Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 december 2015

Av Lisa - 21 december 2015 21:13

Nix.
Får ingen som
helst ordning på mej själv i kväll.

Ska rafsa fram något mat-program på play å somna till tänkte jag å i morron ska jag vakna taggad igen. ;)

Kram å gonatt på er! ;)

Av Lisa - 21 december 2015 17:48

... Eller inte.

Började med att glömma min telefon hemma i morse.
Förutom den både pinsamma å skrämmande abstinensen som kickar in ganska omgående blev det ett problem i å med att mitt betalkort också förvaras i mobilfodralet.
Min tanke var att köpa mej en surdegsfralla å en Felix-soppa(funkar prima som köpe-lunch tycker jag! :)) på CG redan innan jobbet men utan pengar med mej gick ju inte det.

Nu kan jag tack å lov beställa storköks-mat på jobbet med, men det var verkligen inte gott i dag med fabrikspanerad fisk å yttepyttelite sås.
(kassler som alternativ! Blörk!)
Så jag var ganska hungrig när jag kom hem.

Rundan på stan för sista julklappsinköpen räddades dock av att Daniel leverade min mobil vid halvtvåtiden.
Martin kommer jag(som vanligt. :() inte på något dugg roligt till å nått fint å ta på mej vid själva friandena hittade jag inte heller.
Så om jag har ork får det bli en liten sväng till på onsdag...

Tanken var(å är nog ännu) att jag ska träna i kväll men jag har absolut ingen lust.
Pappa var inte heller sugen tidigare, men han kanske har ångrat sej nu så vi får se hur det blir.
Jag hade sannerligen behövt röra på fläsket en stund, men på sistone har jag inte någon motivation att skryta med precis.

Jag känner mej mest trött å risig å ful (har lyckats inflammera eksemen på hakan igen. :()faktiskt å vill allra helst ta en dusch å sen bädda ner mej för natten...

Nu är det inte aktuellt än, men jag tänker unna mej en stunds ryggläge å ifattkollande på julkalendern nu.

Vi hörs igen. ;)

Av Lisa - 21 december 2015 11:15

Här kommer receptet på en riktigt julig efterrätt som vi åt i lördags.

 


Fryst cheesecake med pepparkaka.


ca: 8 bitar

(som ganska lätt slukas av fyra vuxna)

4 dl vispgrädde

4 ägg

400 gram philadelphiaostr

Skal av 1 apelsin

150 gram (glutenfria)pepparkakor


Vispa grädden fast.

Separera äggen.

Vispa gulorna med sockret.

Rör ner ost å apelsinskal.

Vispa vitorna till ett fast skum.

Vänd ner först grädden sen vitorna i i ost/äggblandningen.


Krossa pepparkakorna å fyll botten på en form med smulorna.

(jag hade en rund springform med bakplåspapper i botten, plastfolié funkar med)

Häll över smeten å frys i minst fyra timmar, gärna över natten.

Dekorera med apelsin å peppakakor.

Servera å njut.

Av Lisa - 21 december 2015 07:11

Här kändes det ganska tungt å masa sej upp när övriga familjen fortfarande sov.
(okej, Viggo var vaken. Som alltid. :))

Sista "långa" arbetsdagen för i år väntar å vi ska ha lite "julmys" i lugnt tempo så det ska nog gå bra trots hemlängtan för min del. ;)

Jag ska stanna kvar en liten stund i stan efter jobbet å ordna med de absolut sista julklapparna å kväll blir det pingisavslutning å en runda till asarums gymmet med pappsen! :)

Vi hörs senare, men kolla gärna inom vid lunchtid för dagens recept. :)
(man hinner mycket när man bara tar hand om sej själv på mornarna.
Även fast, helt ärligt, det mest är Martin som roddar allt med barnen på vardagsmornarna... :P)

Ha en bra dag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards