Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 maj 2008

Av Lisa - 26 maj 2008 20:23

Viggo verkar inte jätte frälst på idén att äta ur en flaska.

Trodde jag hade fått tag på en bra, men det rinner för fort för honom. :(

Sköterskan tyckte att jag skulle amma först å när det var slut ge honom flaskan å se om han vill ha den.

Men jag tror ju att han är mätt för stunden när han slutar äta, men att mjölken är för dålig så mättnaden inte varar. Fast ska jag göra som hon tyckte fyller ju ersättningen ingen funktion alls...

Finns det bättre flaskor å hur ska man gå till väga?

Verkar ju få bättre råd här än på bvc... Hade velat ta upp Viggos näs-trubbel också, igen... Men hon tittade på klockan så jag la ner det ganska snabbt. :( 


Kan hända att Viggo är lite ur form pga. sprutan, men det är ganska gnälligt här just nu. Från min sida också, är ganska knäckt!

Fy fan vad jag mår piss rent ut sagt!!!

Trött å frustrerad, är så jobbigt att inte kunna tillfredställa den lilla stackaren. :(

Hade hoppats lite på att det skulle bli bättre snabbt... Men nej, allt ska va så förbannat svårt! :( 


Provar att ge ersättningen först nästa gång han vill äta, borde bli bättre...


Vill bara lägga mej å sova nu, är så trött... 


Hanna: Vi skjuter på fikan, jag är helt ur form... :( Tar det nästa vecka i stället, okej?

Av Lisa - 26 maj 2008 12:18

Martin--------------->

Jag önskar mej en hel helg där mina projekt å önskningar har prio-1, en sovmorron vorde heller inte för mycket begärt.

En bra present behöver inte kosta en massa pengar, snarare tvärtom.

Att du verkligen visar att du uppskattar mej, å det liv jag lever å inte bara tar förgivet att jag vet det vore present nog... 

Av Lisa - 26 maj 2008 12:12

Nu är vi tillbaka från bvc.

Gick väl sådär, sprutan var inte så kul, men han repade sej ganska kvickt.

Angående det här med ersättning blev jag dock inte mycket klokare. :(

Hon trodde det berodde på flytten å all stress att maten inte rann till så mycket, men eftersom Viggo ändå går upp som han ska verkar det ju inte gå nån nöd på honom. 

Å nej, jag tror inte heller att Viggo lider av att äta så ofta, snarare tvärtom, han tycker säkert det är skitmysigt, det gör jag också, till en viss gräns!

Det handlar inte om bekvämlighet heller från min sida, eller nått sånt, det handlar om existens. Jag kan inte leva mitt liv sittades i soffan med Viggo fastlimmad vid bröstet, det tar kål på mej... 

Visst, hon var inte anti ersättning på nått vis, men jag hade behövt höra: jag TYCKER att ni ska prova ersättning, eller nått i den stilen...


Nu har jag i allafall handlat hem lite, men jag köpte såklart fel flaska. :( Får försöka fixa en ny senare i dag...


Det känns fortfarande som ett stort misslyckande, förnuftet vet att det inte alls är så, men i hjärtat känner jag mej som en kass mamma som tar till allt för att "slippa undan" hårt arbete å vak-nätter...



Av Lisa - 26 maj 2008 09:18

Viggo äter så gott som en gång i timmen. :( 

Jag pallar inte mer nu.

Ska ta upp det på bvc, det är dags att lägga ner tanken på att hel-amma.

Det finns ingen möjligthet å ingen mat heller för den delen.


Jag tycker det känns skit, känns som jag sviker Viggo när jag tycker att det är så jobbigt. Har ältat hela natten å morronen att jag MÅSTE ge upp nu, men det är inte lätt. Tänker hela tiden att det kanske blir bättre osv.

Det känns så tungt eftersom jag var så anti innan men har lärt mej att tycka om det å för att jag har fått kämpa så oerhört för att få amningen at funka överhuvudtaget...

Hoppas för allt i världen att jag gillar vår nya sköterska. Annars blir det hela ännu svårare. Halv elva ska vi dit. Viggo ska få spruta också...


Är supertrött för det har varit en hel del exta matningar under natten också(se ännu ett argument, måste ju få sova lite).


Gårdagen var ärligt talat en stor besvikelse, tyckte faktiskt jag var värd nått litet i allafall. :(


Jag försökte göra det hela mysigt genom att va en bra mamma å bada med Viggo i badkaret(har inte gjort det innan, av praktiska själ å av lathet faktiskt). Men det gick inte heller som vi hade tänkt, han blev såklart hungrig(vad annars?)

Å när vi skulle släppa ut vattnet rann allt ut på golvet! Stopp i avloppet konstaterade vi senare. Det anser jag va under all kritik, renasr man inte avloppen på sånna ställen innan man flyttar?!

Hann inte ge mej i kast med det, men jag hoppas verkligen att det "bara" är ett vanligt stopp.. Får väl kolla alla andra avlopp med när jag väl är i farten...


Nej, nu ska jag dricka upp mitt kaffe, sen blir det väl lite amning innan vi ska sticka...

Hej! 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards