Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2014

Av Lisa - 20 oktober 2014 15:38

Då passar man på å veckohandla, hämta barn tidigare å inta 30 minuters ryggläge tillsammans med kelsjuka pojkar. <3

Å fundera på om man har balls nog att gå på den där yogan ensam..? :P

Av Lisa - 20 oktober 2014 14:33

Om nån får syn på denna typ av pasta i matbutikerna här i kring kan ni väl rapportera till mej? :D

Av Lisa - 20 oktober 2014 11:08

Det finns verkligen en miljon recept på chiliconcarne.
Här står min variant å puttrar.

Den ska serveras med rikligt med tabasco å gräddfil å dagsfärsk franskbröd till dem som äter det! :)

Av Lisa - 20 oktober 2014 09:42

En frukost-favorit; kvarg, grekisk yoghurt, vaniljpulver å halvtinade hallon toppat med en klick nötsmör! :)


Hej å gomorron på er!
Viggo är feberfri denna måndag, men fick stanna hemma från skolan å vila upp sej.
Jag jobbar bara en kort eftermiddagstur å då fick barnen vara hos farmor så jag slipper vabba för den lilla stunden.

Leo fick naturligtvis också va ledig i dag å sitter här hos mej å myser med sin surfplatta i högsta hugg. :)

Förmiddagen går mest i lugnets tecken men jag tänkte passa på å laga kvällens middag! :)
Vi har ju veckomatsedel numera, som funkar som en grund för handlingar å så å det har faktiskt gått bra, även om dagarna skiftas hej vilt så håller vi oss till de planerade rätterna, för det mesta. :)

Denna vecka är det väldigt basic-planerat faktiskt.
Det enda som är helt hundra är att jag bjuder mamma på soppa på lördag(helt enligt när-Martin-är-i-Tyskland-tradition!), det lutar åt fisksoppa, men vi får se hur det slutar. :P
Sen står det liksom bara kyckling å pasta på några dagar som ni ser, men det brukar dyka upp inspiration vart efter dagarna går, både på instagram, i tidningar å på mina favoritbloggar. :)
Å så är jag ju alltid intresserad av tips från er där ute förståss. :P

Nu önskar jag er en trevlig måndag så hörs vi senare! :)

Av Lisa - 19 oktober 2014 19:35

Ap-tradigt väder men ändå en fantastisk helg.
Som vanligt.
Det enda som är mer trist än att den är slut nu är att Viggo har legat feberdäckad hela eftermiddagen :(
Hoppas han piggar på sej fort, men i morron blir det till å va hemma från skolan i vilket fall. Det var inte särskilt populärt, men vad gör man?


Jag har förutom yogat(Riktigt trivsamt !kanske jag masar mej dit igen redan i morron. :)) spenderat nästintill hela dagen i köket.
Städat å bakat å lagat mat å haft glöggpremiär! :)
Lite tråkigt att söndagstraditionen, middag med Stina å Daniel, uteblev pga. Kvällsjobb för Stinans del, men det tar vi igen nästa vecka. :D

Jag har sannerligen frossat på både det ena å det andra denna helgen, men det får va okej för denna gången, särskilt med tanke på att jag faktiskt motionerat både lördag å söndag. :)


Hoppas ni också haft det bra.

Kram å hej på er! <3

Av Lisa - 19 oktober 2014 18:46

Dom vinner ingen skönhetstävling, men dom är galet goda. :)

Sushi-homemade! :)

Av Lisa - 19 oktober 2014 17:37

Världens bästa make uppfyllde min önskan om en ny tidning att bläddra i såhär på söndagseftermiddagen... <3

(Sen att första försöket misslyckades å han kom hem med en dublett, det behöver vi inte prata om! :P)

Av Lisa - 19 oktober 2014 14:36

En alltid lika efterlängtad premiär! :)

Glöggsäsongen är officiellt inledd! :)

Pepparkakor var ett måste till å så syltad ingefära å västerbottenost dom man kombinerar på en tandpetare! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards