Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2008

Av Lisa - 10 oktober 2008 19:03

Ja, vecorna de går. Fort som aldrig förr tycker jag. :/

Snart är det dags å ge sej ut i stora världen. Funderar på å kolla upp om det startar nån av de kurser jag har kvar redan nu till vintern, i noveber eller december. Kanske kan ordnas med barnvakt om det handlar om en eller två förmiddagar i veckan... Kan kanske va skönt om jag har nått gjort när jag ska börja på heltid senare...

Ja, ja, vi får se hur det blir med den biten...


Vid fyra i natt ska Martin bege sej söderut. Bilen till Kristianstad å därifrån på "gubbaresa" till Puttgardten. Om jag känner honom rätt kommer ett par flaskor whiskey få följa med hem. Även en låda El Coto å godis står på inköpslistan. :D


Själv har jag bjudit in Mamma å Stina på finmiddag! Kall marinerad kycklingfilé, hasselback-potatis, sallad å Stinas hemmaslagna 

Bearnaisesås. :D Om vädret tillåter ska vi på skogstur vid Bredasjön på dagen. :D

Trevligt!


Nu ska jag äta lite glass å slappa i soffan. :D


Av Lisa - 10 oktober 2008 14:35

I dag min lilla pojke dykt å fått sitt allra första diplom. :D

Han var så duktigt så jag rent mallig nu. Men det var ganska svårt, man vill ju inte precisa göra fel, å helst inte när det handlar om att doppa sitt barn under vatten. Men som sagt det gick fin fint! :P

Vår ledare meddelade att hon ska sluta.Å att vi som ska fortsätta skulle ha praon som ledare!!!???

Alla höll i princip andan tills hon sa att vi skulle ha en annan ledare också. Thank god!!! Annars hade vi inte fortsatt, hon är inte värd att betala för, tyvärr, riktigt kass... :(


Martin var redan hemma när vi kom från badet. Härligt, då får vi lite extra tid i allafall. Viggo sover, jag försökte mej på det med, men jag gav upp, såklart.


Ibland blir jag så trött på mej själv, när jag håller med/gör saker som jag inte vill/tycker bara för at jag inte orkar/vågar säga emot. Hatar verkligen när jag agerar så falskt. Vill inte egentligen!!!


Jajja------------------> Jag förväntar mej att se er här vid tolv på onsdag! :D Skriv upp det! :D Nått speciellt som önskas att ha på mackorna? Vad vill Thea ha? Nu ska jag svara på din blogg! :)

Av Lisa - 9 oktober 2008 12:44

Min mat-strategi funkar fortfarande.

Mellis i form av banan vid kvart över elva å nu en hel burk spätta + lite efterrätt :D

Jag skyller  förvirringen å velandet på min bvc-sköterska me igen.

Sist vi var där, runt elva tiden sa jag att Viggo skulle hem å äta mellanmål. Då svarade hon: jasså, ger du honom ingen lagad mat?!

Hon verkar tro att jag är ko-ko! Jag ska sluta lyssna på henne from nu!

Av Lisa - 9 oktober 2008 10:22

Först kan jag meddela att Viggos nya jacka är grön med svarta prickar å inte tvärtom. :)

Sen ska jag ju träna i kväll, det hade jag glömt. :D 

Lite små flummig bara...

Håller på rafsar här, har torkat ur ugnen å lagt in en del tvätt. 

Hoppas Viggo vaknar snart så vi kan leka, är ganska uttråkad nu nämligen...


Av Lisa - 9 oktober 2008 09:10

Eller nej, kan inte påstå att dagen har börjat på det bästa sättet. Viggo vakande vid 6.30 å 6.40 var det dags för den punktliga bajsblöjan. Var inte alls sugen på att gå upp för i natt var det lilla monstret tillbaka. :( Oroligare än nånsin så den där sömnen jag hade vant mej vid lyste med stin frånvaro..

Jobbigt när man inte kan hjälpa honom heller, hoppas att vi kan skylla natten på förkylningen...

Sen åt han inte ens upp gröten, började yla å knep i hop de små läpparna. :S 

Men han är ju inte smalare på nått vis, jag tycker han går upp fint. Men kanske ska jag ringa bvc å kolla om vi kan få väga tidigare, eller försöka mygla in det när vi ska på föräldragrupp... Bara för att va på säkra sidan...

Har tyvärr läst i "manualen" att barn i Viggos ålder bör äta två lagade mål om dagen, men det är inte det lättaste här. Han vill inte äta riktig mat vid tolv(eller ja, lunch-tid) men mellanmål funkar å då brukar han äta mycket mat vid halv tre-tre. Häromdagen åt han till å med en hel burk då...

Vad tror ni, manualen eller på mitt sätt...?


Viggo sover nu. Jag låg jämte i exakt 7 minuter efter han somnat innan jag gav upp. Jag har ingen ro i kroppen. Hjärnan går på högvarv så fort jag försöker slappna av... :S


På lördag ska ju Martin till Tyskland. Det innebär att jag inte får nån sovmorron alls denna helgen å att lördagen blir pappa-lös...

Lite trist, visst vi har planer, men allt ansvar ligger ju ändå hos mej... :/

Hade med velat komma i väg å göra nått. Martin hindrar mej sjävlklart inte, men det är ändå lättare för honom, som har egna pengar. Allt kostar ju...


Ja, ja...

SOm ni vet är det ju allt nått jag vill ha, just nu är det en jeanskjol å lite andra nya kläder som toppar listan. :) Rik skulle man varit...


Glömde skriva i går att pappa hade köpt en jacka till Viggo på Kallikå när han var i STockholm, svart med gröna prickar. Underbar. <3 Tack buffi!


I kväll kommer farmor å äter middag, hon kanske kan underhålla Viggo så jag å Martin kan bära ut möblerna som står i Viggos rum. :) Det gör hon nog så gärna. :)


Annars är det inget på agendan. En promenad kanske, det är ganska varmt men grått...


Usch nej, nu ropar diskmaskinen på mej...

Av Lisa - 8 oktober 2008 19:39

Jepp, vi föll för blogg-grupptrycket å köpte lyxglassen nummer ett. :)

Kunde inte enas om en sort heller så det fick bli två, en hundring på

glass bara sådär. :D Martin ville ha riktig mastig choklad å jag valde en karamell. Chokladen var godast. :P

Åååååå vad nyttig jag känner mej nu.... INTE!!!! 


I kväll är det dags för Bonde söker fru. Har sagt bägge tidigare åren att jag inte ska se det, men i år erkänner jag att jag kommer följa det redan från start. Lika bra. :D Blir väl att vi ser på Oskyldigt dömd också. Helt okej tycker jag. :)


M å P har varit nere en snabbis å pratat med Viggo. :) Mamma sydde i ett par knappar till mej me. :) Handarbete= inte min grej. :)


Är väldigt nöjd med dagen annars(förrutom matvägrandet). Fint väder å härligt umgänge. :)

Av Lisa - 8 oktober 2008 16:16

Fattar inte varför det ska matvägras hela j*vla tiden!!!? :(

Är man i väg eller så går det hur bra som helst, men hemma nej!

Bara gröt morron å kväll, allt annat är en fight! :( Jag orkar inte, provar allt, ha honom i knät å mata. Nu gav jag upp å matade honom när han satt på sitt lek-täcke. :( Då åt han, den här gången!

Kan ju inte skapa ett sånt beteende... Vill att han ska sitta i sin stol, vid bordet å äta ju. :( Men vad gör man?

Tänk om det är jag som gör att han inte vill ha? Klarar för det mesta att hålla god min, men jag orkar inte alltid. :(

FUCK, hur länge ska detta pågå!?!

Av Lisa - 8 oktober 2008 14:43

Det blev lite shopping på stan ändå.

Viggo fick jeansen å inte mindre än fyra(?!) tröjor på Name It. :)

Han växer ju som ogräs så jag inte riktigt hunnit med. :) Men nu har han så han klarar sej ett tag. Hoppas att han tänker lugna ner sej å stanna på 80 några månader nu. :)

Köpte även två t-shirts till mej själv på JC, en vit å en svart. 

Sen spenderade jag över tvåhundra på shampo å balsam. :S Men om man aldrig klipper sej måste man va värd ett riktigt shampo, så resonerar i allafall jag. :D

Har gjort av med en halv förmögenhet i dag känns det som, å mer blir det, Coop kallar. :P

Fick min toast med, på Christins gott. :)

Viggo åt också där, gick fin fint i dag. :)

Sen gick vi hem till Bill å drack kaffe. Då hände detta :)

Ha ha! :D Söt!

Dessutom måste jag ju berätta att Stina träffade en stammis i kön till Rolands rullande som hon pratade med.

Han sa till med vi syns i kväll. :D 

Å hon reagerar när jag träffa bloggläsare på stan?! :D


Nu ska jag plocka ner lite tvätt! Hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards