt i kaosen! :D

Av Lisa - 29 oktober 2014 22:11

Jax å jag har krupit till kojs.
Å ville mest bara säga: sov så gott, till er. <3

I morron är det äntligen torsdag.
Denna efterlängtade dag då morfar hämtar barnen för att sen ta dem med till ängsvägen å har halloweenfest med tunnbad å övernattning! :D
Som barnen har längtat. Å jag med.
Det dåliga mammasamvetet får lite ro av att veta att pojkarna åtminstone får en ledig lovdag! :)

Jag ska cirkelträna på kvällen, utan å känna nån stress å sen laga hemmagjord pizza tänkte jag mej. :)

Men innan dess sover vi, tar en liten sovmorron å testar nytt jobb! :)

Gonatt alla! :)

Av Lisa - 29 oktober 2014 18:37

Nytränad å glad! :)

Smet inom Motiva å tränade cxworks å nu är vi på hemväg från stan med bilen full av (ganska så nyttig) hämtmat.

Äkta vardagslyx å slippa laga mat å att hinna träna på en dag man inte brukar! :)

Vår mysonsdag ser således lite annorlunda ut än vad den brukar.
Men alla är nöjda å glada ändå vad det verkar. :)

Vi hörs senare!
Kram å hej!

Av Lisa - 29 oktober 2014 07:01

Säg hej till Jax.
Världens hungrigaste katt.

När han inte äter torrfoder tigger han(högljutt!) eller stjäl allt ätbart han kommer över.
Fruktansvärt tröttsamt å passa på konstant.
Men jag tänker också, blir han aldrig mätt?

Funderar på att byta ut fodret å se om detta beteende kanske förändras?
Vad ger ni er katter för mat?

Av Lisa - 29 oktober 2014 06:56

Viggo visar "musklerna". :D

Ja, gomorron på er.
Här står jag å steker ägg att ha till frukost på jobbet sen å försöker komma på vad vi ska ha till middag idag.
Känner mej helt galet oinspirerad, både när det gäller å laga å att äta mat. Så trist när man är tom på idéer.

Måtte det här höstdeppet vända snart.
Jag pallar inte va orkeslös å likgiltig så länge till.
Det är verkligen dötist. :(

Nog gnällt om det nu. :)
I dag är det onsdag å eftermiddagen ser lite annorlunda ut i å med att Martin å Viggo ska in å prova lite fotbollskläder på Intersport. :)
Kanske hinner jag slänga in en 30 minuters-träning samtidigt.
Kanske stannar jag å Leo hemma.
Det återstår å se!

Ha en bra dag nu!
Kram å hej!

Av Lisa - 28 oktober 2014 20:32

Morron. Kväll.
Kväll. Morron.

Nån mer än jag som inte hinner med?

Det har väl inte precis hänt nått särskilt utstickande heller.
Jobb.
Middag.
Hemmaträning.
Läggning av barn.
Landa i soffan.

Tisdagshumöret är faktiskt exeptionellt bra i dag å det är ju lite ovanlig.
Men skönt.
:D
Hoppas ni mår bra! :)

Av Lisa - 28 oktober 2014 18:31

Minns ni att jag sa mej va tränings-taggad innan?

Det var jag verkligen.

Tills Stina ringde å inte var så sugen.

Då var jag inte sen å trycka på avbokaknappen.
(Eller jo, lite sen. Det tar ju sån tid det där. När appen fortfarande inte funkar..!)

Å så var det med det alltså.
No Motiva för mej.
Men väl en dejt med mina egna kettlar så fort jag kelat klart med Leo-tok! <3

Av Lisa - 28 oktober 2014 15:27

Det här med lugg å blåst alltså.
Måste köpa mej ett nytt torrschampo!

När barnen stänger in sej på Viggos rum.
Då passar mamman på å häva sej på sängen en minut...

I kväll ska här tränas.
Hurra!
(trots att jag fortfarande surar över att passet är för svårt...!)
Ska bli så skönt!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards