Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 oktober 2015

Av Lisa - 17 oktober 2015 22:38

Om någon tvivlat på om man blir mätt av ostar å kex..?!
Eh. Ja. Det kan jag svära på.
Övermätt. Ännu.
Men det var det värt. ;)

Självklart paxade jag bebisen lite.
Men mest har jag pratat faktiskt å skrattat.
Å de stora barnen har mest hållt sej osynliga.
;)

Lite suddigt.
Men visst är hon söt? :P

Tack för i kväll fina ni! <3

Av Lisa - 17 oktober 2015 20:48

Matkoma 2.0

Familjen Loorentz är här å äter å gosar å leker! ;)

Av Lisa - 17 oktober 2015 16:35

Sitter å pustar å stillar min kaffe-abstinens(minns ni pappa Rudolf i sunes sommar? :P) å taggar energi för dagens sista ansträngning å shopping på Ica. ;)

Kristianstad gav utdelning på allt utom lunchen skulle jag vilja påstå. ;)

Ostar å trosor till mej å jackor till bägge barnen.
Den blåa till vänster är Leos å han fick även svarta byxor till å den vänstra valde Viggo i absolut sista affären.

Han provade ungefär en miljon, betydligt snyggare, dessförinnan men han är minst sagt bestämd(i all sin velighet) när det kommer till nya kläder den där Viggo'n. :)

Martin han slog till på ett par fräsiga löparskor han, så nu är väl mina chanser att nånsin hålla jämna steg med någon i löparsällskapet för evigt utplånade. :P

Lunchen då.
En sorglig historia.
Det slutande, trots extremt lockande asiatisk buffé inom räckhåll, med det enda barnen äter nog av för att motivera vad det kostar...

Blörk säger jag bara å tog en dubbelcheese med bara ost å fyllde med hotchilidip. :P
Godare än så bli där inte.
(Utom när ElMaco finns då möjligen!)
Men barnen gillar bråtet sorgligt nog å Max(som jag tycker funkar bättre åtminstone) är inget vidare när man behöver glutenfritt så McDonalds fick det bli... :(

Nu handlade jag ju betydligt godare grejer till kvällsmyset här å har ju då siktet inställt på Ica för å komplettera upp med lite marmelader, kex å chark. ;)
Jag planerar att göra nödvändiga inköp inför morrondagen också, så kanske jag lyckas med en Ica-fri dag denna veckan(?!). ;)

Det sista kaffet, lite listfix å sen ut en sista gång innan pyjamasbyxorna åker på igen! ;)

Ha en fin kväll, så hörs vi säkerligen lite senare! ;)

Av Lisa - 17 oktober 2015 10:27

Två varv på slingan i hyfsat tempo.
Ska sätta som mål att förbättra denna tiden successivt är tanken.

Kroppen är plats starkare än psyket men att förmå mej två varv är ett stort steg framåt.
Med en ny spellista(85% ballader på min, å andras är för mycket trance. dagens i-landsproblem. :P) å lite vilja ska jag nog kunna klå mej själv ytterligare fram över! :)

Nu, en dusch sen bär det av mot Kristianstad! :)

Av Lisa - 17 oktober 2015 09:01

När vi la oss i går sa jag "Vi behöver väl inte ställa klockan? Om vi mot förmodan vaknar vid åtta så hinner vi ändå men du vaknar väl ändå vid sex."

Mycket riktigt, kvart i sex började Leo tjoa om att Ernst var på lådan(eh? jaha? viktigt? :P).
Han lyckades dock somna om medan Viggo vaknade tid tio sex över med ungefär lika värdefull kattinfo som sin bror.
Nästa gång jag vakande var det Martin som stod för tjoandet:
"S*tan klockan är ju åtta!"
:D
Med den lilla berättelsen kan ni kanske tänka er in i vår morronkänsla..? ;)
En hel del stress med fotbollssonen som tycker T-shirt å shorts passar i alla väder å så en stressad pappa på den. :P

Leo sov faktiskt vidare en stund trots kaosen men nu är han också vaken. ;)

Å det här är vad man får när man ber om lite gos. ;)

Ska strax fixa lite mat till oss här, sen ska vi faktiskt också bege oss till IP.
Vi ska ju utflykta lite i dag, så jag tänkte passa på å träna dvs. Springa lite redan innan dess. ;)
Min onda ljumske får stå ut med två små varv åtminstone tänker jag. ;)

Utflykten of the day går söderut.
Till Kristianstad närmare bestämt. ;)
Vi ska spana vinterkläder till barnen å köpa ost å kanske äta något gott! ;)
Kanske hinner jag testa några av jeansen ni tipsat om också. ;)

Ha en bra dag!
Så hörs vi! ;)

Kram å hej så länge! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards