Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2014

Av Lisa - 12 augusti 2014 19:14

Skulle till Ica innan träningen å som den Sanna tidspessimist jag är körde jag hemifrån tidigare för å slippa stressa till träningen.

Nu har jag varit här i 25 minuter å passet börjar om en kvart...
Allt är framplockat sen länge så det hann jag verkligen med. :P
Men ändå
Snacka om slöseri med tid egentligen.

Av Lisa - 12 augusti 2014 18:19

Tisdag är lika med tabata på Motiva. :)

Snyggaste träningsbrallorna är på i morron har vi sovmorron! :)
Dags å tänks lite positivt igen.

Humöret har tagit sej lite grann som ni märker.
Skönt.
För det är nått med tisdag alltså.
Dom är alltid lite sämre än de andra dagarna av någon mystiskt orsak...?!

Av Lisa - 12 augusti 2014 15:38

Ibland undrar jag hur jag är funtad som kan fortsätta försvara å förklara undersköterskeyrket.
Just i dag är ett sånt tillfälle.
Det är egentligen galet hur man kan älska ett arbete där man utsätts för så mycket utskällningar.
Ibland spelar det verkligen igen roll hur mycket man kämpar å sliter.
Gör allt å lite till för att de som är gamla å sjuka ska få ha det så bra som det bara är möjligt, å helst lite bättre, men ändå får skit från alla håll.
Den där tacksamheten man gärna framhåller när man prisar äldreomsorgen, den ser man egentligen inte så mycket av.
Å gör man det, har man redan byggt upp så mycket stress att det knappt går att ta till sej.

Det är mest sorgliga är inte att man står ut, tiger å kämpar å pressar sej själv hårdare, utan tragiken ligger i att av alla semestervikarier jag hunnit träffa aldrig i livet skulle tänka sej att jobba i den här branschen året runt.
De alla bästa uskorna tröttnar.
Jag har tröttnat för tusan.
Då är det nått som förändrats å gått fel.
Inte bara jag som är tisdags-sur.

Av Lisa - 12 augusti 2014 11:53

Mina solglasögon är försvunna å det blåser på rätt bra.
Men...

Passar på å njuta av solen innan nästa regnskur kommer. :)

Är inte särskilt lunchhugrig ännu heller med tanke på att frukosten intogs för en timme sen.

Mycket vettigt har jag inte att förtälja.
Vill mest bara kika in å heja lite.
Kram på er! :)

Jobb · Lisa · Vardag
Av Lisa - 12 augusti 2014 06:46

I dag ville inte Viggo gå upp...
Men i väg kom vi, å hamnade mitt i en åskskur.
Barnen hade regnjackor på, men jag är som en dräkt katt... :P
Nu är min jacka också hämtad å jobbet kallar!
Ha en bra dag. :D

Av Lisa - 11 augusti 2014 21:41

Minstingen sover hos matte. <3

Hugedamej vad trött jag är i kväll igen.
Det tär det här med å arbeta uppenbarligen.
Är helt tom i skallen å huvudvärken är ett faktum.

Men ändå.
Jobba funkar.
Å vardagen för barnen flyter också även fast de med är trött å slitna.

I morron ska jag faktiskt jobba på samma ställe som jag varit på i dag.
Jag slutar lite tidigare än i dag, vilket är dödsskönt om jag ska va ärlig.
Saknar hemtjänstjobb lite faktiskt.
Känns kul att det faktiskt är så, å helgens pass bjuder på just hemtjänst så jag får min beskärda dej av båda verksamheterna. :)

Viggo ska ha kompis med sej hem efter fritids i morron å Leo han ska för första gången följa med en "egen" kompis hem.
En kompis vars föräldrar jag inte känner alltså.
När i hela världen blev han så stor?!<3

Nu ska jag kolla lite på cops(hur rolig är inte den filmen?! :)) innan sängen kallar! :)

Kram å gonatt på er! :)

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Martin · Vardag · Viggo
Av Lisa - 11 augusti 2014 17:43

Nytt matmagasin.
(bästa just nu. vad tycker ni?)
Å en tänd grill där det ska tillagas kryddkorv.
Kryddkorv alltså. Vad ska vi göra när säsongen för dessa är slut?
(Jo det är en säsongsvara. Belive me, jag vet!)
Världens bästa vardagsmat. :D

Å ser ni skummet på latten? :)

Jojjomensan.
Sara hörde min bön å i dag hade Martin en sprillans ny mjölkvisp i jobbväskan! :)
Hurra å tusen tack! :)

Av Lisa - 11 augusti 2014 17:21

Viggo bjuder katterna på överbliven kycklingtallrik. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards