Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2008

Av Lisa - 22 oktober 2008 12:24

Jag hatar verkligen hur jag ser ut för tillfället. :( För mycket av allt, daller över allt å inte en muskel i sikte!

Jag har gått så långt så istället för att hålla mej i från skit(kakor, godis å allt annat onyttigt) stoppar i mej allt, som ett straff mot mej själv. Tänker liksom: Ha, ha, det kan du ha din feta jävel. :(


Jag köpte Ulika Davidssons Detox-bok. Hon har ju varit med å startat GI-vågen i Sverige å jag tror ju på det så jag tänkte det kunde varit i försök. Jag var till å med beredd att offra kaffet. Men nej, det lilla jag har hunnit/orkat snappa upp  är att man får inte dricka/ät mejeriprodukter med mjölk å en massa annat som innebär att hushållskostnaderna skulle skjuta i höjden. Å nej(igen) jag har inte råd med mer utgifter på den fronten. :S

Det får bli GI, så småningom. Jag måste hitta energi först(man får förvisso det av sundare vanor, men ändå....).

Jag är bara så trött, kanske inte fysiskt, men menalt!

Av Lisa - 22 oktober 2008 11:20

Vi ska in till Stina.

Stina har ingen micro,så vi skulle egentligen fikat hos Emelie allihopa.

Men hon i sin tur har igen kaffebryggare för tillfället.

Vi prioriterar förståss kaffe framför micro. Viggos matt kan värmas på annat sätt, men kaffe för hand? nej tack. :D

Bill skulle köpa bagutter med, så det blir smarrigt värre.

Ska fixa till det som fixas kan, sen bär det av...


Å btw, Viggo har ätit mellis i dag med. :P

Av Lisa - 22 oktober 2008 08:40

Som befarat blev natten ganska orolig.

Viggo har snorat å snörvlat å nyst.

Stackaren är alltså förkyld igen. :(

Inte så roligt alls, är trött som *piiip* med. :(


I nått bantnings-ryck fick jag för mej att inte köpa varken bröd eller juice denna veckan. :( Är så hungrig, men knäckebröd gör mej inte mätt... :S

Röda veckan har kickat in på allvar så jag känner mej i vilket fall som en val. :(


Stina ville att vi skulle komma till henne i dag, men jag är ego å vill att hon ska komma hit. :D Kanske hinner både och. :P

Ska försöka mej på att  sov med Viggo sen, men det brukar ju inte gå jättebra precis.


Tänkte jag skulle ringa Martin å kolla om vi ska köra å kolla golv till Viggos rum när han kommer. Bara det kvar där inne nu, å lite smått inredningsmässigt. :D


På lördag ska vi till Karlskrona. :D Äta på Max, men framförallt kolla bilstol till Viggo. Den han har nu är verkligen på gränsen. Blir Babyproffsen å Leksakshuset. Ska hinna med lite H&M(där jag har 200 kronor i bonuscheckar) å Gina med. :D


Frukosten kallar... :D

Av Lisa - 21 oktober 2008 22:12

DH lämnar alltid STORA frågetecken, men det är ju så en bra serie ska va. :) Jag har i allafall inte tröttnat på långa vägar. :P

Kollar på Christine nu, älskar det. Skrattar högt. :D


Hoppas på en lugn natt, kvällen har inte varit lovande. Viggo har vaknat stup i ett. Verkar snorig, igen. :( Det löser väl sej ändå antar jag...


Nu börjar det, gonatt...


Martin har släppt ut Rex som sitter utanför fönstret å gastar! Avslappnade...? NOT! :(

Av Lisa - 21 oktober 2008 18:53

Jo, då får jag väl rapportera lite om vad ni har missat under mitt lååååånga uppehåll. :D


I dag har vi enbart varit hemma. Gick i pyjamasbyxor till klockan två å strejkade i största allmänhet. Skulle egentligen plantera vit ljung i min blomlåda, men regnet avskräckte mej från att gå ut överhuvudtaget så det får vänta till i morron.

Han den lilla matvägaren har(kors i taket) ätit både mellanmål å efterätt, alltså inte enbart spätta å gröt i dag. :D Kan det vända nu? Please...


Är ganska lack på vardagen annars. Hatar att Martin kommer hem så "sent".

Känns som att vi spenderar hela eftermiddagen med att kolla efter firmabilen i fönstret. :( Det måste hända något annars blir vi uttråkade å gnälliga, bägge två... I morron blir det förhoppningsvis Bill för hela slanten. :P


Nu ska vi kolla SATC. Å på tal om det så har Sara å Jeppe lånat boxarna av oss efterhand. Men tydligen kan det inte erkännas på jobbet att männen i fråga även kollar på programmet. :)

Så de frågar varandra : Såg Sara på satc i går?

Ja, Lisa med? :D

Sara är klar med säsong fyra, kan hon låna nästa? :)

Ha, ha, jämnställt samhälle?


Hej...

Av Lisa - 21 oktober 2008 18:38

Efter noga övervägande har jag bestämt mej för att gör ett sista försök med att hitta tillbaka till mitt riktiga blogg-jag.

Misslyckas jag är det slut-bloggat en gång för alla, å det är inte bara snack den här gången. Vi får helt enkelt hålla tummarna.

Det handlar inte om att jag inte vill ha andras åsikter, tvärtom, även om jag inte håller med tycker jag det är intressant att ta del av vad ni andra tycker å tänker. Just därför är en låst blogg inget alternativ för mej. Jag vill att vem som helst ska kunna läsa min blogg, det är ju det som är grejen från början!

Så är det med det, jag är tillbaka, på obetämd tid...

Av Lisa - 20 oktober 2008 15:18

För ett halvår sedan eller så var denna här bloggen helt annorlunda än vad den är i dag.

Den var personlig, överärlig å snudd på unik.

Det var så jag ville ha det å jag trivdes med det.

Sen börjades det, personangrepp å missförstånd vad jag än skrev. Kände mej jämt som en hackkyckling. Så jag tonade ner mej, mina åskiter å tankar, mina känslor. För det blev för mycket. Människor jag inte kände gjorde allt för att såra mej. Visst, det är smällar man får ta, men det var bara elakt ett tag. Å jag är inte så stark.

Bloggvärlden är långt i från rättvis.

Nu mera är detta vilken blogg som helst, inte mycket åsikter eller känslor överhuvudtaget bara en i mängden, ingenting sticker ut.

Synd, det är fortfarande inte vad jag ville.

Jag vill vara ärlig och lite mer personlig än att bara ränka upp vardagligheter dag ut å dag in.

Men jag vet fortfarande inte om jag vågar mej tillbaka. Det poppar än i dag upp elakheter med jämna mellanrum, trots nertoningen å oviljan att provocera...

Som sagt, bloggvärlden är inte rättvis....

Hej på ett tag...

Av Lisa - 20 oktober 2008 08:48

I går hade vi datorn med oss till the island.

Tänkte Roger skulle blåsa igenom den å få fart på fläkten som vi trodde innehöll en hel del damm, med tanke på att den alltid är skållhet.

Vi hade rätt där, men datorn var betydligt mer illa däran än så. :S

Det tog precis hela dagen att få den att funka igen. Den vägrade ta emot Windows XP som vi har haft innan, så det fick bli Vista. Underbart att datorn funkar igen, å att vi troligtvis inte behöver köpa några nya(dyra) delar till den.

Har bara ett par bekymmer, för det första kan jag inte med Vista men det ska väl gå ändå. För det andra kan vi inte få hem nått, inte msn å inte Modzilla Firefox, nada! Inget fastnar på disken. :(


Anyway, Marina å Roger tack för i går! :D



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards