Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Lisa - 23 oktober 2008 20:50

Är precis hemkommen från träningen, har duschat å väntar på att mitt te vatten ska koka. :D *njutning*

Gick väldigt bra på träningen tycker jag, orkade hela passet, med full styrka trots nattens sömnbrist.

Menj ag blir rent ut sagt as-förbannad på medelålders damer som skrålar med på varje låt, utan att kunna texten!!!! Varför? Vad vill man bevisa?

Att man är hipp som orkar sjunga å träna at the same time?!

Lägg ner säger jag!


Nu är det soffan å Heroes som gäller. :P



Av Lisa - 23 oktober 2008 14:41

För att gör en något längre historia lite kortare så berättade Stina om en tjej hon känner som hade börjat träffa en kille.

En gullig sådan som både sms å ringde henne för att säga gonatt å så(inte bara på fyllan).

Problemet var bara att den här tjejens syster var lite nervös över det hela för någon(troligtvis i ren välmening) hade sagt att just denna killen gick hem med alla å ingen. Systern hade skickat sms å sen ringt Stina(som känner killen i fråga sen wayback...) för att höra om hon kunde dementera eller bekräfta ryktet om att den här super söta killen skulle va en riktig bock.


Historien gav mej en aningens flashbacks bak fyra år i tiden när Martin som var upp över öronen förälskad i en underbar tjej fick samma bullshit slängd i ansiktet. I klarspråk var det både en å två stycken som sa samma saker om mej. Att han var dum å att jag skulle dumpa honom osv.

Visst jag har haft min beskärda del av pojkvänner, både mer å mindre seriösa men vem har rätt att säga att jag å även killen i historian skulle kunna ändra sej eller att rykten kanske bara är just det, lösa trådar som blivit sanning?!


Med andra ord var jag å är ganska uppretad på sånt crap! Hallå folk förändras, tack å lov!


Av Lisa - 23 oktober 2008 13:24

Körde till Citygross för att köpa "riktig" köttfärs. Kan konstatera att köttdisken verkligen är det ända som talar för det stället!

Tvi säger jag.

Otrevlig personal å en massa otrevliga lappar med uppmaningar till oss kunder som förvisso inledes med vänligen men som bara ger dåliga vibbar! :S Å deras ekologiska utbud- hutlöst dyrt!

Det ska dröja innan jag sätter min fot å öppnar min plånbok där igen!

Av Lisa - 23 oktober 2008 10:09

Kaffet tog slut inna jag var färdig..? Wierd, brukar hälla u det sista ur kanna. Anyway, nytt är på gång. :D


Fick ett erbjudande från Extrafilm om Canvas-förstoringar, två till priset av en. Jag funderar på att nappa. :P

Vill ha "levande" bilder så jag funderar på dessa---------->


Å denna i svart/vitt...

Av Lisa - 23 oktober 2008 09:41

I dag är Viggo 8 månader, sjukt vad det går snabbt!

Han långt i från liten längre, utan en stor pojk med egen vilja å personlighet. :D


Klockan elva kommer alltså vår distriktssköterska på hembesök. Hon ska även göra BOEL-test på Viggo. Har för mej att det kan va ett hörseltest, men är inte säker. I övrigt antar jag att det ska kollas lite så vi inte lever i misär eller så...

Jag undrar; ska jag bjuda på kaffe? Det får ju alla andra gäster...


Viggo somnade vid halv tio, är inte det typiskt?

Han kommer garanterat fortfarande sova klockan elva. :P


Vi får hoppa över bebisträffen å kycklingpajen hos Anna i dag. :( Viggo är för snorig. Vill inte att han ska smitta någon, för så kul är det verkligen inte med små sjuklingar.

Vi bjuder hit Bill i stället, hon borde vara lite mer motståndskraftig mot baciller, men om hon blir smittad lovar jag att pyssla om henne med. :D


I dag blir det varm ciabatta till frukost i stället för knäckebröd. GI en miljon troligtvis, men jag pallar inte va hungrig!


Vi har verkligen inget hemma. Har en milslång inköpslista. Ska handla lite köttfärs på grossen senare+ lite smått. Resten sparar jag till i morron när det är löning. :D


Frukost nu...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards