Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Reklamationer, utgifter å en äkta vardags-hjältinna...

Av Lisa - 22 maj 2008 12:56

I går kväll havererade vår torkvinda. :(

Har ingen torktumlare så det är lite av ett måste att köpa en ny snarast. Får klara oss med torkställningen så länge...

De kostar kanske inte många kronor, men roligare pengar kan man ju spendera...


Kom hem från Coop 700 kronor fattigare, fick förvisso en hel del för pengarna, men inte många middagar precis. Viggo var super-duktig å sov i sin bilstol i kundvagnen ända tills vi kom fram till kassan å vagnen stannade. Då började han skrika, å var helt otröstlig. Kunde inget annat göra än att låta honom skrika medans jag packade upp varor på bandet å betalade. Tack å lov råkade jag inte ut för någon moral-kärring utan snarare tvärtom. Kvinnan bakom erbjöd sej att packa ner mina varor eftersom jag stod å kämpade med Viggo på armen. Sånt gillar jag. :) Tacksamt vill jag lova!


I måndags fick jag en svart kjol från H&M, måste dock skicka tillbaka den för det var ett stort hål i sömmen. :( Antar att det får bli från Konsum, det är väl det ända post-stället i Asarum vad jag vet...?


Måste även lämna tillbaka å byta en av stolarna till utemöblemanget på Jysk. :( Hatar personalen där inne, men vad gör man? Jag tänker inte ge över 600 kronor för en stol som inte går att använda...


Har precis satt in After-eight-kakan i ugnen, efter lite om å men.

Satte nämligen på fel ugn, det blev liksom inte varm som det skulle. Tack å lov kom jag på att jag hade satt i gång den lilla uppvärmingsdelen av ugnen. :) Längtar efter mina vitvaror!

Min helt nya spis å att slippa gå ner i källaren för att komma till frysen...


Har nästan bestämt mej för att satsa på Tradera, måste bara konferera lite med martin om det först. 


I går kväll skruvde vi upp krokar å ställde fram skostället i hallen. Blev så grannt så, måste nästan fota å visa ju. :)


Har bestämt mej för att det blir kalasröra å potatismos i kväll å grillade kyckling i yoghurt-marinad med potatisgratäng å sallad i morron kväll. Inga nya rätter precis, men det funkar. :)


Jajja: Du kan hälsa Mange att jag har köpt hallon till kladdkakan på lördag. ;) Grattis igen! 

 
 
Ingen bild

jajja

22 maj 2008 14:06

Nu blev han glad!!! :) he he. Det ska bli kul att träffa er på lördag! :) Nu ligger dock Mange i hög feber, men det går över till Lördag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards