Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Lisa - 6 oktober 2008 20:54

Är lite trött nu ändå. :)

Men vi har ju haft en hel del för oss i dag så...

I morron ska vi ut å promenera+picknicka lite lätt med Thine å Ahgnes.

Ska va i stan vid tolv så Viggo får nog äta lite ute i morron med. :D

Hoppas det inte ös-regnar. Men då får jag väl inviga Martins regn-jacka med. :D Men den är nog lite väl stor..


Nu ska jag ta på mej ett par mys-strumpor å titta lite på tv...


Heeej!

Av Lisa - 6 oktober 2008 14:47

Viggo sover fortfarande. :S

Har inget å göra så jag tycker det är dags å vakna, helst genast!

Men det tycker tydligen inte han...

Får väl hänga tvätt eller nått så länge, om den är klar vill säga.

Väntar med att handla tills Martin kommer hem i stället. :D

Ska bara ha köttbullar till middag i dag så vi hinner det med. :P

Martin skulle dona i Viggos rum i kväll, om det var spackla eller slipa gardrobsdörrarna..? :D


Får väl masa mej ner å kolla maskinen ändå...

Av Lisa - 6 oktober 2008 13:41

En ynka liten stackare hittade vi. Lät såklart honom stå.

Allt annat som lyste gul var bara löv. ;(

Men ack så mysigt det var.

 

Gick prima å cykla, kom lika långt som man brukar göra. Behövde bara gå av cyklen en gång i skogen, men det var för att vi mötte två hundar. Lite obehagligt med okopplade dogs, tyckte jag, men inte Viggo. Hundarna var helt klart en stor bonus med det hela enligt honom. :D

När jag hade rännt upp å ner i backarna gick vi till grillplatsen vid vattnet, med svetten lackande under dubbla paret byxor(fick låna Martins regnbyxor) satte vi oss i solen å mös.

 

Viggo åt mellanmål i det fria innan vi (efter liiiite letande till) styrde kosan mot lekplatsen hemmavid.

 



Viggo var sugen på att gunga nämligen.  När jag stod där gick en annan mamma förbi. I jeanskjol å pumps, en aningens kontrast till mina svart pricka gummistövlar å hjälmfrisyr. :D Men jag har slutat skämmas. :P 

Detta är livet. :)


Viggo sover så jag har passat på att ta en dusch å äta lite lunch. Hade gärna velat se lite mer av solen så det kan hända att vi går ut igen när han har vaknat. Behöver mjölk så vi kanske går en sväng till affären. :D


I morron kväll ska jag ut å gå, ensam, utan vagn. Får se om jag tyar springa några steg med. :P


Sitter här å dricker kaffeomgång nummer 2 för dagen. :D Härligt!

Är på väldigt bra humör i dag. Tänk vad lite sömn kan göra?

Är så skönt att inte känna sej helt dödstrött för en gångs skull. :)



Av Lisa - 6 oktober 2008 09:41

Här sitter jag i Martins mjukisbyxor med en stor kopp kaffe i handen. :)

Anledningen till käldseln är att jag i ett försök att multitaska; äta frukost med Viggo i knät å samtidigt knappra på datorn, fick en hel skål med flingor över mina egna byxor. 


I natt har Viggo sovit fem timmar i streck, förvisso i vår säng, men vad gör det när man får så mycket sömn? :D

Han hade en hostperiod mellan halv fem å sex, men sen sov vi till åtta. :) 

Underbart om ni frågar mej, känner mej som en ny människa, eller nära på i allafall..


Eftersom det som utlovat verkar bli en solig dag ska vi,när Viggo som sover igen har vaknat, cykla till mitt enda (pyttelilla) kantarell-ställe. På med allväderställ å gummistövlar alltså. :D Hoppas på att finna ett tiotal svampar i allafall. Kan blir lite terrän-cykling å en hel del kånkande på barn, men vi gör ett försök i allafall. Kanske rent av tar med fika-korg.

Känner någon till nån naturrunda som funkar med vagn?

Nytorpet ska vara framkomligt har jag hört...?


Som den kärring jag är går jag  så gott som alltid omkring med inneskor. Skönt för knäna å omman fryser om fötterna, men det finns också en mycket stor nackdel, man märker liksom inte när det blir skitigt förrän man av nån anledning råkar ta ett steg utan skor å det krasar under foten. :( Alltså för sent, när det redan är fööör smutsigt! Dammsuga i dag, jaaaa!


Bluetooten på datorn fukar inte. :( Tradigt värre, anväder alltid den när jag lägger över bilder från mobilen...


Det var nog allt för nu... :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards