Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av Lisa - 14 oktober 2008 20:50

I eftermiddags gick vi till lekplatsen. Viggo skulle gunga lite. :) Väl där tog han en liten tur sen satte vi oss på gräset. Vi var inte ensamma utan två flickor å deras pappa var med där å lekte. När vi hade satt oss kom den älsta flickan fram, hon ville prata med Viggo. Frågade hur gammal han var å så, vet ni vad Viggo gör så fort hon närmar sej? :) Börjar skratta, å han skrattar å skrattar vad hon än hittar på. :) Underbara pojke <3


Martin ska till Lund å jobba. :( Det innebär att han inte är hemma förrän efter fem om dagarna. :( Skit!


I morron kommer Thea, Loke å Jajja!!! Jippi! :D Längtar!

 

Av Lisa - 14 oktober 2008 20:13

Sen Martin kom hem klockan 17 har jag hunnit följande:

- göra å äta en kycklingsallad.

- plocka undan allt i köket.

- städa klart(äntligen!)

- mata å lägga Viggo.

- handla på Coop(för tredje dagen i rad).

 Ska helst duscha innan DH med. :)



Som sagt tog jag en tur till Coop i kväll igen. Jag var väldigt lättad när jag såg den snudd på tomma parkeringen. Tyckte att det skulle bli skönt att slippa hålla in magen å dessutom hade jag inte kollat mej i speglen sen i morse.

Jag säger bara klocka 19 på Coop; ALDRIG MER!

Det var bara folk i min egen ålder som inte köpte blöjor å hade håret på ända!

Jag lyckades till å med träffa en gammal, gammal kompis. Han blev jätteglad å se mej å undrade vad jag gjorde å så. Där stod jag med intorkad svett i pannan å barnmat på kläderna å skämdes. :/ Ja jisses, vet ni vad jag svarade på hans fråga om vad jag gjorde? Handlar...

Han tittade lite fundersamt på blöjorna, men frågade inget mer...

I bland vill man bara sjunka  genom jorden...


Nu kallar duschen....


Av Lisa - 14 oktober 2008 13:28

Såhär skrev jag i mailet:


För det andra så har jag hört flera olika "bud" om vem som kommer leda grupperna i fortsättningen. Så jag undrar om du kan reda ut det hela? Anledningen till att jag undrar är att jag inte känner mej helt nöjd med "praons" insatser hittills, tyvärr... :( Hoppas att jag inte trampar nån på tårna, vill bara säga sanningen. 




Hoppas inte detta hindrar oss från att fortsätta om det blir den "riktiga" ledaren. Känner mej lite lonely, vet ju att det är flera som känner som jag, men jag vet inte riktigt om jag har så många bakom mej ändå...Ah, man inte va alla till lags...
  

Av Lisa - 14 oktober 2008 13:09

Kotten sover, jag försökte mej på att sova jag med,

men som vanligt gick det inte. :(

Just nu är det det här med simmet som oroar, jag vil verkligen inte gå om vi ska ha henne jag kallar praon som instruktör. Har hört flera olika bud, men nu mailade jag för att få svar. Jag sa även sanningen att jag inte alls är nöjd med praon... Hoppas jag inte retar upp dem för mycket.

Men jag är inte beredd att betala så mycket utan att lära mej något, å jag vill ju lära mej och Viggo så mycket som möjligt...


Föräldragruppen gick bra. Lärde mej förvisso inget nytt, men det var trevligt ändå. :)


Hittade en bit paj i frysen som jag precis har slängt i mej. Fattar inte varför jag alltid ska stress-äta. :( Inte så bra precis...



Jajja-----------> Klart ni kan komma tidigare, när? :D

Av Lisa - 14 oktober 2008 09:03

Fick Viggo till att somna en halvtimme tidigare i dag.

Perfekt eftersom vi ska till bvc klockan tio. :)

Men han var kanske tröttare än vanligt med, över 2 timmar har han legat vaken i natt, mellan halv tre å halv sex. My god, det blir ju tre timmar.. Inte undra på att man är trött...

Han har legat på pratat å sparkat me, inte lätt å sova med vassa små tånaglar intryckta i huden. :( 

Fattar fortfarande inte varför han har sånna nätter, regelbundet med. :( 


Nu hinner jag i vilket fall som helst dricka kaffe å göra mej i ordning i lugn å ro. Vi ska gå upp tänkte jag. :) Håller tummarna att Viggo vaknar av sej själv vid halv sådär, så jag slipper väcka honom.


Hittar fortfarande inte de där korten, fattar inte var jag lagt dem. Tröttsamt sånt!!! :S




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards